Strona 1 z 1

Prawidłowe ustawienie rozrządu i zapłonu

: czw mar 27, 2008 15:20
autor: Baryla
Witam. Mam kilka pytań odnośnie ustawienia zapłonu i rozrządu oraz falujących obrotów.

1. Rozrząd
górne koło na który punkt trzeba go ustawić? 1 czy 2 ? Jest to różnica 1 ząbka.
Obrazek

2. Zapłon

Na którą kropkę trzeba ustawić zapłon? Ja mam między 4 a 5, chyba trochę za wczesny. Silnik 1,8 RP + LPG , posiadam lampę.
Obrazek

3. Obroty
Teraz chyba najgorsze. Czasami jest tak że trzyma równiutko 1000, innym razem gaśnie, a jeszcze innym trzyma 2000+. Obroty cały czas falują. Gdy są za duże pomaga popchnięcie dźwigienki przy wtrysku, wtedy spadają.
Z tego co gdzieś na forum wyczytałem za obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy. Wyjąłem go, rozebrałem chodził lekko, ale przesmarowałem go mała ilością smaru plastycznego. Niestety nic nie pomogło. Oprócz wymiany silniczka co można jeszcze sprawdzić?

zapłon

: czw mar 27, 2008 16:26
autor: bombel-g2
przedewszystkim jak chodzi na benzynce-tez obroty szaleja?-bo jak tylko na gazie-to do regulacji..... zapłon jak bedziesz miał za wczesny to przy odpaleniu auta moze ci sie zawiesic-bez róznicy ciepły zimny.jak masz lampe to nie powinno byc problemu. co do zapłonu-to wałek górny i wał dolny muszą byc ustawione wiadomo na punktach... ja zapłon miałem przestawiony-to delikatnie go wyrównałem przekręcając aparatem zapłonowyn- w lewo przyspieszasz a w prawo opózniasz

: czw mar 27, 2008 17:28
autor: Baryla
na benzynie tak samo szaleje :/ Widać że silniczek sie wysuwa i wsuwa.
Co do znaków to wał i wałek pośredni wiem jak, ale nie wiem czy koło górne ustawia się na głowice czy na dekiel głowicy.

Teraz mi się przypomniało co do tych obrotów to pomaga zdjęcie klemy z akumulatora na jakieś 30min, niestety jest to efekt krótkotrwały. Więc to raczej nie silniczek, tylko teraz co?

Najgorsze jest to jak czasami lubi się zaciąć na 4-5tyś, wtedy nawet bieg strach włączyć żeby skrzyni nie rozwalić.