Strona 1 z 4
Szarpie przy lekkim wciśnięciu gazu AAM
: śr mar 26, 2008 15:06
autor: paulox
Witam
Silnik AAM bez gazu (tylko benzyna)
Nie wiem co może być przyczyną. Niezależnie czy na dworze jest mokro czy sucho, silnik szarpie podczas wolnej jazdy np. na 2 biegu (ale chyba jest to na wszystkich biegach) i przy delikatnym wciśnięciu gazu (tak na pograniczu przyśpieszania a hamowania silnikiem).
Na luzie jak trzymam obroty ok 1300 - 1500 (na oko bo nie mam obrotomierza) to słychać że silnik nie pracuje równo i czuć jak delikatnie trzęsie silnikiem.
Wymieniłem kopułkę i palec (beru) ale bez żadnych zmian. Zapłon ustawiałem na lampę, więc powinien być ok.
Podejrzewam TPS, może ma jakieś zakłócenia czy coś, ale co jeszcze może być powodem?
Pozdrawiam
: śr mar 26, 2008 15:50
autor: ppoll27
a jak kable i świece ? w jakim stanie filtr paliwa ?
: śr mar 26, 2008 15:54
autor: paulox
ppoll27 pisze:a jak kable i świece ? w jakim stanie filtr paliwa ?
Świece wyglądają nieźle. Kable chyba też, bo nie ma to wpływu czy jest mokro czy sucho. Kiedyś miałem przebicia na kablach w golfie 2 PN i zupełnie inne objawy (szarpał tylko jak było mokro i to dużo bardziej).
Filtr paliwa nie wiem w jakim stanie, jak się do niego dostać, bo pod maską go nie znalazłem
: śr mar 26, 2008 18:40
autor: Kisiel
paulox pisze:Filtr paliwa nie wiem w jakim stanie, jak się do niego dostać, bo pod maską go nie znalazłem
znajduje sie przy prawym tylnim kole, pod podgloga, od strony pasazera, taka laszana puszka
co do Twoich objawow to moze to byc konczaca sie pompa paliwa, ewentualnie ja najpierw sprawdzilbym czujnik halla
: śr mar 26, 2008 20:02
autor: grandi
Czy szarpie tak jak by jechał nim młodociany kierowca i zle wciskał spreglo a obroty faluja?
: śr mar 26, 2008 20:43
autor: tadzik3
a wez odłacz sonde i zobacz czy bedzie ci tak robił.....
: śr mar 26, 2008 22:29
autor: paulox
grandilodz pisze:Czy szarpie tak jak by jechał nim młodociany kierowca i zle wciskał spreglo a obroty faluja?
Nie, obroty nie falują. To jest takie coś, że samochód nie wie czy ma hamować silnikiem czy zacząć przyspieszać i szarpie.
A na luzie przy delikatnym wciśnięciu gazu czuć nierówną pracę silnika.
[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 9:30 pm ]
tadzik3 pisze:a wez odłacz sonde i zobacz czy bedzie ci tak robił.....
Sonda jest sprawna bo mierzyłem ją specjalnym miernikiem i lambda oscyluje.
: czw mar 27, 2008 10:39
autor: ppoll27
paulox pisze:ppoll27 pisze:a jak kable i świece ? w jakim stanie filtr paliwa ?
Świece wyglądają nieźle. Kable chyba też, bo nie ma to wpływu czy jest mokro czy sucho. Kiedyś miałem przebicia na kablach w golfie 2 PN i zupełnie inne objawy (szarpał tylko jak było mokro i to dużo bardziej).
Filtr paliwa nie wiem w jakim stanie, jak się do niego dostać, bo pod maską go nie znalazłem
świece to sobie mogą nieźle wyglądać - jeśli nie wiesz kiedy były zmieniane lub mają więcej niż 30 tys km to warto je zmienić, co do kabli to podobnie - próbowałeś je porozpinać i sprawdzić styczki ? możesz też sprawdzić wieczorem rozpylając wodę w okolicach kopułki, cewki, kabli czy nie mają przebić, no ale najpierw sprawdź ten filtr paliwa - jeśli nie był ruszany to najwyższy czas !
: czw mar 27, 2008 12:51
autor: paulox
Nie wiem czy to może być przyczyną ale mam nowe fakty:
1. Na zimnym silniku tego szarpania nie odczuwam.
2. Zaczyna się w miarę rozgrzewania się silnika.
Wymienię filtr paliwa zobaczymy czy pomoże....
: pt kwie 18, 2008 03:31
autor: b7ade
witam i jak jakas porawa? bo mam identyczne objawy, ale u mnie wrecz gasnie jak sie rozgrzeje
: pt kwie 18, 2008 09:25
autor: paulox
b7ade pisze:witam i jak jakas porawa? bo mam identyczne objawy, ale u mnie wrecz gasnie jak sie rozgrzeje
O gaśnięciu to u mnie nie ma mowy, szarpanie też nie jest jakoś specjalnie dokuczliwe, ale mnie denerwuje jak silnik nie do konca chodzi jak powinien...
Wymieniłem już: kopułkę, palec, świece, filtr paliwa. Nic to nie pomogło. Dziś wleję jeszcze STP do czyszczenia wtryskiwaczy.
: pt kwie 18, 2008 09:38
autor: T.O.B.I.
to jest problem zlozony z kilku rzeczy, przerabialem to u siebie, lekko zuzyte poduszki pod silnikiem i skrzynia, silniczek krokowy lub za mocno naciagnieta linka gazu, lapanie lewego powietrza, moze to byc kombinacja miedzy 1-2 problem (wymieniony przezemnie) lub 1-3 problem, u mnie oproblemem byl silniczek krokowy i zbyt duzy luz na poduszkach, prawie wszystkie silniki maja na jakims czujniku badanie czy silnik jest obciazony, jezeli jest luz na poduszkach i silnik sie zabuja to bedzie sie przelanczac z obciazony na nieobciazony, jak silnik jest obciazany (bez dotykania gazu) to silniczek krokowy podnosi obroty a jak silnik jest nieociazony to je zmniejsza, mam nadzieje ze nie zamotalem
: sob kwie 19, 2008 10:54
autor: paulox
T.O.B.I. pisze:to jest problem zlozony z kilku rzeczy, przerabialem to u siebie, lekko zuzyte poduszki pod silnikiem i skrzynia, silniczek krokowy lub za mocno naciagnieta linka gazu, lapanie lewego powietrza, moze to byc kombinacja miedzy 1-2 problem (wymieniony przezemnie) lub 1-3 problem, u mnie oproblemem byl silniczek krokowy i zbyt duzy luz na poduszkach, prawie wszystkie silniki maja na jakims czujniku badanie czy silnik jest obciazony, jezeli jest luz na poduszkach i silnik sie zabuja to bedzie sie przelanczac z obciazony na nieobciazony, jak silnik jest obciazany (bez dotykania gazu) to silniczek krokowy podnosi obroty a jak silnik jest nieociazony to je zmniejsza, mam nadzieje ze nie zamotalem
Myślę, że u mnie żadne z wymienionych usterek nie ma miejsca, bo nierówno chodzi po rozgrzaniu silnika. Jak jest zimny to pracuje równomiernie. Widać to szczególnie przy małych obrotach, coś jakby losowe wypadania zapłonu. Wymienione świece(NGK BUR5ET), kopułka (beru) i palec (beru). Kable są stare ale myślę, że to nie ich wina bo na zimnym pracuje dobrze, poza tym nie mają przebić. Nie wiem czy to nie czasem cewka z modułem zapłonowym szwankuje po kilku minutach pracy...
Moze jest na forum ktoś z Darłowa lub okolic co by mógł udostępnić na wypróbowanie swoją cewkę zapłonową
: sob kwie 19, 2008 11:33
autor: T.O.B.I.
skoro mowisz ze te zeczy sprawdzilec to moze wypadanie zaplonu, wypinales przewody zaplonowe podczas pracy silnika? zeby sprawdzic na ktorym cylindrze przerywa