Strona 1 z 2

Gigantyczne Spalanie

: pn mar 24, 2008 13:10
autor: vandamus
Witam! Wiem,ze już o tym było i czytałem troche na forum,ale chce zaczerpnąć rady fachowców. Pali mi około 18 litrow i spaliny są przekroczone kilkakrotnie.Obroty utrzymują sie ponad 1000 jak sciągne wtyczke od czujnika cieczy to spadaja na 900. Gdy odłacze sonde lambda to nic sie nie dzieje,moc ma dobra i ogolnie jezdzi Ok. Co myslicie o tym?? Czujnik? Sonda? A moze uszczelka pod głowica? Trudno mi stwierdzic czy płyn ubywa,bo cieknie mi gdzies koło pompy wody. Aha jeszcze termostatu nie mam i tez sie zabardzo nie dogrzewa. Mam nadzieje,ze cos poradzicie mi ,bo nie chce mi sie wymieniac wszystkiego po kolei. Dzieki i pozdrawiam.

: pn mar 24, 2008 14:16
autor: maniek128
10000 obr ? to istna kosiara chyba chodziło o 1000 obr
Na początek zamontoj termostat silnik jest niedogrzany i napewno z tego powodu więcej pali

: pn mar 24, 2008 14:19
autor: To_mas
vandamus pisze:.Obroty utrzymują sie ponad 10 tys
czym ty jeździsz ???
przy takich obrotach to chyba tłoki latają :P

: pn mar 24, 2008 14:21
autor: ...OSA...
vandamus pisze: 10 tys
jakim cudem? pezciez max masz 7tys.
vandamus pisze:Pali mi około 18 litrow i spaliny są przekroczone kilkakrotnie
a jak to obliczyles ze tyle pali? moze ci sie cos pomylilo bo jakos ciezko w to uwiezyc.
Na początek zamontoj termostat silnik jest niedogrzany i napewno z tego powodu więcej pali
ale zeby z powodu nie dogrzania tyle jarał to chyba nie bardzo.

: pn mar 24, 2008 14:26
autor: upel
Faktycznie, bardzo dużo pali, ale pierwsze co to musisz kupić termostat, to ma też wpływ na spalanie auta... bez termostatu to zanim jakąś temperaturę osiągniesz silnika to pewnie już go gasisz, bo bardzo, bardzo wolno się silnik bez termostatu nagrzewa... w to trzeba zainwestować, a koszt duży nie jest, naprawdę i jak coś to kupuj WAHLER.

Jeśli chodzi o czujnik to jak masz silnik już ciepły to podczas pracy jak odepniesz kostkę od czujnika temperatury to powinny obroty Ci podskoczyć do góry, a nie do dołu, bo wtedy silnik nie ma danych o temperaturze i zakłada, że jest niska i obroty idą w górę.... także zobacz to jeszcze raz dobrze, jeśli tu jest coś źle to masz już dwa powody do dużego spalania... Normalnie podczas pracy silnik ciepły nie ma obrotów ponad 1000 tylko jak coś te 900, to jeszcze tak, a u Ciebie jest chyba odwrotnie....

Odpięcie sondy lambda może też dużo Ci nie dać i nie wyczujesz tego (walczę też z sondą aktualnie), ale weź jak masz możliwość podepnij pod VAGa czy jedź na tester sondy, albo ostatecznie weź zwykły Voltomierz i spróbuj się podpiąć pod tą wtyczkę od sondy... (pod jej przewód sygnałowy - bodajże czarny) i zobacz czy na Voltomierzu coś się dzieje... powinno napięcie się zmieniać w zakresie od 0,2 - 0,8V, no i żeby silnik wtedy był ciepły, jak będzie na 1V to znaczy, że masz za bogatą mieszankę paliwową i też więcej pali.... sonda sprawna daje podobno 20-25% mniejsze spalanie....

Jednak najpierw weź się za termostat :bajer:

: pn mar 24, 2008 14:42
autor: DAWID-GOLF
...OSA..., Witam mam problem i proszę o rade. Potrzebował bym spis wszystkich bezpieczników w skrzynce bo sa na pałe powkładane i wybija często. Nieumiem sie nigdzie doszukać. znalazłem wcześniej ale to od golf 1 a ja mam golfa2gt w wersji specjal. myśle że bedą takie same jak w każdym innym golfie 2 wiec jak byś znalazł chwilkę i spisał gdzie jaki i ile Amper dzięki z góry Dawid-golf zabrze Obrazek

cdn..

: pn mar 24, 2008 15:35
autor: czarna małpa
Mam cos takiego,może sie przyda... Obrazek

: pn mar 24, 2008 21:27
autor: vandamus
Hehe czepiacie sie chłopaki :jezor: Juz poprawiłem. Z tym czujnikiem jest faktycznie tak,ze jak sciagne wtyczke to obroty spadaja na 900 jak powinno być. Z tym termostatem to racja,tylko powiedzcie mi czy jest róznica jak sie go zalozy?? Czy ma jakies ułozenie swoje??Bo gdzies czytalem zeby wkładać go tak jak był. Tylko nie wiem jak był :goof: Oczywiscie nie chodzi mi czy moze byc inna strona.HEHE zeby sie ktos nie czepiał. Sonde zostawie w spokoju narazie. Załoze ten termostat i zobaczymy.Aha jeszcze chyba zaplon do regulacji bo jak puszcze noge z gazy to strzela.A co z tymi spalinami?? Dzieki Pozdrawiam

: pn mar 24, 2008 23:07
autor: upel
vandamus pisze:A co z tymi spalinami??
Spaliny na razie olej :grin: weź kup termostat i coś z tym czujnikiem musisz zrobić, bo nie mogą być obroty niższe po odpięciu wtyczki (powinny być wyższe).... dlatego, bo silnik chodzi na ssaniu cały czas i dużo będzie palił... :bajer:

: pn mar 24, 2008 23:38
autor: przemekvr6
moze sprawdz jak wyglada podstawa gaznika

: wt mar 25, 2008 13:13
autor: vandamus
Dobra chłopaki juz kupilem termostat i czekam na przesylke. Oczywiscie kupilem WAHLERA. U mnie kiedys szukalem juz i zakupilem VERNETA ktory nie dzialał:/ Zamontuje i bede kombinowal dalej. A natomiast podstawa wtrysków jest cala bo sprawdzalem i nawet kiedys juz wymienialem ,bo byla rozwalona. Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam

: wt mar 25, 2008 13:27
autor: upel
vandamus pisze:Zamontuje i bede kombinowal dalej.
Daj znać jak już coś będziesz wiedział i i ile to dało :grin:

: śr mar 26, 2008 11:04
autor: ppoll27
przy dobrym czujniku temperatury nie ma różnicy w wysokości obrotów jeśli wypniesz go na ciepłym silniku - jeśliby założenie termostatu nie pomogło na spalanie to sprawdź ten czujnik :bigok:

: śr mar 26, 2008 13:27
autor: upel
ppoll27 pisze:przy dobrym czujniku temperatury nie ma różnicy w wysokości obrotów jeśli wypniesz go na ciepłym silniku
Mi się wydaje, że właśnie jest różnica... jak na ciepłym wypnie się czujnik to obroty podskakują wyżej... bo silnik nie ma informacji o temperaturze (chyba, że są dwa czujniki - jeden od temperatury na desce, drugi od temperatury silnika, która jest wysyłana do kompa).
Ja mam jeden czujnik i od tego i od tego, ale dwa egzemplarze (jeden, że tak powiem na zapas) i na obu czujnikach jest tak samo, czyli jak wypinam wtyczkę to silnik idzie na wyższe obroty...