Strona 1 z 1

Zmiana mapy paliwa

: pn mar 24, 2008 12:31
autor: 2RaZ
Witam! Chciałem się spytać czy ktoś korzystał już z innych map paliwa w swoim MK3. Mam możliwość wrzucenia mapki do mojego 1.8/90KM która daje +16KM/20Nm tylko nie wiem czy to nie będzie jakaś lipa tzn czy to w ogóle będzie działać i jeżeli tak to czy furka nie dostanie przy tym...
pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: pn mar 24, 2008 15:05
autor: Kisiel
2RaZ pisze:+16KM/20Nm
w to nie wierze, chip tutning to m.in. zmiana mapy paliwa a nie slyszalem zeby wirus w ABS'ie dal az 16KM

: wt mar 25, 2008 00:34
autor: Triceq
ogólnie na tym forum jest antychip tuning. Zrób pomiar na hamowni przed wymianą, po wymianie dokonaj tego samego na tej samej hamowni... dasz znać czy to pomaga bo każdy się "penia" albo nie wierzy w "duchy" (oczywiście koni :) ). Jak ktoś tego nie sprawdzi (gdzie pojęcie sprawdzić jest tu pojęciem udowodnić wyniki, jak i ich rzetelność) to wiadomo nie będzie. Silnikowi zaszkodzić to nie powinno (bo nikt nie sprawdził). Jeśli ktoś Ci obiecuje taki przyrost mocy to pomiary są podstawą do zwrotu kasy w razie niewypału.

tak samo jest z nie zhamowanymi AAM'ami po zmianie wałka i kompa... każdy niby kto robił to pisze, że pomaga, a ile w tym prawdy to wie tylko pomiar. Targam się z zamiarem ale narazie mam problem z silnikiem więc pomiar byłby co najmniej niemiarodajny.

Stanowczo popieram inicjatywę kolegów z Ford Scorpio Team w testowaniu ceramizera, sprawdzą, ocenią będzie wiadomo na pewno.

Osobiście nie trawię jak ktoś pisze "to nie działa, ja w takie rzeczy nie wierzę", niby skąd takie informacje.

Ogólnie własna skóra ew. sprawdzenie tego doświadczalnie da wyniki, jak chcesz to spróbuj, moim zdaniem nic nie tracisz gdy zyskasz :). Wracając do silnika ssącego, projektowanie takiego silnika jest robione z pewnym inżynierskim zapasem wytrzymałości który jak na silniki vw jest spory, jak dla mnie dziwne jest zaprojektowanie silnika idealnie na np: 75KM czy 90KM... chyba tu się dopracowuje to sterownikiem, a różnica techniczna między nimi musi być choćby z powodów właśnie wytrzymałości, oczywiście mogę się mylić :)

: wt mar 25, 2008 00:37
autor: damcio151

: wt mar 25, 2008 02:41
autor: Kisiel
Triceq pisze:ogólnie na tym forum jest antychip tuning
nieprawda, poleca sie robienie chiptuningu ale w silnikach wolnossacych benzynowych bardzo maly jest przyrost mocy i szkoda kasy
Triceq pisze:Osobiście nie trawię jak ktoś pisze "to nie działa, ja w takie rzeczy nie wierzę", niby skąd takie informacje.
ja nie pisze ze ogolnie nie wierze w chiptuning, czy w chiptuning w tym silniku, po prostu nie wierze az w 16KM, ale bylo juz na forum kilka osob, ktore dowiadywaly sie, kupowaly kosci z Niemiec, robily chip, etc. no i wychodzilo ze ABS jest baaaardzo malo rozwojowy i chiptuning o ile dobrze pamietal dawal przyrosty rzedu 6-8 koni, osobiscie bardzo bym chcial zeby dalo sie wycisnac te 16 KM bo sam mam ten silnik i wtedy pomyslalbym o tym

: czw mar 27, 2008 18:11
autor: 2RaZ
ta widze, że każdy mówi co innego ale tak naprawde nikt z tąd tego nie sprawdzal, więc ja to zrobie. Kości które mam do kupienia są ciągnięte z niemiec i moge wybrać 1 z 2 softów. Jak będzie zobaczymy... niezbyt znam się na wymianie pamięci sterownika więc umówiłem się z gościem na montaż, niestety dopiero za ponad tydzień...jadę hamować przed i po więc wszystko będzie jasne!
Pozdrawiam!

: czw mar 27, 2008 19:12
autor: Kisiel
2RaZ pisze:ta widze, że każdy mówi co innego ale tak naprawde nikt z tąd tego nie sprawdzal, więc ja to zrobie. Kości które mam do kupienia są ciągnięte z niemiec i moge wybrać 1 z 2 softów. Jak będzie zobaczymy... niezbyt znam się na wymianie pamięci sterownika więc umówiłem się z gościem na montaż, niestety dopiero za ponad tydzień...jadę hamować przed i po więc wszystko będzie jasne!
Pozdrawiam!
no to spoko, z niecierpliwoscia czekam na wyniki :bigok:

: czw mar 27, 2008 20:33
autor: Triceq
Jak najbardziej popieram postępowanie, daj znać po hamowaniu jak tam się seria trzyma (nom może nie do końca seria) :)
Pozdrawiam