Strona 1 z 1

Potrzebna pomoc w diagnozie

: sob mar 22, 2008 20:54
autor: DonKichot
Kiedy skręcam w lewo jest cisza, ale kiedy skręce w prawo kierownicą to czy zrobię to o 1 cm czy pełny skręt słychać takie "łu łu łu łu" walnięte jest oczywiście łożysko cały problem polega na tym że nie potrafię zdiagnozować w którym kole, dźwięk idzie jak by z prawego ale mechanik mówi że skoro skręcam w prawo to raczej lewe koło jest dociążone i tam padło łożysko, ale potwierdza wycie z prawej...

szkoda mi kasy na wymianę obu, może ktoś miał podobny problem, przy skręcie w prawo wycie to które to łożysko ?

: sob mar 22, 2008 20:58
autor: zllew
Przejedź sie raz jako kierowca a raz jako pasażer z "głową za oknem" i wtedy powinieneś zdiagnozować czy lewe czy prawe. :bigok:

: sob mar 22, 2008 21:14
autor: dziejo
tego typu hałas się przenosi to jest oczywiste
czy to się objawia przy określonej prędkości ??
a w lewo jak skręcisz to powiadasz zę cisza
hmmmmmmmmmmm :bajer:
mechanior ma w zasadzie rację (działa na nie siła od środkowa )
rozumiemy ze opony są ok ?
powinno się wyczuć minimalny luz na kole mimo że jest to szerokie łożysko dla pewności podnieś auto i poruszaj kołe lewym i prawym (góra -dół )
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 20:18 ]
Przejedź sie raz jako kierowca a raz jako pasażer z "głową za oknem"
nie wiem czy usłyszysz cokolwiek w taki sposób :bajer: jadąc 60 -70 -80 km/h

: sob mar 22, 2008 22:16
autor: DonKichot
koła przekładane z tyłu do przodu i to samo więc opony odpadają
na podniesionym samochodzie nie idzie wyczuć które to łożysko :)
dzieje się to przy każdej prędkości, spróbuje z tym wystawieniem głowy za okno :)

łożysko z wymianą 150 zeta szkoda dawać 300, a w razie wymiany nie tego, trzeba kupić drugie bo przywrócenie starego jest niemożliwe

: sob mar 22, 2008 22:41
autor: zllew
No nie mówię żeby dosłownie wystawiać głowę za okno (zimno jest), ale może akurat po hałasie uda się stwierdzić, która to strona. Ale tak jak kolega dziejo mówi. logicznie rzecz biorąc powinno to być lewe łożysko. Skoro łożysko daje czadu tylko przy skręcie to teoretycznie powinno mieć niewielki luz. No ale mogę sie mylić.

: sob mar 22, 2008 22:47
autor: figurel
DonKichot pisze: dzieje się to przy każdej prędkości,
Przy każdej to jak rozumiem i przy małej prędkości, jeśli tak to raczej obstawiałbym pompę wspomagania. Przy niewielkiej prędkości nie ma prawa być słychać łożyska, no chyba, że praktycznie go już nie ma ale wtedy hałas byłby w każdej pozycji koła.

: sob mar 22, 2008 22:53
autor: zllew
Pompa by raczej wyła w każdą stronę??

: ndz mar 23, 2008 10:50
autor: DonKichot
łożysko jedno mam kupione, firmy FAG made in germany :) 87 zł !! wymiana 70 i to kupował i robi znajomy znam się z nim 15 lat nie robił by mnie w balona.


to raczej łożysko, chyba wymienie z lewej bo logika tak podpowiada, co do hałasu to przy większej prędkości jest większy oczywiście, ale nawet przy małej trochę słychać

jak wymienie z tej lewej to dam znać czy pomogło :)