Strona 1 z 2

Manetka MFA + kilka pytan

: sob mar 22, 2008 02:29
autor: OrZ3L
witam
stalem sie szczesliwym posiadaczem gx'a a co za tym idzie mam kilka pytan..
1. potrzebuje manetke z mfa bo ciolek jakis poprzedni wlasciciel polamal... czy podejdzie mi taka http://moto.allegro.pl/item331537794_pr ... lf_ii.html bo starej nie mam i nie wiem jaki nr powinen byc...
2. czy jak odlacze sonde lambda ktora byla podlaczona do ins gaz to spalanie spadnie jezeli ona jest uszkodzona ?? (mam wrazenie ze za duzo pali ) albo moja noga jest za ciezka....
a reszte to na pozniej zostawie..
pozdr

: wt kwie 08, 2008 00:10
autor: robertto84
MFA nie działa aj est podłączone.

1. Czy MFA jest podłączone do jakiegoś bezpiecznika? Na pewno nie będą to te bezpieczniki, które są ułożone w rządku bo na rozpisce z numerami nie ma nigdzie MFA. Zauważyłem poziome puste miejsca gdzie nie ma bezpiecznika i się zastanawiam czy może gdzieś powinien być aby MFA zadziało.

2. Czy za działanie MFA odpowiada jakaś kostka (te nad bezpiecznikami - zapomniałem jak to się nazywa :P ) bo może to jest przyczyną nie działającego MFA?

: wt kwie 08, 2008 09:27
autor: Lipek81
OrZ3L pisze:1. potrzebuje manetke z mfa bo ciolek jakis poprzedni wlasciciel polamal... czy podejdzie mi taka http://moto.allegro.pl/it...vw_golf_ii.html bo starej nie mam i nie wiem jaki nr powinen byc...
- będzie dobra. Tylko kwestia, czy ty masz szerokie manetki, czy wąskie (czy Twoja manetka od kierunków wygląda podobnie?). Ogólnie to i szeroka, i wąska będzie pasowała, tylko to będzie głupio wyglądało, jak np. od kierunków będzie wąska, a op wycieraczek szeroka.
OrZ3L pisze:2. czy jak odlacze sonde lambda ktora byla podlaczona do ins gaz to spalanie spadnie jezeli ona jest uszkodzona ?? (mam wrazenie ze za duzo pali ) albo moja noga jest za ciezka....
- Jeżeli sonda lambda jest padnięta, to nic się nie zmieni.
robertto84 pisze:1. Czy MFA jest podłączone do jakiegoś bezpiecznika? Na pewno nie będą to te bezpieczniki, które są ułożone w rządku bo na rozpisce z numerami nie ma nigdzie MFA. Zauważyłem poziome puste miejsca gdzie nie ma bezpiecznika i się zastanawiam czy może gdzieś powinien być aby MFA zadziało.
- tzn. cały zestaw wskaźników jest podłączony do tego bezpiecznika od oświetlenia wnętrza - on daje +12V stałe, niezależnie, czy zapłon jest wlączony, czy nie. Jest to czerwony przewód idący do zestawu wskaźników. Jest też bezpiecznik S16 - który daje +12V do zestawu wskaźnikow po przekręcieniu kluczyka (przewód czarny). Bezpiecznik ten daje również napięcie na lampke kontrolną od hamulca ręcznego. Jest jeszcze masa, ale jeżeli działają Tobie kontrolki od świateł itp. to z masą jest wszystko ok.
robertto84 pisze:2. Czy za działanie MFA odpowiada jakaś kostka (te nad bezpiecznikami - zapomniałem jak to się nazywa ) bo może to jest przyczyną nie działającego MFA?
- chodzi Tobie o przekaźnik - nie, nie ma żadnego przekaźnika potrzebnego do pracy MFA.

: wt kwie 08, 2008 09:37
autor: robertto84
Dzięki. Okazało się że wszystko jest podłączone ale MFA nie działa :(

Będę szukał dalej.

: wt kwie 08, 2008 11:10
autor: trepicjusz
co do manetki powiem tak napisz z którego roku masz auto to powiem jaka manetka będzie pasowała , ja do swojego szukałem 5 miesięcy i nie mogłem znaleźć , przed 89 roku wychodziły manetki wąskie i szerokie , zarówno wąska i szeroka będzie pasowała pod warunkiem że końcówkę z przewodem będziesz miał do podłączenia w kolorze białym bo gwarantuje ci że z czarnym nie będzie pasowała po za tym musisz zwrócić uwagę na ten kołnierz prostokątny przy manetce na zdjęciu ponieważ auta z 89 roku i starsze tej nie mają , manetka do Mk II z 90 roku i młodsze miały końcówkę czarna do podłączenia MFA i maja taki właśnie kołnierz jak na zdjęciu które pokazałeś z allegro to jest manetka do golfa po 90 roku

[ Dodano: 08 Kwi 2008 11:14 ]
co do sondy bym się nie zgodził bo jak mi padła to miałem spore spalanie a na dodatek auto jak było zimne to strasznie nim szarpało dopóki się nie nagrzało a to dlatego że świece były zalewane właśnie przez sondę bo źle dawała informacje do kompa okazało się że pękła w niej grzałka ale dzięki bogu była na gwarancji

: wt kwie 08, 2008 11:49
autor: robertto84
Teraz tak sobie myślę, że skoro wszystko podłączone to może ja jakoś źle to uruchamiam?

Może ktoś napisać jak powinno sie uruchamiać MFA? Dodam tylko że u mnie działa tylko zegar cyfrowy.

MFA mam z białą końcówką

: wt kwie 08, 2008 11:57
autor: trepicjusz
robertto84 pisze:Teraz tak sobie myślę, że skoro wszystko podłączone to może ja jakoś źle to uruchamiam?

Może ktoś napisać jak powinno sie uruchamiać MFA? Dodam tylko że u mnie działa tylko zegar cyfrowy.
odkręć licznik i sprawdź czy masz tak zwany impulsator lub jak inni to nazywają czujnik halla to jest takie coś czarnego w miejscu gdzie sie wkłada linkę od prędkościomierza i jak to odkręcisz to sprawdź czy wężyk podciśnienia jest włożony do licznika , bo jak pisałeś że nie masz manetki i ją dokupywałeś to jest opcja że poprzedni właściciel ją sprzedał bo to jest cześć w cenie

: wt kwie 08, 2008 12:15
autor: robertto84
trepicjusz pisze:
robertto84 pisze:Teraz tak sobie myślę, że skoro wszystko podłączone to może ja jakoś źle to uruchamiam?

Może ktoś napisać jak powinno sie uruchamiać MFA? Dodam tylko że u mnie działa tylko zegar cyfrowy.
odkręć licznik i sprawdź czy masz tak zwany impulsator lub jak inni to nazywają czujnik halla to jest takie coś czarnego w miejscu gdzie sie wkłada linkę od prędkościomierza i jak to odkręcisz to sprawdź czy wężyk podciśnienia jest włożony do licznika , bo jak pisałeś że nie masz manetki i ją dokupywałeś to jest opcja że poprzedni właściciel ją sprzedał bo to jest cześć w cenie
Licznik odkręciłem już wcześniej bo zakładam białe zegary (na razie próbuję dojść jak ściągnąć szybkę żeby sie do nich dostać ;p) Przy lince nie widzę impulsu a wężyk jest włożony. Tył licznika:
Obrazek


Co do wymiany licznika to na 99 % wcześniej było MFA, a czy na pewno licznik był wymiany to nie wiem - tylko tak podejrzewam. Auto mam z czerwca 1989 Golf II GT SPECIAL

: wt kwie 08, 2008 12:32
autor: policjusz
robertto84 pisze:
trepicjusz pisze:
robertto84 pisze:Teraz tak sobie myślę, że skoro wszystko podłączone to może ja jakoś źle to uruchamiam?

Może ktoś napisać jak powinno sie uruchamiać MFA? Dodam tylko że u mnie działa tylko zegar cyfrowy.
odkręć licznik i sprawdź czy masz tak zwany impulsator lub jak inni to nazywają czujnik halla to jest takie coś czarnego w miejscu gdzie sie wkłada linkę od prędkościomierza i jak to odkręcisz to sprawdź czy wężyk podciśnienia jest włożony do licznika , bo jak pisałeś że nie masz manetki i ją dokupywałeś to jest opcja że poprzedni właściciel ją sprzedał bo to jest cześć w cenie
Licznik odkręciłem już wcześniej bo zakładam białe zegary (na razie próbuję dojść jak ściągnąć szybkę żeby sie do nich dostać ;p) Przy lince nie widzę impulsu a wężyk jest włożony. Tył licznika:
[url=http://images33.fotosik.pl/209/4e89a400be0f2756m.jpg]Obrazek[/URL]


Co do wymiany licznika to na 99 % wcześniej było MFA, a czy na pewno licznik był wymiany to nie wiem - tylko tak podejrzewam. Auto mam z czerwca 1989 Golf II GT SPECIAL
ten czujnik jest tam obok tego co zaznaczyłeś jest opcja że morze się zabrudził , więc go wykręć delikatnie i przeczyść , co do manetki to jak jest z 89 roku to ta co na zdjęciu z allegro pokazałeś nie będzie pasowała bo ta jest po końcówka 89 początek 90 jest inne podłączenie jeszcze możesz sprawdzić ślimaka w skrzyni biegów Obrazek

: wt kwie 08, 2008 12:38
autor: robertto84
Co do manetki to nie ja to wklejałem ale mam podobną - różni się tylko końcówką - ja mam białą. Więc dobra będzie ta manetka?

Za co odpowiada czujnik halla?

Dodam tylko że obrotomierz też mi nie działa ;(

: wt kwie 08, 2008 12:47
autor: trepicjusz
pisałem parę razy za co to odpowiada ale już nie będę ci pisał poszukaj sobie : to tak ten czujni halla inaczej impulsator odpowiada za zliczanie kilometrów i przekazywanie tego wszystkiego do tego czegoś gdzie masz zegar inaczej MFA , dzięki temu widzisz spalanie w przybliżeniu , ilość przejechanych kilometrów itp , ten czujnik jest również odpowiedzialny za to jak byś miał oryginalne radio to podczas zwiększania prędkości samoczynnie radio robi się głośniej , jeśli ci MFA nie działa to sprawdź sobie po wężu (tym co wchodzi do licznika ) czy wchodzi taka rurka do (wężyk zdarza sie ze wyleci) kolektora bo mogła wypaść i taki finał będzie że MFA nie będzie działało

: wt kwie 08, 2008 12:55
autor: robertto84
Dzięki ze mnie nie odesłałeś do Szukaj i chwała Tobie za to bo już mam dość tego szukania masakra :(

Co do czujnika skoro on odpowiada za zliczanie km i średnich wartości ... itd to czy on ma jakiś wpływ na to czy MFA działa czy nie? bo mi się wydaję że chyba nie. Najwyżej w przypadku przełączenia na średnie zużycie paliwa wyskoczyły by kreski (tak mi się wydaje) a mi wogóle MFA nie działa ;( tylko cyfrowy zegar :(

: wt kwie 08, 2008 13:04
autor: trepicjusz
robertto84 pisze:Dzięki ze mnie nie odesłałeś do Szukaj i chwała Tobie za to bo już mam dość tego szukania masakra :(

Co do czujnika skoro on odpowiada za zliczanie km i średnich wartości ... itd to czy on ma jakiś wpływ na to czy MFA działa czy nie? bo mi się wydaję że chyba nie. Najwyżej w przypadku przełączenia na średnie zużycie paliwa wyskoczyły by kreski (tak mi się wydaje) a mi wogóle MFA nie działa ;( tylko cyfrowy zegar :(

tak jak pisałem wcześniej sprawdź sobie po tej rurce co wchodzi do licznika czy nie jest nigdzie przetarta złamana i czy dochodzi do kolektora bo jak nie będzie wpięta do kolektora to nie będzie ci nic pokazywać komp , ewentualnie kreski ale nie zawsze , spytałeś sie czy ona ma coś do MFA ma bo jeśli ten czujnik jest zepsuty to nie będzie ci działało MFA i pozostaje ci kupić nowy licznik bo sama część kosztuje 350 zł do sprowadzenia tylko z Niemiec a oddzielnie na szrocie ci nie sprzedadzą , najpierw sprawdź to co pisałem ten wężyk co wychodzi z licznika i powinien dojść do kolektora i od razu popatrz czy nie jest gdzieś przetarty lub pęknięty bo MFA nie zadziała bo to jest na podciśnienie

: wt kwie 08, 2008 13:14
autor: robertto84
A więc sprawdziłem tę wężyk - wygląda na cały. Podpięty jest do kolektora - wcześniej do czegoś podobnego do filtra ale pusty w środku (nie wiem co to jest).

można jakoś domowymi sposobami sprawdzić ten czujnik?