Strona 1 z 1

problem ze ssaniem

: czw mar 20, 2008 21:41
autor: marktds
1.6 75KM caly czas na ssaniu chodzi co zrobic? z gory dzieki za odpowiedzi

: czw mar 20, 2008 21:44
autor: Paweł Marek
a skąd to wiesz?

: czw mar 20, 2008 21:51
autor: marktds
chodzi o auto znajomego , mówi ze zachowuje sie jak by caly czas byl na ssaniu i jest tego pewien

: czw mar 20, 2008 21:54
autor: Paweł Marek
Nic się nie da pomóc mając takie info. Ssanie to proces polegający na dwóch rzeczach: podniesieniu obrotów i wzbogaceniu mieszanki w fazie roizgrzewqania silnika. Odpowiada za to kilka współpracujących elementów gaźnika. Opisz dokładnie objawy to można będzie spróbować coś poradzić.

: czw mar 20, 2008 21:57
autor: marktds
odkrencony jest filtr powiertrza i widać kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte jak sie wyciągnie kable od ssania to sie otwiera i wtedy chodzi silnik elegancko

: czw mar 20, 2008 21:59
autor: Maćkooo
marktds pisze:chodzi o auto znajomego , mówi ze zachowuje sie jak by caly czas byl na ssaniu i jest tego pewien
Witam
Skąd ja to znam. mówili mi to gdy kupiłem auto. To podwyższone obroty , a ludzie nie znjący sie na rzeczy mówią że to ssanie . Wariuje pewnie mu siłownik 3 połozeniowy jednak do diagnozy potrzeba blizeszego kontaktu z gaznikiem . My możemy sobie tutaj gdybać. To nie tak chop. Trzeba podac wszytskie informacje, wszystkie!!!.

: czw mar 20, 2008 22:46
autor: Paweł Marek
marktds pisze:odkrencony jest filtr powiertrza i widać kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte jak sie wyciągnie kable od ssania to sie otwiera i wtedy chodzi silnik elegancko
kable od ssania? Zdaje się masz na myśli silenik PN który ma chyba 72 koniki nie 75 i gaźnik 2EE sterowany elektronicznie.Jaki gaźnik -to kolejne pytanie. Pierburg 2E2 czy 2EE

: czw mar 20, 2008 22:50
autor: marktds
całkiem mozliwe ze 72 KM no i ten gaznik jest na ster. elektronicznym, wiesz czemu te ssanie wariuje?

: czw mar 20, 2008 23:04
autor: Paweł Marek
jest tu na forum taki obszerny temat o tym gaźniku (pierburg 2EE), znajdź szukajka i poczytaj. Potem wejdź na allegro i poszukaj aukcji na których oferują regenerację poszczególnych elementów tego gaźnika. Wszystko do zrobienia, chociaż może nie być tanio.

: czw mar 20, 2008 23:57
autor: ppoll27
ssaniem steruje tam głównie niebieski czujnik temperatury umieszczony w króćcu wychodzącym z głowicy - należy zmierzyć jego opór na zimnym silniku i na rozgrzanym (na zimno 2-3 kOhm, na ciepło 200-300 Ohm) :bigok:
jesli to gaźnik 2EE to po zdjęciu kabla z czujnika komp zakłada że silnik jest nagrzany i otwiera tą przesłonę - więc obstawiam czujnik :bigok:

: pt mar 21, 2008 00:53
autor: thorgil1
hm ja np niemam tego niebieskiego czujnika tzn był w poprzednim silniku a teraz kable są odłączone i wisza luźne teraz nawet niemam gdzie tego podłączyć wymieniłem silnik z 1,8 na 1,6 i tam niema miejsca na ten czujnik czujnik temperatury mam z lewej strony a nie zprawej jak w poprzednim silniku

: pt mar 21, 2008 20:23
autor: Sieergiej
[/quote] kable od ssania? Zdaje się masz na myśli silenik PN który ma chyba 72 koniki nie 75 i gaźnik 2EE sterowany elektronicznie.Jaki gaźnik -to kolejne pytanie. Pierburg 2E2 czy 2EE[/quote]

W woli scislosci: PN ma 51kW (70 konikow).

: pt mar 21, 2008 23:40
autor: ppoll27
thorgil1 pisze:hm ja np niemam tego niebieskiego czujnika tzn był w poprzednim silniku a teraz kable są odłączone i wisza luźne teraz nawet niemam gdzie tego podłączyć wymieniłem silnik z 1,8 na 1,6 i tam niema miejsca na ten czujnik czujnik temperatury mam z lewej strony a nie zprawej jak w poprzednim silniku
w silnikach 1,8 i 1,6 z mk2 w wersjach z komputerem (oznaczenia PN, RP ..itp) niebieski czujnik był identycznie zawsze w króćcu wychodzącym z głowicy po prawej stronie patrząc od przodu ... jeśli piszesz że jest inaczej i jest to 1,6 to podejrzewam że jest to jednostka z mk3 - ona ma inny układ - znasz może oznaczenie silnika = początek numeru silnika ?

: sob mar 22, 2008 00:18
autor: thorgil1
no własnie niebardzo hm