Strona 1 z 3

Bicie na kierownicy + trzesienie całej budy - przyczyna?

: czw mar 20, 2008 21:14
autor: ROF
Witam, mam następujący problem: po zmianie opon na letnie (jeździłem już na nich w zeszłym sezonie) mam wyraźnie odczuwalne bicie na kierownicy, a na dodatek czuć to na całym aucie.

Opony były po zeszłym sezonie zmienione tył z przodem, więc przez pierwsze kilometry myślałem że muszą się "ułożyć" - nie ułożyły się.

Pojechałem na ponowne wyważanie, troche musieli dołożyć (ok. 15 - 20g) z tyłu było idealnie, bicie nadal nie ustąpiło.

Felgi są proste, bo w nic nie przywaliłem, a wcześniej tego nie było.

Jest jeszcze jedna sprawa - na przeglądzie powiedzieli mi że za niedługo do wymiany będą końcówki drążków kierowniczych. Czy to może powodować takie zachowanie?

PS
jeśli to coś ułatwi, to zauważyłem, że przy odciążonym przodzie (3 osoby na tyle + troche bagażu) bicie jest dużo silniejsze niż na pusto.

Prosze podsuńcie jakiś pomysł, żebym nie jeździł i wydawał kasy na pierdoły tylko usunął tą wkur*****ca przypadłość :)

: czw mar 20, 2008 21:28
autor: Goldcare
kurna jak kierownica bije to ja bym jej oddał :jezor:

: czw mar 20, 2008 21:28
autor: gumiś
moim zdaniem opona jest krzywa,tylko zastanawia mnie jak wulkanizator mógł tego nie zauważyć. :bajer:

: czw mar 20, 2008 21:38
autor: krzychu195
zamień felgi przód z tyłem i zobacz jeżeli ustąpić to będziesz znał problem, radze ci te opony wymienić bo zrobią więcej szkody niż dwie nowe opony które i tak będziesz musiał kupić

: czw mar 20, 2008 22:33
autor: Tomek
ROF pisze:Jest jeszcze jedna sprawa - na przeglądzie powiedzieli mi że za niedługo do wymiany będą końcówki drążków kierowniczych. Czy to może powodować takie zachowanie?

bezposrednio nie ale poteguje efekt

mam nastepujące pytanie...jak dokładnie składowałeś opony??

ja bym obstawiał pękniety drut biorącpo duwage to co piszesz na koncu.....lub po prostu odkształcenie
zmien wulkanizatora najpierw...
a tak odemnie to
jest jeszcze jedna sprawa zdejmij felgę i zobacz czy tarcza hamulcowa przymocowana jest na śrubkę... mysle żę ci pomoże..;)

: czw mar 20, 2008 22:35
autor: dawid018
ROF pisze:niedługo do wymiany będą końcówki drążków kierowniczych. Czy to może powodować takie zachowanie?
jeżeli już mają luzy to może

a nie masz którejś opony w jednym miejscu shamowanej??
masz alu czy stak??jak alu to na jakich szpilkach masz przykręcane??nasz pierścienie centrujace??

: czw mar 20, 2008 22:38
autor: Tomek
dawid018 pisze:masz alu czy stak??jak alu to na jakich szpilkach masz przykręcane??nasz pierścienie centrujace?
własnei możę na pieści e jest zbyt duży luz....

: czw mar 20, 2008 22:42
autor: Wałek
kolego a nie masz guza na oponie 99%

: czw mar 20, 2008 23:05
autor: ROF
Tomek pisze:mam nastepujące pytanie...jak dokładnie składowałeś opony??
opony stały w ogrzewanym garażu 4 obok siebie w pozycji pionowej
dawid018 pisze: nie masz którejś opony w jednym miejscu shamowanej??
masz alu czy stak??jak alu to na jakich szpilkach masz przykręcane??nasz pierścienie centrujace??
te co teraz są na przodzie są zużyte równomiernie, felgi mam oryginalne VW 14 stalowe (te z okrągłymi otworami po zewnętrznej stronie)

W ogóle to takie cyrki sie dzieją jak tył poszedł na przód :/ musze jutro zamienić z powrotem i zobaczyć...

[ Dodano: 20 Mar 2008 22:06 ]
Wałek pisze:kolego a nie masz guza na oponie 99%
guza raczej nie ma, przyglądałem się dość dobrze podczas wyważania i nie zauważyłęm niczego nadzwyczajnego

: pt mar 21, 2008 00:45
autor: Glocu
ROF, mogła ci sie opona rozwarstwić i to może być przyczyną lub "jajo" na oponie ostatnio ojciec w lagunie miał taką przyczynę wina opon :bajer:
założył nowe opony i po kłopocie :bigok:
może to też być wina sworzni więc podjedź na stację diagnostyczna i niech ci sprawdzą :bigok: czy nie ma luzu :bajer:

: pt mar 21, 2008 00:54
autor: ROF
obstawiam te opony, bo wątpię żeby te sworznie nagle padły po zmianie z zimówek na letnie :)

: pt mar 21, 2008 01:12
autor: Glocu
ROF pisze:obstawiam te opony, bo wątpię żeby te sworznie nagle padły po zmianie z zimówek na letnie :)
to jednak zamień opony lub załóż spowrotem zimówki i zobacz czy to nadal jest

: pt mar 21, 2008 11:22
autor: micky
ROF mam to samo!!! Fele sa krzywe!!! U mnie po zamianie tylu na przod, przodu na tyl zniknelo drganie przy 60 km/h ale pojawil sie rezonans taki ze podloga drzy przy 120!!! Nie wiem jakie masz opony ale producent w takich wypadkach tez jest wazny. Jak masz opony gownianego producenta, to jakbys nie kombinowal z wywazaniem dlugo kola nie bedziesz mial wywazone na polskich pieknych drogach. Ja bym pojechal na wulkanizacje tym razem inna i niech sprawdza Ci fele i opony.
Powodzenia

: pt mar 21, 2008 21:34
autor: ROF
micky pisze:Fele sa krzywe!!! U mnie po zamianie tylu na przod, przodu na tyl zniknelo drganie przy 60 km/h ale pojawil sie rezonans taki ze podloga drzy przy 120!!!
ale drganie kierownicy pojawiło się po założeniu letnich opon Fulda Carat Assuro (195/65/14) i nagle zaczęło się piekło :)

Na zimówkach kormorana (185/65/14) było idealnie.

No nic, w ogóle to mam dość tych opon, są głośne, na mokrym zachowują się na lodzie. Pojeżdżę jeszcze troche i pojda na śmietnik. :helm: