Strona 1 z 2

Cieknacy olej i pokrywa zaworow

: czw mar 20, 2008 18:43
autor: rObski18
Witam, mój silnik by lekko spocony jak to sie mówi, znajomy mechanik polecił żeby wymienic uszczelkę pod pokrywą zaworów, zrobił to i olej zacząl cieknąc bardziej i bardziej, uszczelnilismy do specjalnym silikonem do takich spraw i nadal cieknie.. pozniej wymiana uszczelki 2 razy :( i nadal.. czemu tak sie dzieje ? czy dokrecajac na czuja mogl wygiac pokrywe w jakis sposob ? Slyszalem ale nie wiem czy to prawda ze jest jakis sposob na dokrecanie takich spraw jakas regulka czy cos ? Prosze o pomoc bo musze to zrobic a zastanawiam sie nad kupnem pokrywy nowej i uszczelnienia znowu silikonem tylko moje pytanie jak to dokrecic zeby nic nie zepsuc..

: czw mar 20, 2008 19:00
autor: jhosef
Jeśli po wymianie leci jeszcze mocniej to kupiłeś marną uszczelkę. Ja miałem podobna sytuację. Dokręcana jak powinna być i leci. Silikon nic nie da. Musisz kupić porządną uszczelkę jednoczęściową. Są dużo lepsze. Ale sporo droższe. Polecam uszczelkę firmy ELRING, kosztuje około 55 zł w intercarsie.

: czw mar 20, 2008 19:03
autor: grandi
A patrzyłeś (dokładnie) czy pokrywa nie jest zwichrowna czy wszystkie szpilki nie są przekręcone?

: czw mar 20, 2008 20:07
autor: rObski18
jhosef pisze:Jeśli po wymianie leci jeszcze mocniej to kupiłeś marną uszczelkę. Ja miałem podobna sytuację. Dokręcana jak powinna być i leci. Silikon nic nie da. Musisz kupić porządną uszczelkę jednoczęściową. Są dużo lepsze. Ale sporo droższe. Polecam uszczelkę firmy ELRING, kosztuje około 55 zł w intercarsie.
No własnie nie wiem dokladnie jakiej firmy jest uszczelka ktora wstawil mi znajomy mechanik, ale tez kupowalem w intercarsie

cyt. czy wszystkie szpilki nie są przekręcone?

hmm szpilki chodzi o te szpilki z gwintem na ktore sie nakreca nakretki? da sie to wymienic jezeli gwint jest zjechany bo z tego co wiem ( co mi mowil ten kolezka co to robil ) to dwie sa troche zjechane

: czw mar 20, 2008 20:12
autor: jhosef
rObski18 pisze:No własnie nie wiem dokladnie jakiej firmy jest uszczelka ktora wstawil mi znajomy mechanik, ale tez kupowalem w intercarsie
Bo te słabsze uszczelki składają się z 3 części, gumowe: półksiężyc na wałek rozrządu i półokrąg z z drugiej stronie na końcu wałka, oraz z uszczelki korkowej. I na łączeniach potrafi lecieć po wymianie.
rObski18 pisze:da sie to wymienic jezeli gwint jest zjechany bo z tego co wiem ( co mi mowil ten kolezka co to robil ) to dwie sa troche zjechane
Trzeba je po prostu wykręcić z głowicy. Wszystkie muszą być poprawnie dokręcone, nie moga miec naderwanego gwintu. Te szpilki czasem sa w całości z jednego gwntu rozmiar 6 a czasem przechodzą w rozmiar 8 który wkręca się w głowicę. Musisz dokupic odpowiednie.

: czw mar 20, 2008 20:15
autor: grzesb27
witam ja niedawno wymieniałem w silniku aam 1.8 kupilem uszczelke gumowa jedno częściowa w komplecie sa szpilki za 30 zl i nic nie cieknie pozdro

: czw mar 20, 2008 20:16
autor: BzyTek
Szpilki kupisz w ASO za 1,23zł/szt. Ja tyle płaciłem jak zmieniałem u siebie.

: czw mar 20, 2008 20:23
autor: grandi
grzesb27 pisze:witam ja niedawno wymieniałem w silniku aam 1.8 kupilem uszczelke gumowa jedno częściowa w komplecie sa szpilki za 30 zl i nic nie cieknie pozdro
Kupił byś mi?

: czw mar 20, 2008 21:27
autor: tomek-bielawa
Panowie ale dlaczego nikt nie wziął pod uwagę że mógł faktycznie uszkodzic tą kopułkę tym dokrencaniem na czuja. Te śróby powinno się dokręcac krzyżowo na przemian o określonej sile, jeżeli zaczął dokręcac je od strony jak leci i do oporu za pierwszym razem to wszystko jest możliwe. A co do uszczelki to ja kupowałem też 3 - częściową za 13 zł (najtańsza jaka była) i niemam już żadnego problemu. A z tego co wiem to silikonu w tej wersji silnika nie powinno się używac chyba że macie seryjnie zamontowaną uszczelkę gumową a nie z korka tak jak to było w silnikach POLO do 1.3 i Golf też do 1.3 czy też 1.4. W każdym razie chodzi o te MK2 co miały silniki od POLO.
A co do szpilek to u mnie też dwie się kręcą jak chcą i wycieków nie ma. Kwestia dobrego przykręcenia. Siła nacisku równomiernie rozłożona na całej dociskanej powierzchni robi swoje.

: czw mar 20, 2008 22:21
autor: hanti
Panowie uszczelka uszczelką, szpilki szpilkami ale cały problem na 99% tkwi w dokręceniu pokrywy, lub ew. jej skrzywieniu. Wiele razy widziałem jak pokrywy zaworów dokręcane były na oko i pokolei bez zamocowania blaszek prowadzących ( takie 2 blaszki pod śruby, którw równomiernie dociskają uszczelkę) co w sumie prowadziło do uszkodzenia pokrywy. Nawet najtańsza uszczelka 3-częściowa ( korkowa + silikonowe) jak jest dobrze dokręcona nie będzie puszczać, a przy dieslu szybko to wychodzi

: czw mar 20, 2008 22:31
autor: S1BART1
A tak dla informacji -jak zastosujesz siikon uszczeniajacy (olejo i temperaturo odporny) do uszczelki korkowej to zamiast uszczelnienia bedziesz mial powodz olejowa a nie uszczelnienie :bajer:

: pt mar 21, 2008 19:43
autor: rObski18
no mam nadzieje ze to pomoze, dzis kupilem orginalna uszczelke VW w Serwisie VW wiem ze to zawsze troche wiecej kasy ale juz dobra, i szpilki nowe tez sa , teraz tylko czas na wymiane i sprawdzenie dokladnie kopulki.

: sob mar 22, 2008 01:20
autor: grandi
ile płaciłes za szpilki

: ndz mar 23, 2008 18:21
autor: rObski18
grandilodz pisze:ile płaciłes za szpilki
nie mieli samych szpilek, kupilem nowa uszczelke taki zestaw orginalny 80 zl :) i wstrzymajcie sie od komentarzy ze drogo bo wiem ze drogo ale juz chcialem to miec kupione a uszczelke zaloze nowa bo gumowa co teraz jest wsadzona jest upackana silikonem i czyscic mi sie tego niechce