Analiza spalin 2.0 z katalizatorem na LPG
: czw mar 20, 2008 10:28
Zakupiłem passata B4 .-2.0 wielopunktowy wtrysk paliwa z katalizatorem z 1996 roku oznaczenie silnika AGG (podobny do 2E) z instalacja gazowa II generacji z centralka BINGO-M.
Spalanie LPG na trasie przy prędkościach 80-130km/h wynosi 10 -11 l/100km
Byłem u mojego dawnego gazownika na przegląd tej instalacji i wymianie filterka.
Koszt usługi z analizatorem 55zł – to chyba nie duzo a wyniki wyszły tak:
„
Paliwo: LPG
Pomiar ciągły:
Silnik T = 0 stopni celcjusza – za zimny ( *a był gorący)
Obr < 60
CO = 3,75 %obj
CO2 = 11,10 %obj
O2 = 1,10 %obj
HC = 427 ppm obj
Lambda = 0,932 „
Gaziarz stwierdził ze parametry sa nie właściwe i po sprawdzeniu reduktora stwierdził ze reduktor do wymiany ponieważ delikatnie „PRZEPUSZCZA w stronę silniczka krokowego”.
Proszę o wasze opinie na ten temat a w szczególności;
1) Przy spokojnej jezdzie spalanie 10-11 litrów na trasie to troche za dużo?
2) opinie co do wyników analizy spalin
2) czy wina może być katalizatora – kolega mówi ze mogę nie mieć kata (bo przy duzych obrotach dziwnie dzwoni wydech)–jak to się ma do instalacji LPG
3) Czy wymieniać reduktor? –troszkę szkoda bo praca na gazie jest super, nie gaśnie, ładnie pracuje, nie strzela itd
4) czy tzw. Przepuszczanie reduktora – oznacza jego koniec
5) czy gazownik powinien centralke Bingo M – podpiąć do kompa? –zanim wystawił opinie
6) co mógłbym zrobić by mniej palił gazu – codziennie do pracy 40km
Z GORY DZIEKUJE!.
Spalanie LPG na trasie przy prędkościach 80-130km/h wynosi 10 -11 l/100km
Byłem u mojego dawnego gazownika na przegląd tej instalacji i wymianie filterka.
Koszt usługi z analizatorem 55zł – to chyba nie duzo a wyniki wyszły tak:
„
Paliwo: LPG
Pomiar ciągły:
Silnik T = 0 stopni celcjusza – za zimny ( *a był gorący)
Obr < 60
CO = 3,75 %obj
CO2 = 11,10 %obj
O2 = 1,10 %obj
HC = 427 ppm obj
Lambda = 0,932 „
Gaziarz stwierdził ze parametry sa nie właściwe i po sprawdzeniu reduktora stwierdził ze reduktor do wymiany ponieważ delikatnie „PRZEPUSZCZA w stronę silniczka krokowego”.
Proszę o wasze opinie na ten temat a w szczególności;
1) Przy spokojnej jezdzie spalanie 10-11 litrów na trasie to troche za dużo?
2) opinie co do wyników analizy spalin
2) czy wina może być katalizatora – kolega mówi ze mogę nie mieć kata (bo przy duzych obrotach dziwnie dzwoni wydech)–jak to się ma do instalacji LPG
3) Czy wymieniać reduktor? –troszkę szkoda bo praca na gazie jest super, nie gaśnie, ładnie pracuje, nie strzela itd
4) czy tzw. Przepuszczanie reduktora – oznacza jego koniec
5) czy gazownik powinien centralke Bingo M – podpiąć do kompa? –zanim wystawił opinie
6) co mógłbym zrobić by mniej palił gazu – codziennie do pracy 40km
Z GORY DZIEKUJE!.