Strona 1 z 1

Nierowna praca silnika - bieg jałowy

: śr mar 19, 2008 21:46
autor: grzegorz354
witam
na samym poczatku chciałem sie przywitać, posiadam od niedawna Golfika IV 1.4 16v. Mam mały problem gdyż po wymianie rozrządu autko na biegu jałowym nierówno pracuje nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny byłem u mechanika na kompie nie wykrył żadnej usterki wszystko pod względem elektrycznym jest ok. co może być za przyczyna takiego objawu?

: czw mar 20, 2008 00:30
autor: EnJoy
grzegorz354 pisze:byłem u mechanika na kompie nie wykrył żadnej usterki wszystko pod względem elektrycznym jest ok
a czy jakiś mechanik, inny niz ten ktory wymienial Ci rozrzad, sprawdzał czy jest on prawidłowo złożony??

: czw mar 20, 2008 11:33
autor: Delirium
Też zauważyłem u mnie dziwne spadki obrotów na jałowym - obroty trzymają się na ok 900 obr/min i co chwile następuje lekki zjazd.
Dodatkowo w momencie spadku słychać jakieś stukanie (jakby coś się przesuwało) w lewej części silnika (patrząc od przodu). Trochę mnie to niepokoi bo w tej okolicy jest rozrząd.

Silnik ten sam 1.4 16V
Nie wiem w którym momencie się to stało ale myślę, że po tym jak wymieniłem rozrząd (wymieniałem rolki i paski bez pompy).

Ile może kosztować taki przegląd rozrządu?

: czw mar 20, 2008 16:54
autor: jurii21
grzegorz354, w twoim przypadku szukalbym przyczyny w czujniku halla, mógł on zostac uszkodzony przy wymianie rozrządu mysle ze u kolegi wyzej jest dokładnie to samo, czujnik ten znajduje sie kolo rolki napinającej pasek rozrządu i łatwo go uszkodzic przy wymianie

: czw mar 20, 2008 17:13
autor: J3L3N
Delirium, jak faluja na jalowym to silnik krokowy.

jurii21, przy halli sa inne objawy.

: czw mar 20, 2008 17:28
autor: jurii21
J3L3N, u kumpla padł halla i takie same objawy, no moze to tylko przypadek ale napisałem co wiedziałem

: pt mar 21, 2008 08:26
autor: Delirium
J3L3N - masz rację. Wczoraj przysłuchałem się skąd dochodzi odgłos i okazuje się, że spod obudowy filtra. Po oględzinach doszedłem, że jest to silnik krokowy. Przy małym przygazowaniu wszystko jest ok, dopiero przy puszczeniu gazu obroty spadają co jakiś czas. Słychać właśnie wtedy pracę silniczka krokowego.

Jak myślicie - wystarczy przeczyścić i zaadoptować przepustnice czy od razu silnik do wymiany (koszt pewnie z 150-200 zł)?
Pytam się o tą przepustnicę bo wymieniałem od razu filtr powietrza i okazuje się, że było na nim trochę oleju. Już raz wymieniałem w tamtym roku odmę (słynne 1.4 16V) i myślę, że w tym roku znowu trzeba ją przeczyścić razem z przepustnicą.

: ndz mar 23, 2008 22:05
autor: grzegorz354
witam,
usterka usunięta miałeś racje enjoy pojechałem do innego mechanika jak się okazało zle był pasek rozrządu założony na małym wałku.
Dla osób które miałyby podobne obiawy po wymianie rozrządu
Jakie błędy komputera:
1. za bogatą mieszanke paliwa
2 bląd sondy lambdy skasowano,
Po przejechaniu kilku km następna diagnoza na komputerze wyskoczył bład czujnika położenia wału rozrządu