Witam
Od nie dawna zauważyłem ze grają mi chyba zawory pod obciążeniem (ok 3tys obrotów) z dwa razy ostatnio nawet przy zapalaniu rano przez ok 2sekundy zaczęło coś stukać i dopiero zaczął normalnie pracować podczas jazdy zaczyna coś klepać gdy zrobię zrobię kilka km to tego już nie ma. chociaż jak otworze maskę nawet na rozgrzanym i przy ok 3 tys słychać takie delikatne klekotanie czegoś w środku ale to trzeba sie dokładnie przysłuchać.
czego to może być przyczyna? co muszę zrobić zeby było tak jak dawniej ? czy można z tym jezdzić ? czy to jest pilna sprawa ? przebieg mam 180 tys i juz 7,5 tyś po wymianie oleju
Stukające zawory w AFT
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Stukające zawory w AFT
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 16:51 przez Dyguś, łącznie zmieniany 1 raz.
u mnie jest podobnie, ale nie wiem jeszcze co to jest dokladnie i nic nie grzebalem jeszcze, u mnie po odpaleniu zimnego silnika pracuje troche glosniej ale nie slychac klepania, natomiast podczas jazdy z obciazeniem np. pod gorke slychac czasem pojedyncze klepniecia wydaje mi sie ze to z gory silnika lub srodka trudno ocenic
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
jeśli coś stuka pod obciążeniem przy przejściu niskie - średnie (np dodanie gazu przy 60 na 4 biegu) to raczej macie kłopot z ustawieniem zapłonu a nie z regulatorami !
bo z regulatorami luzów na zaworach to jest tak że do kilkunastu sekund po zapaleniu zimnego silnika mogą stukać - potem już nie, a jeśli stukają na ciepłym silniku przy niskich obrotach to można myśleć o wymianie, zwłaszcza jeśli po lekkim dodaniu gazu (na luzie) nie przestają stukać
bo z regulatorami luzów na zaworach to jest tak że do kilkunastu sekund po zapaleniu zimnego silnika mogą stukać - potem już nie, a jeśli stukają na ciepłym silniku przy niskich obrotach to można myśleć o wymianie, zwłaszcza jeśli po lekkim dodaniu gazu (na luzie) nie przestają stukać
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 10:19 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
- krzaś
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
odp.
Pamiętajcie jeszcze że 1,6 AFT to 101KM i jest tam cos takiego jak siłownik podcisnienia przy kolektorze ssącym. Wydłuża od dolot powietrza po otwarciu klapek przez ten siłownik. No i gdy te klapki się otwieraja przy wiekszych obrotach to te zawory słychac o wiele głośniej.
Mozna to sprawdzić na postoju.
Odpal silnik, wciśnij siłownik podcisnienia,a następnie troche dodaj gazu.
Wtedy usłyszysz jak zawory klepią.
Mozna to sprawdzić na postoju.
Odpal silnik, wciśnij siłownik podcisnienia,a następnie troche dodaj gazu.
Wtedy usłyszysz jak zawory klepią.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 286 gości