Strona 1 z 3

"nowy" samochod - nowe problemy

: wt mar 18, 2008 13:08
autor: chase1
witam

kupilem pare dni temu golfa III gl (93' , 1,6 + lpg)
samochod ma mnie wozic glownie do pracy... ale co za roznica.

pierwsze co zrobilem po zakupie , to oddalem go do mechanika aby wymienil uszcz. pod glowica, bo cieklo (przy okazji chcialem z calego serca odradzic wszystkim warsztat "skodex" (nie pytajcie dlaczego akurat tam dalem samochod do naprawy) - mial byc gotowy na czwartek, byl na pon. wieczor, brudny od smarow na lakierze, z rysa na masce, nie wymienili paska alternatora o ktorym sam mowilem mimo iz sie kiepsko znam, silnik zafajdany itp itd - generalnie beznadzieja. wymienili mi tez jakis tam czujnik, za sprawa ktorego nie dojechalem nawet do domu bo temu w ukladzie chladzacym tak wzrosla, ze wskaznik doslownie oparl sie na bolcu kawalek za 130'C. po wlozeniu poprzedniego czujnika i zalaniu borygo - ktore mi spuscili i jakos tak wyszlo, ze nie dolali; temp wrocila do normy.
no ale uszczelka zrobiona i za ta przyjemnosc zaplacilem jedyne 560zl + taryfa 3 dni do pracy i z powrotem + masa uzerania sie z panem ktory to powtarzajac swoje madrosci i placzac sie w "zeznaniach" przekonywal mnie ze wszystko jest wporzadku bo to przeciez renomowany warsztat i wszyscy klienci wyjezdzaja zadowoleni i nikt nie wraca - heh teraz juz wiem dlaczego nie wracaja :) )


teraz pytania :
- gdzie w poznaniu mozna oddawac samochod do napraw (w razie jak by cos sie dzialo); gdzie nie zaplace ze zrobienie czegos co bylo ok, a gdzie beda w stanie zlokalizowac usterke;
- jakie kupic swiece (bo nie wiem kiedy byly wymieniane, a ponoc co jakis czas i tak trzeba zmieniac);
- jaki kupic pasek do alternatora;
- hamulce/tarcze - czy zestaw z allegro jest ok, czy lepiej cos innego - http://allegro.pl/item329236161_tarcze_ ... _seat.html ;
- jakie polecacie opony

narazie tyle.



mam tez problem z jedna rzecza :
gdy silnik jest zimny - nie chce odpalic / natychmiast po odpaleniu gasnie gdy nie przytrzymam wcisnietego pedalu gazu - dzieje sie tak zarowno gdy odpalam na benzynie jak i na lpg.
dwa , moze 3 x zdazylo mi sie ze silnik zgasl w czasie jazdy (napewno byl juz "cieply") gdy redukowalem bieg (moze to glupie ale wydaje mi sie ze zawsze zdazalo sie to podczas wychodzenia z zakretu)

od poprzedniego wlasciciela dowiedzialem sie ze moze to byc wina silnika krokowego, ktory nalezy wykrecic i wyczyscic. probowalem to nawet ostatnio zrobic , jednak nie do konca wiem czy torx 20/25 to dobre wyjscie. gdzies czytalem ze vw stosowal 5'cio katne sruby... moze wiec dlatego klucz nie pasowal :)
ale moze macie jakas inna porade/sugestie czego to moze byc przyczyna ?
czy gasniecie moze byc przyczyna slabego akumulatora ?

: wt mar 18, 2008 13:28
autor: herflik95
świece NGK lub Iskry zielone 3 elektrodowe
pasek geatsa

: wt mar 18, 2008 13:45
autor: jhosef
chase1 pisze:jakie kupic swiece (bo nie wiem kiedy byly wymieniane, a ponoc co jakis czas i tak trzeba zmieniac);
Jedni chwalą NGK 3 elektrodowe, ja je mam i nie narzekam, mają już 30 tysięcy i wyglądają jakby miały 1000. Ale aby jakaś szczególna różnica w pracy była to nie zauważyłem. Ogólnie jak kupisz NGK się nie zawiedziesz, to samo z Bosch-em
chase1 pisze:jaki kupic pasek do alternatora;
Majlepiej markowy np bosch, dużej różnic w cenach nie ma.
chase1 pisze:hamulce/tarcze - czy zestaw z allegro jest ok, czy lepiej cos innego - http://allegro.pl/item329...vento_seat.html ;
Ostatnio mam wrażenie że coś z bremo jest nie tak bo sporo osób narzeka na bicie itp. Ale osobiście doświadczeń nie mam.
chase1 pisze:jakie polecacie opony
NIE polecam napewno Dębicy, jeżdze teraz na Michelin Energy poprzedniej generacji i zupełnie inna bajka. Opona trudniej traci przyczepność, nie piszczy jak głupia przy nieco mocniejszym hamowaniu. Przy wyważaniu praktycznie nie trzeba było zakładać obciążnika.
chase1 pisze:silnik zgasl w czasie jazdy (napewno byl juz "cieply") gdy redukowalem bieg (moze to glupie ale wydaje mi sie ze zawsze zdazalo sie to podczas wychodzenia z zakretu)
Jesli dzieje się tak na LPG to winny może być reduktor, przy wchodzeniu w zakret membrana w parowniku układa się przez siłę odśrodkową i samochód gaćnie. Dlatego większość parowników nie może być montowana poprzecznie do kierunku jazdy, negatywnie wpływało by to na prace przy przyśpieszaniu i hamowaniu.
chase1 pisze:czy gasniecie moze byc przyczyna slabego akumulatora ?
Nie. Akumulator po odpaleniu nie ma wpływu na pracę silnika. Chyba że jest ewidentnie uszkodzony i ma np wewnętrzne zwarcie i powoduje przeciążanie alternatora.

: wt mar 18, 2008 15:11
autor: ppoll27
koledzy odpowiedzieli na pytanie o silnik to moze ja coś pomogę z oponami ;)
po pierwsze to sprawdź jakie masz felgi (rozmiar) 13, 14 czy 15 ?
potem w zależności od tego masz rozmiar opony 175/70 R13, 185/60 R14, 195/50 R15 - to najbardziej typowe dla VW, jeśli chodzi o modele to
np dla 13 : Dunlop SP30 (140 pln/sztuka), Fulda EcoControl (120), Firestone Multihawk (120),
dla 14 : Firestone TZ200 (140) Uniroyal Rallye550 (150) Goodyear Excellence (170)
dla 15 : Firestone TZ200 (150) Bridgestone ER300 (180)
niezłe ceny mają tutaj:
http://www.opony.com/
:bigok:

: wt mar 18, 2008 17:24
autor: lwlw
W żadnym wypadku nie polecam tych tarcz Brembo! Dlaczego? Dlatego, że ja je kupiłem i nie jestem zadowolony. Jakby nie patrzeć, te 08.4177.10 to jedne z tańszych tarcz i co za tym idzie gorszych... Nie wiem, inne Brembo może i są dobre. A w tych już po 2-3 tys. pojawiło mi się bicie przy hamowaniu! Nawet na starych tarczach było lepiej. Teraz mam na nich zrobione jakieś 11 tys. km i tarcze mają już progi jakby miały znacznie większy przebieg. Dodam, że raczej nie hamuję mocno, a zwłaszcza przez pierwszy tysiąc km. pozwoliłem tarczom i klockom spokojnie się układać. Także jak dla mnie Brembo 08.4177.10 to straszny shit!

: wt mar 18, 2008 20:58
autor: T.O.B.I.
jezeli gasnie po odpaleniu to sprawdz czy na zimnym silniku jak puscisz gaz na jakich obrotach sie ustawi wskazowka, wiekszosc mowi ze pomaga czysczenie silniczka krokowego ja czyscilem swojego i nic to nie dalo, u mnie tez gasl na zakretach i przy hamowaniu winny byl silniczek krokowy, co do tarcz i klockow to proponuje ATE takie orginalnie montowano do golfow

: wt mar 18, 2008 21:21
autor: chase1
tobi - winny byl silniczek krokowy , a czyszczenie nic nie dalo ?
wymieniles na nowy ? ile to kosztuje ?????
jakim kluczem to odkrecales ?


felgi mam 14". w tej chwili dobijam jakies opony 175/60/14.

: wt mar 18, 2008 21:22
autor: SAMO
chase1, więc pasek w miare markowy prosta sprawa podajesz model i wybiera ci gośc z katalogu ja mam swiece ngk do gazu 3 elektrodu i sa bez zarzutu tutaj jak wyzej model rok itd i tez wybierasz z katakogu ,opony polecam kleeber dynaxer ,toyo proxes

co do gasniecia silnika na zimnym przerabiałem to u siebie po zrobieniu uszczelki pod głowica w takim samym renomowanym aso jak twój :grrr: nie dosc ze musiałem zmienic krokowca i tu rada kupuj tylko orginał zamienniki podaja złe wartości trzpienie sie zacinaja i wogóle cuda na kiju zapłacisz dwa razy ja miałem 2 zamienniki i wkońcu kupiłem org i mam swiety spokój po wtóre sprawdz czy nie masz przypadkiem podłamanych lub powyłamwyanych niektórych styków w głownym gniezzie silnika to jest taka mała puszka która łaczy ze soba kilkanascvie przewodów wlasnie w okolicy głowicy u mnie własnie tak fachowcy wymieniali uszczelke pod glowica ze powyrywali mi kalbelki z tego gniazda a nie było to bardzo widoczne i dopiero naprawde gośc który sie zna na elektromechanice obczaił ocb także sprawdz to pozatym moduł zapłonowy moga byc objawy ze powoli pada a co do gazu to j/w parownik lub reduktor do regeneracji jak bedziesz cos wiecej wiedział pisz .pzdr :chytry:

rozpisałem sie a ty w trakcie podałes przyczyne heeh więc w zalezności na ile pinów masz krokowca jak na 4 to bedzie tańszy ok 200 250 zł zł jak na 6 pinów ok 400-450 zł oczywiscie orginały

: wt mar 18, 2008 21:39
autor: chase1
SAMO - moja poprzednia wypowiedz - to pytanie do TOBI :) a nie "znalezienie winowajcy"

hm - styki ? calkiem mozliwe, ale sprawdzic bede mogl dopiero kolo soboty.


ps. ktos wczesniej pytal jakie sa obroty jak gasnie -> mega niskie (wskazowka obrotomiiera w miare jak sie silnik nagrzewa pokazuje cosraz to wyzsze, ale zaraz po odpaleniu po dluzszej przerwie wskazuje ok 600 - 750obr).

: wt mar 18, 2008 21:43
autor: SAMO
chase1, ja własnie tak miałem na zimnym niskie a jak sie nagrzewał to rosły winny był krokowiec i styki w głównym gniezdzie silnika po zrobieniu tego wszystko wróciło do normy

: wt mar 18, 2008 22:12
autor: grandi
świece 3 elektronowe do gazu? ciekawe
NGK jedno elektronowe
pasek-continental 11 bo 10 sie slizga

: wt mar 18, 2008 22:18
autor: SAMO
grandilodz, nie ciekawe tylko prawdziwe jezdze juz ok 2 lat i sa bez zarzutu :chytry:

: wt mar 18, 2008 22:31
autor: grandi
chase1 pisze:mam tez problem z jedna rzecza :
gdy silnik jest zimny - nie chce odpalic / natychmiast po odpaleniu gasnie gdy nie przytrzymam wcisnietego pedalu gazu - dzieje sie tak zarowno gdy odpalam na benzynie jak i na lpg.
dwa , moze 3 x zdazylo mi sie ze silnik zgasl w czasie jazdy (napewno byl juz "cieply") gdy redukowalem bieg (moze to glupie ale wydaje mi sie ze zawsze zdazalo sie to podczas wychodzenia z zakretu)
Powiedz mi czy jak rano go odpalasz to tak chodzi jak by nie wszystkie gary palily i musisz dodawac gazu zeby nie zgasł

: wt mar 18, 2008 23:09
autor: chase1
grandilodz - jak nie bede rano/po 8-9 godzinach pracy trzymal nogi na gazie to odrazu zgasnie (czasami tez bez wcisnietego gazu nie odpala)