Strona 1 z 1

diagnoza przepustnicy

: pn mar 17, 2008 01:48
autor: szyki
witam,
jak dokładnie zdiagnozować stan przepustnicy?
dokładnie mkII 1,8 RV na digi.
chodzi mi również o ten czujnik, czy cokolwiek elektronicznego, co w niej siedzi...
próbowałem odłączenia wtyczki, co nie spowodowało jakiejkolwiek reakcji silnika.
to chyba nie jest dobrze.

pozdro.
szymon

: pn mar 17, 2008 09:10
autor: pczerniej
Najprościej podłączyć auto pod komputer

: pn mar 17, 2008 09:41
autor: bugalon
pczerniej pisze:Najprościej podłączyć auto pod komputer
Czlowieku jaki komputer, przeciez to nie ma zlącza diagnostycznego. Nie siej zamętu.

Przepustnice mechanicznie sprawdzaj na szczelinomierze. Zazwyczaj jeśli widzisz na oko ze się domyka i jest szczelna a kanaly powietrza bocznego są drożne, to zostaje sprawdzic elektronike. Na przepustnicy masz krańcówki. Jedna powinna sie zamykac po całkowitym puszczeniu pedału gazu. Druga powinna się zamykać po wciśnięciu pedału gazu powyzej 80% całkowitego otwarcia przepustnicy.

Sprawdzasz omomierzem. Odpinasz wtyczke z przepustnicy i sprawdzasz miernikiem przejścia pomiędzy pinami wtyczki przepustnicy (nie wiązki silnika). Przy zamkniętej przepustnicy musi byc zwarcie, po otwarciu powinno zmienic sie w rozwarcie (tylko otwieraj max do polowy zakresu). Z polowy zakresu otwarcia podążasz w kierunku pełnego otwarcia. Przy połowicznym otwarciu masz rozwarcie a przy całkowitym otwarciu rozwarcie musi sie zmienic w zwarcie. Jesli tak działa to krancowki są sprawne, jesli nie najpierw sprawdz czy linka gazu nie jest za mocno napięta i czy nie grzebal ktos przy zderzaku przepustnicy.

: pn mar 17, 2008 10:27
autor: pczerniej
bugalon pisze:
pczerniej pisze:Najprościej podłączyć auto pod komputer
Czlowieku jaki komputer, przeciez to nie ma zlącza diagnostycznego. Nie siej zamętu.
w komputerze jest wolny pin od złącza diagnostycznego trochę przewodów , gniazdo i można podłączać

: pn mar 17, 2008 16:42
autor: silent_rob
W RV w przepustnicy sa 2 czujniki (styczniki a nie potencjometry) pelnego otwarcia przepustnicy i przelacznik biegu jalowego.

Przelacznik biegu jalowego zwiera gdy przepustnica jest zamknieta a drugi czujnik zamyka sie gdy przepustnica jest otwarta. Zwykleym multimetrem mozez sprawidz czy dzialaja + można sprawdzic kable idace do ECU :bigok:

: śr mar 19, 2008 21:58
autor: szyki
dzięki za wskazówki.
sprawdzę, jak będę miał chwilę.

zastanawia mnie jedno...
jeżeli RV nie ma złącza diagnostycznego, to po kiego grzyba mam na desce rozdzielczej kontorlkę "CHECK" sygnalizującą podobno błędy silnika, jeżeli w tym wypadku nie byłoby jak tych błędów zgrać na kompa???...

: śr mar 19, 2008 22:48
autor: silent_rob
szyki pisze:jeżeli RV nie ma złącza diagnostycznego, to po kiego grzyba mam na desce rozdzielczej kontorlkę "CHECK" sygnalizującą podobno błędy silnika, jeżeli w tym wypadku nie byłoby jak tych błędów zgrać na kompa???...
ma złącze ;]

: czw mar 20, 2008 13:09
autor: szyki
że zadam prostackie pytanie...

a gdzie ono (ów złącze diagnostyczne) jest umiejscowione??