Strona 1 z 1

problem z turbo dieslem mk2

: śr cze 01, 2005 02:52
autor: wiercioch
witam.moze mi ktos wyjasni co sie dzieje z moja turbina w dieselku mk2.otoz turbine przy dodaniu gazu slychac jak gwizdze i olej z niej nie cieknie a jednak nie podaje powitrza.czuc to na gumowym grubym przewodzie bo gdy sie go scisnie nic nie czuc w reku aby sie rozszerzal ani nic.ktos mi doradzil ze moze byc cos nie tak z zaworem upustowym.czy moze tak byc i czy jest to moze nie wielka awaria czy turbina nadaje sie do wymiany badz naprawy?

: śr cze 01, 2005 10:15
autor: marek29
Bez nerwów, na stojącym samochodzie różnicy tak dużej nie będzie.
Nie napisałeś jaki silnik a to ma duże znaczenie (podaj dwa pierwsze znaki z numeru silnika) a potem reszta.
Kolega ma Fiata punto 1.4 turbo ze wskażnikiem doładowania i na stojącym samochodzie pokazuje do 0.3bar ,a pod obciążeniem do 1,2bar
co prawda to benzyna ,ale w dieslu też jest znaczna różnica.

: śr cze 01, 2005 12:43
autor: wiercioch
witam. jest to silnik o oznaczeniu JR

: śr cze 01, 2005 12:47
autor: wiercioch
to mam jeszcze jedno pytako odnosnie turbiny.jak sprawdzic pod obciazeniem jakie daje ona cisnienie i ilo ono powinno wynosic w przypadku sprawnej turbiny

: śr cze 01, 2005 16:50
autor: vorlog
Zakładam, że masz turbinę Garret. Ma ona (podobnie jak inne) dwa zawory przeciążeniowe (upustowe)- jeden na kolektorze dolotowym głowicy, drugi na korpusie części napędzanej turbiny, po stronie wylotu spalin. Przy zbyt dużym ciśnieniu pierwszy otwiera się by zwolnić część powietrza, drugi przełącza obieg spalin poza napęd turbiny, bezpośrednio w wydech, by obniżyć obroty wirnika=zmniejszyć cisnienie doładowania.
W twoim przypadku możliwe jest zawieszenie się pierwszego zaworu w pozycji otwartej.
Próba z "twardnieniem węża" może odnosić się do innych problemów :grin: , faktyczne sprawdzenie doładowania to podpięcie manometru o zakresie 0-1 bar (0-0,01MPa), i pomiar w czasie jazdy, ciśnienie powinno wynosić 0,6-0,8 bar (0,006-0,008 MPa) przy ok. 3000 obr., na oko można sprawdzić odpinając wąż od kolektora (tłoczący), uruchomienie silnika i sprawdzenie jak dmucha po przygazowaniu- powinno pakować jak z odkurzacza...
Sprawdź i napisz co i jak.
V.

PS. Poszukaj w moich postach- pisałem kilka razy o turbo problemach...

: czw cze 02, 2005 11:51
autor: marek29
Tak jak napisał vorlog ,najszybciej jak odepniesz wężyk z kolektora ssącego (ten idący do pompy wtryskowej) a do kolektora podpinasz wężyk ,przeprowadzasz go do kabiny ,manometr i jazda.
Ps. Auto będzie słabsze ,ale to normalne bo przy odpiętym wężu do pompy bo nie będzie zwiększało dawki paliwa.

: czw cze 02, 2005 22:17
autor: wiercioch
a jeszcze pytanko jak sie sprawdza te zawory?czy da sie w domowych warunkach bez specjalistycznego sprzetu jesprawdzic?

: pt cze 03, 2005 17:22
autor: wiercioch
dzieki za wszelkie informacje o turbince.sprawdzilismy wszystko i okazalo sie ze jest dobra.