problem z turbo dieslem mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wiercioch

problem z turbo dieslem mk2

Post autor: wiercioch » śr cze 01, 2005 02:52

witam.moze mi ktos wyjasni co sie dzieje z moja turbina w dieselku mk2.otoz turbine przy dodaniu gazu slychac jak gwizdze i olej z niej nie cieknie a jednak nie podaje powitrza.czuc to na gumowym grubym przewodzie bo gdy sie go scisnie nic nie czuc w reku aby sie rozszerzal ani nic.ktos mi doradzil ze moze byc cos nie tak z zaworem upustowym.czy moze tak byc i czy jest to moze nie wielka awaria czy turbina nadaje sie do wymiany badz naprawy?



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr cze 01, 2005 10:15

Bez nerwów, na stojącym samochodzie różnicy tak dużej nie będzie.
Nie napisałeś jaki silnik a to ma duże znaczenie (podaj dwa pierwsze znaki z numeru silnika) a potem reszta.
Kolega ma Fiata punto 1.4 turbo ze wskażnikiem doładowania i na stojącym samochodzie pokazuje do 0.3bar ,a pod obciążeniem do 1,2bar
co prawda to benzyna ,ale w dieslu też jest znaczna różnica.



wiercioch

Post autor: wiercioch » śr cze 01, 2005 12:43

witam. jest to silnik o oznaczeniu JR



wiercioch

Post autor: wiercioch » śr cze 01, 2005 12:47

to mam jeszcze jedno pytako odnosnie turbiny.jak sprawdzic pod obciazeniem jakie daje ona cisnienie i ilo ono powinno wynosic w przypadku sprawnej turbiny



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr cze 01, 2005 16:50

Zakładam, że masz turbinę Garret. Ma ona (podobnie jak inne) dwa zawory przeciążeniowe (upustowe)- jeden na kolektorze dolotowym głowicy, drugi na korpusie części napędzanej turbiny, po stronie wylotu spalin. Przy zbyt dużym ciśnieniu pierwszy otwiera się by zwolnić część powietrza, drugi przełącza obieg spalin poza napęd turbiny, bezpośrednio w wydech, by obniżyć obroty wirnika=zmniejszyć cisnienie doładowania.
W twoim przypadku możliwe jest zawieszenie się pierwszego zaworu w pozycji otwartej.
Próba z "twardnieniem węża" może odnosić się do innych problemów :grin: , faktyczne sprawdzenie doładowania to podpięcie manometru o zakresie 0-1 bar (0-0,01MPa), i pomiar w czasie jazdy, ciśnienie powinno wynosić 0,6-0,8 bar (0,006-0,008 MPa) przy ok. 3000 obr., na oko można sprawdzić odpinając wąż od kolektora (tłoczący), uruchomienie silnika i sprawdzenie jak dmucha po przygazowaniu- powinno pakować jak z odkurzacza...
Sprawdź i napisz co i jak.
V.

PS. Poszukaj w moich postach- pisałem kilka razy o turbo problemach...


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw cze 02, 2005 11:51

Tak jak napisał vorlog ,najszybciej jak odepniesz wężyk z kolektora ssącego (ten idący do pompy wtryskowej) a do kolektora podpinasz wężyk ,przeprowadzasz go do kabiny ,manometr i jazda.
Ps. Auto będzie słabsze ,ale to normalne bo przy odpiętym wężu do pompy bo nie będzie zwiększało dawki paliwa.



wiercioch

Post autor: wiercioch » czw cze 02, 2005 22:17

a jeszcze pytanko jak sie sprawdza te zawory?czy da sie w domowych warunkach bez specjalistycznego sprzetu jesprawdzic?



wiercioch

Post autor: wiercioch » pt cze 03, 2005 17:22

dzieki za wszelkie informacje o turbince.sprawdzilismy wszystko i okazalo sie ze jest dobra.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 423 gości