naprawa szyberdachu mkIII/vento
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
naprawa szyberdachu mkIII/vento
jak wiadomo w golfach 3kach jest juz dach sterowany elektrycznie przynajmniej mnie sie tak wydaje
u mnie wystepyje problewm wlasnie z dachem uchyla sie tyl normalnie i opuszcza ale jezeli chce sie go odsunac to pojawi sie problem tylna czesc sie opuszcza i dalej nic sie nie dzieje szyba nie odsuwa sie do tylu
w czym moze byc problem w napedzie ???
u mnie wystepyje problewm wlasnie z dachem uchyla sie tyl normalnie i opuszcza ale jezeli chce sie go odsunac to pojawi sie problem tylna czesc sie opuszcza i dalej nic sie nie dzieje szyba nie odsuwa sie do tylu
w czym moze byc problem w napedzie ???
.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.
..:: VW VENTO 1.8 GL ::..
... pozdro mikil ...
..:: VW VENTO 1.8 GL ::..
... pozdro mikil ...
Moze silnik ktoś wyjmował i żle usyawił ten silnik ma swoje położenie wałka napedzającego sciśle ustalone uchyl szyber wiciągni silnik z mocowania i sprawdż czy się nędzie kręcił przy naciskaniu guzika uchylania jak tak to trzymaj tak długo aż się zatzyma i wsadż go Pamiętak żeby zamknięta była zaślepka korbki ręcznej bo silnik ci nie ruszy Tak to wymyślili Deusthmani
MORE POWER
To chyba zmora userow el dachow.
Kupujac auto dostalem 500 zl znizki bo szyber nie dzialal. Panowie w serwisie wymienili mi go za 300 bo byl pekniety jeden z wodzikow. Po 2 latach stalo sie to samo. Uchyla sie do gory ale zamykanie musze juz koordynowac recznie o schowaniu szyby pod dach moge juz tylko pomazyc Samego elementu nie mozna dokupic a calosc kosztuje okolo 300 zl.
Ostatnio na szrocie oslownie spod nosa koles zwinal mi caly mechanizm razem z szynami za 120 zl Jak wchodzilem on go wynosil - musze zaczac szybciej jezdzic :-D
pozdrawiam
Kupujac auto dostalem 500 zl znizki bo szyber nie dzialal. Panowie w serwisie wymienili mi go za 300 bo byl pekniety jeden z wodzikow. Po 2 latach stalo sie to samo. Uchyla sie do gory ale zamykanie musze juz koordynowac recznie o schowaniu szyby pod dach moge juz tylko pomazyc Samego elementu nie mozna dokupic a calosc kosztuje okolo 300 zl.
Ostatnio na szrocie oslownie spod nosa koles zwinal mi caly mechanizm razem z szynami za 120 zl Jak wchodzilem on go wynosil - musze zaczac szybciej jezdzic :-D
pozdrawiam
Witam
Mam problem z mechanizem szyberdachu w MK3 tzn odsuwa sie do tyłu po czym juz nie powraca do przodu nie działa tez do góry i dołu (chodz czasem ma przebłyski i raz na jakiś czas zadziała prawidłowo - gdy samochód stoi na ostrym słoncu). Jak jedzie do tyłu to wydajem mi sie ze słysze dwa załączające przekażniki czego niestety nie ma tego efektu w przypadku próby ruchu do przodu czy tez do góry zaskakuje wyraznie jeden przekażnik i nic. Przełącznik wydaje sie być dobry ale na 100 nie wiem. Jednak czy ma ktoś moze schemat elektryczny tego mechanizmu lub moze coś poradzić w takiej sytuacji to bardzo proszę. (silniczek jest dobry)
pozdrawiam
Mam problem z mechanizem szyberdachu w MK3 tzn odsuwa sie do tyłu po czym juz nie powraca do przodu nie działa tez do góry i dołu (chodz czasem ma przebłyski i raz na jakiś czas zadziała prawidłowo - gdy samochód stoi na ostrym słoncu). Jak jedzie do tyłu to wydajem mi sie ze słysze dwa załączające przekażniki czego niestety nie ma tego efektu w przypadku próby ruchu do przodu czy tez do góry zaskakuje wyraznie jeden przekażnik i nic. Przełącznik wydaje sie być dobry ale na 100 nie wiem. Jednak czy ma ktoś moze schemat elektryczny tego mechanizmu lub moze coś poradzić w takiej sytuacji to bardzo proszę. (silniczek jest dobry)
pozdrawiam
^czajson^
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 00:57
- Lokalizacja: CHORZOW
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 15:18
- Lokalizacja: Bochnia
Podczepię się pod wątek
Kiedy kupowałem samochód, to szyber już nie działał, a koleś mówił coś o przekaźniku od szyberdachu...
Nie da się go otworzyć za pomocą przycisków, choć po włączeniu stacyjki wyraźnie słychać "klikanie" wszystkich 3 przycisków, czyli prąd do nich dochodzi. Ręcznie (imbusem) szyber da się zarówno uchylić, schować "w dach" jak i spowrotem zamknąć. Kręcenie kluczem wymaga jednak włożenia pewnej siły - nie wiem czy taki opór jest normalny... dlatego wydaje mi się, że padł silniczek - i tu mam pytanie:
Czy da się sprawdzić jego działanie bez rozbierania całej podsufitki?
ew. Gdzie jest / jak sprawdzić przekaźnik od szyberdachu?
z góry dzięki za odpowiedzi
Kiedy kupowałem samochód, to szyber już nie działał, a koleś mówił coś o przekaźniku od szyberdachu...
Nie da się go otworzyć za pomocą przycisków, choć po włączeniu stacyjki wyraźnie słychać "klikanie" wszystkich 3 przycisków, czyli prąd do nich dochodzi. Ręcznie (imbusem) szyber da się zarówno uchylić, schować "w dach" jak i spowrotem zamknąć. Kręcenie kluczem wymaga jednak włożenia pewnej siły - nie wiem czy taki opór jest normalny... dlatego wydaje mi się, że padł silniczek - i tu mam pytanie:
Czy da się sprawdzić jego działanie bez rozbierania całej podsufitki?
ew. Gdzie jest / jak sprawdzić przekaźnik od szyberdachu?
z góry dzięki za odpowiedzi
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
sprawdz bezpiecznik 14 i 21. Skoro ręcznie szyber w pełni działa - dziękuj Panu. Wyjmij i przeczysc styki w złączu kabla który wchodzi do silniczka, zamknij tą klapeczkę pod którą jest gniazdo na imbus. Mozesz wyjąc silnik i spróbowac włączyc go w kabinie - moze cos go blokuje a jak nie to bedziesz wiedział ze tylko silnik jest do wymiany, nie jest on zawrotnie drogi ja cały szyber... Masz szczescie bracie....
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
No też się ucieszyłem, że mechanicznie wszystko ok (przynajmniej na to wygląda) Jutro sprawdzę te bezpieczniki i wtyczkę.
Co do silnika - to gdybym go wyciągał - to jest to cała ta blaszana skrzynka, którą widać po zdjęciu plastikowej osłony, czy tylko fragment tego? Jak to jest przykręcone? - Nie przyglądałem się temu specjalnie dokładnie, ale na prawo od tego silniczka jest śruba "10'ka" - na tym to się trzyma? Muszę uważać na jakieś linki/cięgna, czy jest tam zębatka?
dzięki za odzew
Co do silnika - to gdybym go wyciągał - to jest to cała ta blaszana skrzynka, którą widać po zdjęciu plastikowej osłony, czy tylko fragment tego? Jak to jest przykręcone? - Nie przyglądałem się temu specjalnie dokładnie, ale na prawo od tego silniczka jest śruba "10'ka" - na tym to się trzyma? Muszę uważać na jakieś linki/cięgna, czy jest tam zębatka?
dzięki za odzew
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
- Misiek_B
- Gadatliwa bestia
- Posty: 956
- Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
- Lokalizacja: Nisko
- Kontakt:
podczepie sie pod watek u mnie szyber uchyla sie i zamyka bez problemu ale gdy chce zeby schował sie pod dach idzie z 4 cm i sie zatrzymuje musze przyciskiem ruszac w przód i w tył zeby sie otworzył całkowicie z zamykaniem to samo.Moze ktos miał taki problem albo wie co moze byc przyczyna. Z góry dzieki za odpowiedzi
[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]
Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl
Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl
slilnik szybra siedzi na dwoch srubach i da sie go wyjac bez zdejmowania podsufitki. Pamietaj o tej malutkiej czarnej klapeczce pod ktora siedzi imbus - ma byc zamknieta.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
djtom - właśnie wróciłem z samochodu - więc sprawa się ma u mnie tak:
1. Wszystkie bezpieczniki ok.
2. Klapka od imbusa niezależnie od położenia nie ma wpływu na "niedziałanie" dachu
3. Wykręciłem silnik i... sam silnik też nie działa, ale...
...no właśnie - jak tylko wyjąłem silnik, to z podsufitki wypadł i zadyndał na kablu jakiś przekaźnik z 4-rema nóżkami. Do tych nóżek przyczepione były 3 kable: czerwony, żółty i czarny (2 piny były zmostkowane).
Kabel czarny odchodził gdzieś w lewą stronę i chyba trafiał do wiązki kabli, natomiast czerwony i żółty mają ok 10 - 15cm długości i nie są do niczego podłączone?? wyglądają jak by je ktoś poprostu uciął... więc może silnik jest ok - tylko te kable...
jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny...
P.S. Sposób podłączenia tego "przkekaźnika" jest bardzo rzemieślniczy, więc nie wiem nawet, czy on powinien tam być...
1. Wszystkie bezpieczniki ok.
2. Klapka od imbusa niezależnie od położenia nie ma wpływu na "niedziałanie" dachu
3. Wykręciłem silnik i... sam silnik też nie działa, ale...
...no właśnie - jak tylko wyjąłem silnik, to z podsufitki wypadł i zadyndał na kablu jakiś przekaźnik z 4-rema nóżkami. Do tych nóżek przyczepione były 3 kable: czerwony, żółty i czarny (2 piny były zmostkowane).
Kabel czarny odchodził gdzieś w lewą stronę i chyba trafiał do wiązki kabli, natomiast czerwony i żółty mają ok 10 - 15cm długości i nie są do niczego podłączone?? wyglądają jak by je ktoś poprostu uciął... więc może silnik jest ok - tylko te kable...
jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny...
P.S. Sposób podłączenia tego "przkekaźnika" jest bardzo rzemieślniczy, więc nie wiem nawet, czy on powinien tam być...
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości