Strona 1 z 1

olej w komorze gdzie jest filtr powietrza

: pt mar 14, 2008 22:14
autor: rafalbazar
witam ostatnio zdejmujac pokrywe filtra powietrza zauwarzylem ze jest tam dosc sporo oleju i niewiem skad on sie tam wzial , jesli ktos wie prosze o odp

: pt mar 14, 2008 22:17
autor: agrala
a silnik nie bierze ci czasami oleju?
moze sa juz przedmuchy na pierscieniach

: pt mar 14, 2008 22:19
autor: Maćkooo
Siemka :D
Standart w golfach. Olej dostaje sie przez odmę. Wskazuje to na zużycie silnika choć ja w to tak bardzo nie wierzę gdyz sam zrobiłem remont i nadal cos tam dolatywało.
Preferuje mój sposób - zakup tłumika płomieni za 3zł/szt. Wkłądasz go w odmę i on zatrzyma olej. Wiadomo że oparów nie da rady ale one polecą zawsze.
A olej bierze się z komory korbowej i wynika z przedmuchów, beacych wynikiem przedostawania sie gazów przez pierscienie.

: pt mar 14, 2008 22:21
autor: Buli fan VW
Z pewnością wziął się z przewodu odpowietrzania skrzyni korbowej - tzw odmy. Gorące gazy przedostające się do skrzyni korbowej oraz pary oleju skraplaja się na zimnym wkładzie filtraNie musi to oznaczać usterki jeśli filtr jest już stary, poziom oleju jest prawidłowy a stan silnika dobry. Natomiast jego duże ilości mogą świadczyć o zużytych pierścieniach tłokowych, zbyt wysokim poziomie oleju lub koniecznością wymiany oleju. Pozdrawiam!

: pt mar 14, 2008 22:21
autor: agrala
widze ze masz LPG wiec sprobuj spuscic syf z parownika
jak nie pomoze to mierz cisnienie na tlokach

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:28 ]
Maćkooo pisze:Siemka :D
Standart w golfach. Olej dostaje sie przez odmę. Wskazuje to na zużycie silnika choć ja w to tak bardzo nie wierzę gdyz sam zrobiłem remont i nadal cos tam dolatywało.
Preferuje mój sposób - zakup tłumika płomieni za 3zł/szt. Wkłądasz go w odmę i on zatrzyma olej. Wiadomo że oparów nie da rady ale one polecą zawsze.
A olej bierze się z komory korbowej i wynika z przedmuchów, beacych wynikiem przedostawania sie gazów przez pierscienie.
no niee wiem czy standart bo u mnie sucho, u mojej dziewczyny tez, jeszcze sie niespotkalem z olejem w obudowie w filtrze w mk2 wiec nie uwazam tego za standart
druga sprawa to taka ze jezeli ten olej leci z odmy (bo na 99% tak jest) to powinien zostac zassany przez silnik do przepustnicy a nie "pod gore" do filtra
moim zdaniem za duzo oleju lub przedmuchy
zamiast tlumika plomieni mozna zatkac szmata lub spuscic olej z silnika
trzeba usowac przyczyny a nie objawy

: pt mar 14, 2008 22:39
autor: Maćkooo
agrala pisze:druga sprawa to taka ze jezeli ten olej leci z odmy (bo na 99% tak jest) to powinien zostac zassany przez silnik do przepustnicy a nie "pod gore" do filtra
Nie koniecznie. Otwór jest blisko filtra i olej będzie spływał na filter.
agrala pisze:zamiast tlumika plomieni mozna zatkac szmata lub spuscic olej z silnika
Ojj nie zgodze się , żeby rozwalić simeringi i uszczelnienia- stanowczo odradzam. Filterek płomieni to sprawdzona i skuteczna rzecz.

: pt mar 14, 2008 22:50
autor: agrala
mysl co czytasz macko
szmata to byl zart, tak samo z tym spuszczeniem oleju
nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie miedzy filtrem a odma jest jakies 50 cm - silnik NZ, RP ma jeszcze wiecej
ja bym zmierzyl cisnienie na tlokach i bylo by pewne

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:53 ]
a tak w ogole to skad olej w odmie? rozumiem jak jest upocony od oleju a nie jak jest tam olej
jaak puszczaja pirscienie to odma wali olejem i wtedy moze byc we filtrze

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:55 ]
druga sprawda to nie raadze nic wkladac w odme w silnniku 1.3 - znany jest z tego z zamarza odma i wtedy silnik wywala olej bagnetem
wlozysz ten swoj tlumik plomini, osadzi sie na nim maslo i wtedy odma zapchana raz dwa

: sob mar 15, 2008 23:08
autor: ppoll27
na początek sobie sprawdź kompresję - będziesz wiedział czy to ze słabego silnika czy "tak ma być" ... bo trochę być może ale nie aż tak że leci ... potem jeśli to 1,3 to sprawdź cały układ odmy - który w tym przypadku nie jest trywialny :chytry: jesli 1,6 to masz mniej do sprawdzania - może ci brakować takiej kratki pod pokrywą głowicy, która ma zbierać nadmiar oleju ... :bigok: