olej w komorze gdzie jest filtr powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafalbazar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw sie 30, 2007 23:56
Lokalizacja: piotrków tryb
Kontakt:

olej w komorze gdzie jest filtr powietrza

Post autor: rafalbazar » pt mar 14, 2008 22:14

witam ostatnio zdejmujac pokrywe filtra powietrza zauwarzylem ze jest tam dosc sporo oleju i niewiem skad on sie tam wzial , jesli ktos wie prosze o odp


SPRZEDAM PRZYCISKI /WŁACZNIKI PODGRZEWANYCH FOTELI OD AUDI A4

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt mar 14, 2008 22:17

a silnik nie bierze ci czasami oleju?
moze sa juz przedmuchy na pierscieniach



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt mar 14, 2008 22:19

Siemka :D
Standart w golfach. Olej dostaje sie przez odmę. Wskazuje to na zużycie silnika choć ja w to tak bardzo nie wierzę gdyz sam zrobiłem remont i nadal cos tam dolatywało.
Preferuje mój sposób - zakup tłumika płomieni za 3zł/szt. Wkłądasz go w odmę i on zatrzyma olej. Wiadomo że oparów nie da rady ale one polecą zawsze.
A olej bierze się z komory korbowej i wynika z przedmuchów, beacych wynikiem przedostawania sie gazów przez pierscienie.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt mar 14, 2008 22:21

Z pewnością wziął się z przewodu odpowietrzania skrzyni korbowej - tzw odmy. Gorące gazy przedostające się do skrzyni korbowej oraz pary oleju skraplaja się na zimnym wkładzie filtraNie musi to oznaczać usterki jeśli filtr jest już stary, poziom oleju jest prawidłowy a stan silnika dobry. Natomiast jego duże ilości mogą świadczyć o zużytych pierścieniach tłokowych, zbyt wysokim poziomie oleju lub koniecznością wymiany oleju. Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt mar 14, 2008 22:21

widze ze masz LPG wiec sprobuj spuscic syf z parownika
jak nie pomoze to mierz cisnienie na tlokach

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:28 ]
Maćkooo pisze:Siemka :D
Standart w golfach. Olej dostaje sie przez odmę. Wskazuje to na zużycie silnika choć ja w to tak bardzo nie wierzę gdyz sam zrobiłem remont i nadal cos tam dolatywało.
Preferuje mój sposób - zakup tłumika płomieni za 3zł/szt. Wkłądasz go w odmę i on zatrzyma olej. Wiadomo że oparów nie da rady ale one polecą zawsze.
A olej bierze się z komory korbowej i wynika z przedmuchów, beacych wynikiem przedostawania sie gazów przez pierscienie.
no niee wiem czy standart bo u mnie sucho, u mojej dziewczyny tez, jeszcze sie niespotkalem z olejem w obudowie w filtrze w mk2 wiec nie uwazam tego za standart
druga sprawa to taka ze jezeli ten olej leci z odmy (bo na 99% tak jest) to powinien zostac zassany przez silnik do przepustnicy a nie "pod gore" do filtra
moim zdaniem za duzo oleju lub przedmuchy
zamiast tlumika plomieni mozna zatkac szmata lub spuscic olej z silnika
trzeba usowac przyczyny a nie objawy



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt mar 14, 2008 22:39

agrala pisze:druga sprawa to taka ze jezeli ten olej leci z odmy (bo na 99% tak jest) to powinien zostac zassany przez silnik do przepustnicy a nie "pod gore" do filtra
Nie koniecznie. Otwór jest blisko filtra i olej będzie spływał na filter.
agrala pisze:zamiast tlumika plomieni mozna zatkac szmata lub spuscic olej z silnika
Ojj nie zgodze się , żeby rozwalić simeringi i uszczelnienia- stanowczo odradzam. Filterek płomieni to sprawdzona i skuteczna rzecz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt mar 14, 2008 22:50

mysl co czytasz macko
szmata to byl zart, tak samo z tym spuszczeniem oleju
nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie miedzy filtrem a odma jest jakies 50 cm - silnik NZ, RP ma jeszcze wiecej
ja bym zmierzyl cisnienie na tlokach i bylo by pewne

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:53 ]
a tak w ogole to skad olej w odmie? rozumiem jak jest upocony od oleju a nie jak jest tam olej
jaak puszczaja pirscienie to odma wali olejem i wtedy moze byc we filtrze

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:55 ]
druga sprawda to nie raadze nic wkladac w odme w silnniku 1.3 - znany jest z tego z zamarza odma i wtedy silnik wywala olej bagnetem
wlozysz ten swoj tlumik plomini, osadzi sie na nim maslo i wtedy odma zapchana raz dwa



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob mar 15, 2008 23:08

na początek sobie sprawdź kompresję - będziesz wiedział czy to ze słabego silnika czy "tak ma być" ... bo trochę być może ale nie aż tak że leci ... potem jeśli to 1,3 to sprawdź cały układ odmy - który w tym przypadku nie jest trywialny :chytry: jesli 1,6 to masz mniej do sprawdzania - może ci brakować takiej kratki pod pokrywą głowicy, która ma zbierać nadmiar oleju ... :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości