Strona 1 z 2

MK3 i temperatura w upaly

: wt maja 31, 2005 17:16
autor: sekol
Jest niezmiennie 100 stopni w jezdzie miejskiej. Spada do 90 dopiero po paru minutach jazdy na trasie ok. 100km/h.
Wymienilem termostat, zalalem nowym petrygiem i ciagle 100 stopni.
Jazda bez termostatu spowoduje niedogrzanie silnika - czy probował ktoś wiercic dziury w termostacie w celu szybszego jego otwierania? Z jakim skutkiem?
W innym watku sugerowano mi, ze moze pompa wody stracila juz wydolnosc.. poki co nie stac mnie na wymiane.
Auto mam od listopada i nie wiem jak wczesniej na upaly reagowalo. Wzrost temperatury ukladu zbiegl sie z fala upałów i z zalozeniem gazu no i mam pare niewiadomych :-)

Pozdrawiam

: wt maja 31, 2005 17:44
autor: Marihuana Man
Na pewno 1,4 ABD... Też tak mam... i paru kolesiów na forum również... Wymieniłem termostat, włącznik termiczny wentylatora bo mi się przy 105 dopiero włacza... i d...a wiecej już z tym nie walczę.... leję na to...

: wt maja 31, 2005 17:49
autor: sekol
ABD niestety :-)
Ja jeszcze sprobuje pokombinowac z termostatem a jak nie to tez to olewam.

: wt maja 31, 2005 17:54
autor: hayabusarider
LEj na to.Jeśli założyłeś gas,to normalna sprawa,silnik bedzie miec wyższą temperaturę,gas ma wyższą temp. spalania niż benzyna.
Pozdrawiam

: wt maja 31, 2005 17:57
autor: mr_simon
Ja jeżdżę bez termonostatu, mam założony gaz i temperatura sięga mi około 80-85 stopni.

: wt maja 31, 2005 20:29
autor: toldi
U mnie w mk3 jest stale 80°C i nic wiecej.

: wt maja 31, 2005 20:31
autor: dybcio
90°C przy agresywnej jezdzie miejskiej

: wt maja 31, 2005 20:43
autor: ćwikła
U mnie tam czy w miescie czy na trasie jest zawsze 90 i ani mniej ani wiecej...tak jak powinno byc

: wt maja 31, 2005 21:09
autor: Marihuana Man
U mnie tam czy w miescie czy na trasie jest zawsze 90 i ani mniej ani wiecej...tak jak powinno byc

I co wynika z twojej wypowiedzi???? Przyszedłeś się pochwalić???? Twórca topiku raczej oczekuje, że ktoś podzieli sie pomysłem jak rozwiązać problem :bigok:

: wt maja 31, 2005 21:40
autor: makin
A mi sie wydaje że to normalka, ja w 16v mam podobnie: w mieście 98-102 stopnie, a na trasie w zależności od prędkości, 88- 92 stopnie (w upał) tak podaje MFA a w żeczywistości no niewiem jak jest. (???)

: sob cze 18, 2005 19:24
autor: zodiak
makin pisze:A mi sie wydaje że to normalka, ja w 16v mam podobnie: w mieście 98-102 stopnie, a na trasie w zależności od prędkości, 88- 92 stopnie (w upał) tak podaje MFA a w żeczywistości no niewiem jak jest. (???)
Ale Ty odczytujesz temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego a te wskazania mogą się różnić (wyższa temperatura oleju).

: sob cze 18, 2005 19:45
autor: ćwikła
Nie przyszedłęm sie pochwalic tylko powiedziec jak ma byc i to niejest normalka ze tak temp sobie skacze!!!!popatrz jak jest w innych sprawnych badz nowych autach ...temop jest zawsze 90 stopni..ani mniej ani wiecej...sprawdz moze czujnik temp

: pn cze 20, 2005 08:52
autor: sekol
ćwikła pisze:Nie przyszedłęm sie pochwalic tylko powiedziec jak ma byc i to niejest normalka ze tak temp sobie skacze!!!!
To fajnie. Nie sadzisz jednak, ze skoro mam 100 stopni i pytam, czy rozwiercenie termostatu pomoze w kwestii szybszego chlodzenia to mam swiadomosc ze te 90 to optimum?

Co do dziur w termostacie - wywiercilem dwie fi 5mm. Grzeje sie tak samo, jedyny plus tej operacji to szybszy spadek temp. do okolic 90. Plyn sie nie gotuje, wentylator dziala wiec olewam sprawe :-)

: pn cze 20, 2005 09:29
autor: Dawid 19
Wyrzucić termostat????????Rozwiercić termostat???????
To po co w/g was jest termostat ????Jeżeli każecie go usunąć bądź zniszczyć!!!!Jak czytam wasze patenty to włos się na głowie jeży!!!!
Jeżeli wymieniłeś termostat=bez zmian,czujnik temp.=bez zmian,odpowiedni płyn wlałeś=bez zmian to pozostała Ci pompa wodna(aczkolwiek jest to bardzo mało prawdopodobne,chodzi mianowicie o to iż spotkałem się z pompą wodną''podróba'' ,która miała ''łopatki'' plastikowe ,osadzona na osi metalowej w wyniku czego koło pompy wodnej obracało się ale ''łopatki'' stały w miejscu---bardzo żadka przypadłość ale możliwa), chłodnica= sprawdź ją dokładnie czy czasami jakis patenciarz nie zaślepił części rurek-radiatorów,następnie sprawdź czy nie jest pozapychana(zabrudzona) wymontuj i przepłucz(silny strumień wody skieruj w preciwnym kierunku jaki jest w obiegu ukł. chłodzenia.
Nic więcej nie wymyśliłem, życzę powodzenia w walce o odpowiednia temperaturę w aucie( ajest to bardzo ważne!!!).
Pozdrawiam!