Strona 1 z 1

czy to wina nowego paska ??

: czw mar 13, 2008 22:39
autor: koloslask
wymieniłem pasek klinowy (Golf II 1,6)alternator-pompa-układ - po wymianie jak się troche rogrzeje to strasznie trzeszczy w okolicach całego układu. Czym to może być spowodowane ?

: czw mar 13, 2008 22:42
autor: Buli fan VW
Może za mocno napiąłeś pasek po wymianie i odezwały się kończące się łożyska pompy lub alternatora. Pozdrawiam!

: czw mar 13, 2008 22:51
autor: koloslask
ktoś mi dzisiaj podpowiedział, że troche za słabo jest naciągnięty pasek i wogole jest zły ponieważ w rowek koła "wpada" a nie powinien. Pasek był kupowany w ślepo !! załóżmy że rzeczywiście ten pasek jest zły, to czy możliwe jest ze przy złym pasku tak mocno trzeszczy, wali ?

: czw mar 13, 2008 22:55
autor: Buli fan VW
Gdyby był naciągnięty zbyt słabo to raczej objawiałoby się piszczeniem. A czy ten hałas jest zależny od obrotów? Pochodzi ściśle z okolic paska klinowego?

[ Dodano: 13 Mar 2008 21:58 ]
A z tym wpadaniem to profil ma za wąski i pracuje "dnem" a powinien opierać się na tych stożkowych częściach kół pasowych tak by między paskiem a dolną częścią koła pasowego była szczelina.

: czw mar 13, 2008 23:02
autor: koloslask
jak dodaję gazu to tego nie słychać aż tak bardzo, jak sciagnę nogę z gazu i jestem na jałowym trzeszczy głośniej i po chwili powraca do pierwotnego stanu. Jak otworzyłem maskę to ten stukot wychodzi z okolicy tego własnie układu (alternetor-pompa-układ) z tego co słychac to nie pasuje mi coś koło z układu ale tego nie jestem pewny. Wkura mnie tylko to że to trzeszczenie słychać w aucie.

[ Dodano: 13 Mar 2008 22:04 ]
to z tego wyniak, że pasek jest zły, bo nie osiada na tych stożkowych szczelinach, kupie jutro nowy, tylko jednak obawiam się że coś może być nie tak z łożyskami

: czw mar 13, 2008 23:12
autor: Paweł Marek
koloslask pisze:bo nie osiada na tych stożkowych szczelinach,
koła sie wyrabiają, nawet nowy pasek może nie oprzeć się wtedy na bokach koła i takie kólo trzeba zmienić, groszowa sprawa na szrocie