Strona 1 z 1

MFA czy warto?

: czw mar 13, 2008 13:53
autor: Olafejs
Witam mam okazje kupić licznik z MFA (aktualnie golfik nie posiada mfa) Czy dużo problemu będzie sprawiać podłączenie wszystkiego pod mfa??

: czw mar 13, 2008 13:55
autor: herflik95
poza licznikiem to jeszcze bedziesz potrzebował manetke z przełącznikiem MFA mase kabelków troche czujników

: czw mar 13, 2008 13:57
autor: Olafejs
A zegarek, obrotomierz, wskaźnik paliwa itp będzie działał?

: czw mar 13, 2008 13:58
autor: jhosef
Największy problem jest chyba z czujnikami zwłaszcza temperatury zewnętrznej, chyba najtrudniej go dostać.

[ Dodano: 13 Mar 2008 13:00 ]
Obrotek będzie działał. Wystarczy tulko wpiąć kabelki, spalanie będzie pokazywał jeśli podciśnienia podłączysz do licznika. Reszta działa norlmalnie.

[ Dodano: 13 Mar 2008 13:08 ]
A czy warto to sam musisz sobie odpowiedzieć. Dla mnie jedną z ciekwaszych funkcji test temp zewnętrzna i spalanie chwilowe ale nie wiem jak ono się sprawdza jeżdząc na LPG.

Czasem możesz sobie komplecik za niewielkie pieniądze dorwać

Dla mnie fajniejszym bajerem jest digifiz ale tu jest większy problem z montarzem ze względu na koniecznośc posiadamia instalki z impulsatorem. Gdzieś ostatnio widziałem na allegro na części z gidifizem. Raz było na allegro digifiz pod Fire 7 Ice w tych kolorlach jak wnętrze. Bełny bajer

: czw mar 13, 2008 21:48
autor: robertto84
Mam golfa GT. Prawdopodobnie w tych modelach było MFA ale u mnie przed zakupem ktoś wymieniał licznik i nic nie jest podłączone. Chciałbym to podłączyć ale nie wiem od czego zacząć, widziałem że od manetki idą cztery cienkie kolorowe kabelki i nigdzie nie są podpięte. Mógłby ktoś rzucić linkiem jak to zrobić, gdzie podpiąć bo jestem w tym momencie zielony :panna:

: czw mar 13, 2008 22:24
autor: Lipek81
Wtyczka z manetki łączy się z wiązką idącą do skrzynki z bezpiecznikami. Wiązka ta podłaczona jest pod złącze V z wskrzynce (złacze 4 piny). Do skrzynki z bezpiecznikami powinny być jeszcze podłaczone:
- wiązka z czujnikiem temperatury oleju (złacze G2, pin 1) - ta wiązka jest razem z wiązką z komory silnika, wiec jeżeli masz podpięte coś pod złacze G2, to wcale nie znaczy, że masz tam przewód od czujnika temperatury oleju (kolor przewodu chyba zielono-czarny);
- wiązka z czujnikiem temperatury zewnętrznej ( złacze G1 pin 2 - kolor prawdopodobnie żółto-brązowy i G2 pin 2 - kolor prawdopodobnie biało-czerwony) - uwaga ta sama co wyżej.
No i musisz mieć jeszcze do licznikow podczepiony wężyk od podciśnienia, który łączy się z króćcem przy przewodzie idącym do serwa hamulców (tam, gdzie podpięty jest wężyk od aparatu zapłonowego).

: pt mar 14, 2008 10:31
autor: robertto84
Ok dzięki. Teraz brak czasu ale myślę że po świętach sie za to zabiorę. :)

[ Dodano: 07 Kwi 2008 23:00 ]
Pośpieszyłem się z oceną sytuacji bo myślałem, że od manetki kabelki nie są podłączone. Okazało się, że są: 3 idą gdzieś tam do zegara a jeden (biało-brązowy)jest podłączony do skrzynki z bezpiecznikami. Teraz moje pytanie:

1. Czy MFA jest podłączone do jakiegoś bezpiecznika? Na pewno nie będą to te bezpieczniki, które są ułożone w rządku bo na rozpisce z numerami nie ma nigdzie MFA. Zauważyłem poziome puste miejsca gdzie nie ma bezpiecznika i się zastanawiam czy może gdzieś powinien być aby MFA zadziało.

2. Czy za działanie MFA odpowiada jakaś kostka (te nad bezpiecznikami - zapomniałem jak to się nazywa :P) bo może to jest przyczyną nie działającego MFA?