Strona 1 z 1

Tłumik z GTI do 1.8RP - 2 pytania!!!!

: śr mar 12, 2008 18:57
autor: raf1al
Kupilem cały kompletny wydech z GTI z jakimś dziwnym prostym tłumikiem który idzie tak jak by zaraz od katalizator lub zamiast niego czy ktoś mi może powiedzieć czy jest potrzebny? czy to tłumik czy coś innego lub jaka role odgrywa!?

Drugie pytanie to czy będę jakieś skutki uboczne jak średnica rur jest 50mm tego z GTI a teraz od katalizatora mam 50 a później zwęża sie na chyba 45mm zaraz przy środkowym tłumiku (którego zresztą nie mam)!

Wszystkie tłumiki są oryginalne VW z golfa Mk2 GTI i chce to włożyć do 1.8RP !!

mam nadzieje ze głośniejszy nie jest od mojego wydechu tylko z jednym tłumikiem!

: śr mar 12, 2008 19:57
autor: malutki
raf1al pisze:jakieś skutki uboczne
raczej nic negatywnego nie powinno sie dziac, co do 1 pytania daj fotke

: śr mar 12, 2008 20:01
autor: raf1al
malutki pisze:
raf1al pisze:jakieś skutki uboczne
raczej nic negatywnego nie powinno sie dziac, co do 1 pytania daj fotke
ten wąski długi tłumik jest podobny do tego na tej aukcji
http://moto.allegro.pl/item323778010_tl ... ratis.html
pewnie jest to tłumik ale po co w GTI aż trzy by były??

: śr mar 12, 2008 21:55
autor: Rek1n82
tu masz z katalogu bosal'a jakie byly tumiki w mk2 i widac ze w niektorych modelach sa trzy
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =Hatchback

: śr mar 12, 2008 22:12
autor: haps
po to ktos zaprojektowal fi 45 do tego silnika, zeby wytwarzalo sie cisnienie w ukladzie wydechowym, ktore wplywa na napelnianie komor spalania..wszystko na zasadzie rozprezania adiabatycznego- nie moze byc ono zbyt duze, bo spaliny zbyt szybko beda wylatywaly i cykl wydechu bedzie zaklocony a co za tym idzie, rowniez cykl ssania, sprezania i pracy... nie jest to silnik z turbina gdzie masz dodatkowe i zrodlo zasilania.. a jak go rozprezysz takim wydechem to samochod powinien stracic na mocy..

: śr mar 12, 2008 22:14
autor: raf1al
haps pisze:po to ktos zaprojektowal fi 45 do tego silnika, zeby wytwarzalo sie cisnienie w ukladzie wydechowym, ktore wplywa na napelnianie komor spalania..wszystko na zasadzie rozprezania adiabatycznego- nie moze byc ono zbyt duze, bo spaliny zbyt szybko beda wylatywaly i cykl wydechu bedzie zaklocony a co za tym idzie, rowniez cykl ssania, sprezania i pracy... nie jest to silnik z turbina gdzie masz dodatkowe i zrodlo zasilania.. a jak go rozprezysz takim wydechem to samochod powinien stracic na mocy..

czyli nic z tego??

: śr mar 12, 2008 22:15
autor: haps
nawet wyciecie wiekszego otworu w ostatniej puszcze pod wieksza koncowke juz wplywa na cykl pracy silnika.. przykladowo ktos ma w puszcze z ostatnia rurke fi 45 a wpakuje tam elipse, nie na zasadzie nakladki, tylko wyciecia otworu eliptycznego w puszcze i wspawania tam tej koncowki to efekt na hamowni bedzie widoczny...mimo ze bedzie nam sie wydawalo ze smigamy szybciej bo buczy i huczy to parametry silnika spadna..

[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie :bajer: nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..

: śr mar 12, 2008 22:19
autor: raf1al
haps pisze:nawet wyciecie wiekszego otworu w ostatniej puszcze pod wieksza koncowke juz wplywa na cykl pracy silnika.. przykladowo ktos ma w puszcze z ostatnia rurke fi 45 a wpakuje tam elipse, nie na zasadzie nakladki, tylko wyciecia otworu eliptycznego w puszcze i wspawania tam tej koncowki to efekt na hamowni bedzie widoczny...mimo ze bedzie nam sie wydawalo ze smigamy szybciej bo buczy i huczy to parametry silnika spadna..

[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie :bajer: nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..
kupić kupiłem ale ale jak ma sie coś tam dziać niedobrego to lepiej nie kombinować!
czyli pozostaje oddać tłumik i szukać samego środkowego o mniejszej średnicy typowej dla RP

: śr mar 12, 2008 23:15
autor: haps
raf1al, no zawsze zaklada sie dedykowane uklady wydechowe, sa seryjne jak i sportowe, aczkolwiek nie wiem czy do mk2 rp ktos projektowal przelotowke..

: śr mar 12, 2008 23:29
autor: raf1al
a moze ktos napisze jak jest u innych RPków średnica rur wydechu:)

bo teraz to juz nie wiem co robić :(

: pt mar 14, 2008 10:34
autor: sle
Ja mam teraz tak, że ta rura wydechowa zaraz za katalizatorem ma 45mm, a reszta 50mm. Tu na forum spotkałem się z tym, że część osób ma 50mm a część 45mm. Żeby jeszcze bardziej zakręcić to jakiś czas temu jak byłem u gościa od tłumików to mi powiedział, że mam za małą właśnie tą rurę, a nawet się go o to nie pytałem:goof:

: pt mar 14, 2008 17:19
autor: raf1al
sle pisze:Ja mam teraz tak, że ta rura wydechowa zaraz za katalizatorem ma 45mm, a reszta 50mm. Tu na forum spotkałem się z tym, że część osób ma 50mm a część 45mm. Żeby jeszcze bardziej zakręcić to jakiś czas temu jak byłem u gościa od tłumików to mi powiedział, że mam za małą właśnie tą rurę, a nawet się go o to nie pytałem:goof:
3



Ok dzięki podjąłem decyzje ze zakładam cały komplet!!! bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie i szkoda sprzedawać, a poza tym ładnie wygląda ta dwururka z tyłu!! wszystko wyczyszczone pomalowane na srebrno (800stopni) wygląda jak nowe :)

: pt mar 14, 2008 22:11
autor: sle
raf1al pisze:bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie
też tak chcę :helm:

... gdybym był na Twoim miejscu również zamontował bym to z tą rurą 50mm

miłego tłumienia :bigok:

: pt mar 14, 2008 22:15
autor: raf1al
sle pisze:
raf1al pisze:bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie
też tak chcę :helm:

... gdybym był na Twoim miejscu również zamontował bym to z tą rurą 50mm

miłego tłumienia :bigok:

dzięki!!

stan naprawdę super!!
jutro zakładam bo jeszcze bylem na szrocie po oryginalne opaski bo te sklepowe co maja to do montowania anteny sie nadają!

na pewno będzie lepiej niż mam teraz :) !
ogólnie mam jeden tłumik po wywaleniu katalizatora!!

[ Dodano: 15 Mar 2008 11:18 ]
No i założyłem tłumi lecz pojawił sie problem strasznie kopci na biało! przed montażem na starym było wszystko OK!!!!

[ Dodano: 15 Mar 2008 21:27 ]
aa czym różnią sie te 2 tłumiki środkowe co sa na rysunku poniżej oba sa od GTI 1.8 może ten niestandardowy lepiej tłumi czy jak?

Obrazek