Tłumik z GTI do 1.8RP - 2 pytania!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Tłumik z GTI do 1.8RP - 2 pytania!!!!

Post autor: raf1al » śr mar 12, 2008 18:57

Kupilem cały kompletny wydech z GTI z jakimś dziwnym prostym tłumikiem który idzie tak jak by zaraz od katalizator lub zamiast niego czy ktoś mi może powiedzieć czy jest potrzebny? czy to tłumik czy coś innego lub jaka role odgrywa!?

Drugie pytanie to czy będę jakieś skutki uboczne jak średnica rur jest 50mm tego z GTI a teraz od katalizatora mam 50 a później zwęża sie na chyba 45mm zaraz przy środkowym tłumiku (którego zresztą nie mam)!

Wszystkie tłumiki są oryginalne VW z golfa Mk2 GTI i chce to włożyć do 1.8RP !!

mam nadzieje ze głośniejszy nie jest od mojego wydechu tylko z jednym tłumikiem!
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 19:00 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » śr mar 12, 2008 19:57

raf1al pisze:jakieś skutki uboczne
raczej nic negatywnego nie powinno sie dziac, co do 1 pytania daj fotke


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr mar 12, 2008 20:01

malutki pisze:
raf1al pisze:jakieś skutki uboczne
raczej nic negatywnego nie powinno sie dziac, co do 1 pytania daj fotke
ten wąski długi tłumik jest podobny do tego na tej aukcji
http://moto.allegro.pl/item323778010_tl ... ratis.html
pewnie jest to tłumik ale po co w GTI aż trzy by były??



Awatar użytkownika
Rek1n82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr lut 28, 2007 23:34
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: Rek1n82 » śr mar 12, 2008 21:55

tu masz z katalogu bosal'a jakie byly tumiki w mk2 i widac ze w niektorych modelach sa trzy
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =Hatchback


[img]http://images47.fotosik.pl/671/0a8b08cabcb7436b.jpg[/img]
gg 1022231 tel 792286224

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr mar 12, 2008 22:12

po to ktos zaprojektowal fi 45 do tego silnika, zeby wytwarzalo sie cisnienie w ukladzie wydechowym, ktore wplywa na napelnianie komor spalania..wszystko na zasadzie rozprezania adiabatycznego- nie moze byc ono zbyt duze, bo spaliny zbyt szybko beda wylatywaly i cykl wydechu bedzie zaklocony a co za tym idzie, rowniez cykl ssania, sprezania i pracy... nie jest to silnik z turbina gdzie masz dodatkowe i zrodlo zasilania.. a jak go rozprezysz takim wydechem to samochod powinien stracic na mocy..



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr mar 12, 2008 22:14

haps pisze:po to ktos zaprojektowal fi 45 do tego silnika, zeby wytwarzalo sie cisnienie w ukladzie wydechowym, ktore wplywa na napelnianie komor spalania..wszystko na zasadzie rozprezania adiabatycznego- nie moze byc ono zbyt duze, bo spaliny zbyt szybko beda wylatywaly i cykl wydechu bedzie zaklocony a co za tym idzie, rowniez cykl ssania, sprezania i pracy... nie jest to silnik z turbina gdzie masz dodatkowe i zrodlo zasilania.. a jak go rozprezysz takim wydechem to samochod powinien stracic na mocy..

czyli nic z tego??



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr mar 12, 2008 22:15

nawet wyciecie wiekszego otworu w ostatniej puszcze pod wieksza koncowke juz wplywa na cykl pracy silnika.. przykladowo ktos ma w puszcze z ostatnia rurke fi 45 a wpakuje tam elipse, nie na zasadzie nakladki, tylko wyciecia otworu eliptycznego w puszcze i wspawania tam tej koncowki to efekt na hamowni bedzie widoczny...mimo ze bedzie nam sie wydawalo ze smigamy szybciej bo buczy i huczy to parametry silnika spadna..

[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie :bajer: nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr mar 12, 2008 22:19

haps pisze:nawet wyciecie wiekszego otworu w ostatniej puszcze pod wieksza koncowke juz wplywa na cykl pracy silnika.. przykladowo ktos ma w puszcze z ostatnia rurke fi 45 a wpakuje tam elipse, nie na zasadzie nakladki, tylko wyciecia otworu eliptycznego w puszcze i wspawania tam tej koncowki to efekt na hamowni bedzie widoczny...mimo ze bedzie nam sie wydawalo ze smigamy szybciej bo buczy i huczy to parametry silnika spadna..

[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie :bajer: nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..
kupić kupiłem ale ale jak ma sie coś tam dziać niedobrego to lepiej nie kombinować!
czyli pozostaje oddać tłumik i szukać samego środkowego o mniejszej średnicy typowej dla RP
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 22:22 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr mar 12, 2008 23:15

raf1al, no zawsze zaklada sie dedykowane uklady wydechowe, sa seryjne jak i sportowe, aczkolwiek nie wiem czy do mk2 rp ktos projektowal przelotowke..



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr mar 12, 2008 23:29

a moze ktos napisze jak jest u innych RPków średnica rur wydechu:)

bo teraz to juz nie wiem co robić :(



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » pt mar 14, 2008 10:34

Ja mam teraz tak, że ta rura wydechowa zaraz za katalizatorem ma 45mm, a reszta 50mm. Tu na forum spotkałem się z tym, że część osób ma 50mm a część 45mm. Żeby jeszcze bardziej zakręcić to jakiś czas temu jak byłem u gościa od tłumików to mi powiedział, że mam za małą właśnie tą rurę, a nawet się go o to nie pytałem:goof:


dekoracje weselne, florystyka -> prv

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pt mar 14, 2008 17:19

sle pisze:Ja mam teraz tak, że ta rura wydechowa zaraz za katalizatorem ma 45mm, a reszta 50mm. Tu na forum spotkałem się z tym, że część osób ma 50mm a część 45mm. Żeby jeszcze bardziej zakręcić to jakiś czas temu jak byłem u gościa od tłumików to mi powiedział, że mam za małą właśnie tą rurę, a nawet się go o to nie pytałem:goof:
3



Ok dzięki podjąłem decyzje ze zakładam cały komplet!!! bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie i szkoda sprzedawać, a poza tym ładnie wygląda ta dwururka z tyłu!! wszystko wyczyszczone pomalowane na srebrno (800stopni) wygląda jak nowe :)



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » pt mar 14, 2008 22:11

raf1al pisze:bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie
też tak chcę :helm:

... gdybym był na Twoim miejscu również zamontował bym to z tą rurą 50mm

miłego tłumienia :bigok:


dekoracje weselne, florystyka -> prv

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pt mar 14, 2008 22:15

sle pisze:
raf1al pisze:bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie
też tak chcę :helm:

... gdybym był na Twoim miejscu również zamontował bym to z tą rurą 50mm

miłego tłumienia :bigok:

dzięki!!

stan naprawdę super!!
jutro zakładam bo jeszcze bylem na szrocie po oryginalne opaski bo te sklepowe co maja to do montowania anteny sie nadają!

na pewno będzie lepiej niż mam teraz :) !
ogólnie mam jeden tłumik po wywaleniu katalizatora!!

[ Dodano: 15 Mar 2008 11:18 ]
No i założyłem tłumi lecz pojawił sie problem strasznie kopci na biało! przed montażem na starym było wszystko OK!!!!

[ Dodano: 15 Mar 2008 21:27 ]
aa czym różnią sie te 2 tłumiki środkowe co sa na rysunku poniżej oba sa od GTI 1.8 może ten niestandardowy lepiej tłumi czy jak?

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2008 22:29 przez raf1al, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 462 gości