Strona 1 z 1

Zmian silnika z starszego RP na młodszy RP

: śr mar 12, 2008 16:34
autor: trepicjusz
Witam .
Tak jak w tytule mam auto Golfa Mk II 1.8 Gt Specjal z 1989r 90 konny silnik , niestety po zatankowaniu kiepskiego paliwa zakończył żywot :grrr: i mam teraz do was takie pytanie kupiłem silnik również RP tylko z 91 roku razem z nim nabyłem monowtrysk i sterownik z modułem zapłonu tylko ten nowy sterownik z modułem wygląda zupełnie inaczej nie chodzi mi o sterownik ale o sam moduł zapłonowy to znaczy ten mój miał coś takiego jak jest pokazane na zdjęciu poniżej a ten nowy moduł tego niema co to jest obok tego modułu zapłonowego i czy mam to przełożyć przykręcić do nowego modułu proszę o pomoc bo nie chciałbym czegoś spieprzyć przy przekładce pozdrawiam i czekam na wasze sugestie :bigok: najbardziej tajemnicze są te żółte kable

Obrazek

: śr mar 12, 2008 16:55
autor: J3L3N
Montuj wszystko od silnika z 91r.

: śr mar 12, 2008 17:04
autor: trepicjusz
skoro tak piszesz to tak zorbie ale jeszcze poczekam na inne sugestie wielkie dzięki

: śr mar 12, 2008 18:04
autor: Duber
rob jak J3L3N, napisal.montuj wsio z 91

: śr mar 12, 2008 19:13
autor: trepicjusz
wiec zrobię tak jak mi wszyscy radzą ale czy ktoś wie do czego są te żółte kable i jakie zadanie miały do spełnienia przy cewce zapłonowej , tak tylko z czystej ciekawości pytam pozdrawiam

: śr mar 12, 2008 19:43
autor: Duber
moze obrotomierz

: śr mar 12, 2008 20:32
autor: papaj
trepicjusz pisze:wiec zrobię tak jak mi wszyscy radzą ale czy ktoś wie do czego są te żółte kable i jakie zadanie miały do spełnienia przy cewce zapłonowej , tak tylko z czystej ciekawości pytam pozdrawiam
na 99% jest to koncowka do ktorej sie podlancza urzadzenie do zczytywania kodów błyskowych

: czw mar 13, 2008 15:09
autor: Lipek81
To nie jest końcówka do kodów. Końcówka do kodów jest jednopinowa i jest w wiązce silnika. Poza tym dziwne byłoby to, że w starszym silniku jej nie ma, a w nowszym jest. Ten element przy cewce to wygląda mi na jakiś rezystor, a te żółte kabelki właśnie idą do niego.

Najlepiej przekładaj całą wiązkę. Tylko wtedy możesz mieć mały problemik, bo w '89 była zmiana instalacji elektrycznej. Same połączenia pewnie się nie pozmieniały, ale właśnie przy okazji tych zmian VW wymienił wiele wtyczek w komorze silnikowej ze zwykłych na takie "wodoodporne". Jednak, jeżeli Twój golfik jest z sierpnia '89, lub później, to raczej nie będziesz miał tego problemu.