Strona 1 z 1

Skrzynia!!

: wt mar 11, 2008 21:54
autor: mariusz2408
Witajcie pare dni temu pisalem "Mam problem ze skrzynia biegow. Jakis miesiac temu w skrzynia mi sie sypla wiec musialem kupic nowa. Przy okazji wymienilem tarcze ze sprzegla i lozysko oporowe. Po poskladaniu wszystko bylo ok do czasu az zaczlo cos trzec. Przestawalo tylko kiedy wcisnolem sprzeglo wiec domyslam sie ze to lozysko (ktore bylo nowe). Ostatnio jechalem i przy redukcji z 5 na 4 nie dalo sie nic zrobic. Zatrzymalem sie i nie szlo zadnego biegu wrzucic. Po chwili udalo mi sie wrzucic 1 ale gdy ruszalem cos piszczalo i trzeszczalo. Blagam o pomoc co to moze byc? :otepienie: :otepienie:" Dzis sciaglem skrzynie i tarcza lozysko i docisk wygladaja na 100%sprawne a na skrzyni zauwazylem obtarcia, (takie same jak na poprzedniej). Co moze powodowac takie obtarcia?

: wt mar 11, 2008 21:59
autor: Buli fan VW
Gdyby to była wina łożyska wyciskowego hałas pojawiałby sie właśnie po wyłączeniu sprzęgła więc to nie jego wina. Powiedz gdzie są widoczne te obtarcia?

: wt mar 11, 2008 22:01
autor: mariusz2408
Juz wiem ze to nie lozysko bo chodzi dobrze. A obtarcia sa....... nie wiem jak to wytlumaczyc ale wyglada tak jakby kolo zamachowe chaczylo choc nie wiem czy to jest wogole mozliwe;]

: wt mar 11, 2008 22:07
autor: Buli fan VW
Z tym haczeniem to faktycznie dziwna sprawa jeśli na obudowie sprzęgła są ślady. Proponuję Ci sprawdzić następujące dwie rzeczy:

1.Sprawdź jak wygląda płaszczyzna bloku silnika do której przylega obudowa sprzęgła. Czy aby napewno jest prosta i płaska?
2.Skontroluj koniecznie łożysko igiełkowe odpowiedzialne za łożyskowanie wałka sprzęgłowego w kołnierzu wału korbowego.
Może to zabrzmi dziwnie ale wygląda to tak jakby silnik był krzywy. Choć przyznaję że to ciekawy przypadek.

Aha i jeszcze jedno. Czy masz w swoim autku sprzęgło ciągnione czy pchane?

: wt mar 11, 2008 22:15
autor: mariusz2408
Na obudowie sprzegla nie ma zadnych sladow sa tylko na skrzyni. A co do tego lozysko a ktorym mowisz to chyba malo prawdopodobne zeby w 2 skrzyniach bylo to samo. Sprzeglo sie ciagniete

: wt mar 11, 2008 22:23
autor: Buli fan VW
Podczas kontroli łożyska tzw. pilotującego zwróć uwagę na wygląd igiełek, zwłaszcza ich barwę. Podobnie z czopem wałka sprzęgłowego. Ślady przegrzania (niebieskawe przebarwienia), ślady zatarcia świadczyłyby albo o zniszczeniu wskutek nienasmarowania albo ze względu na niezachowanie jednoliniowości wał korbowy-wałek sprzęgłowy.

A z tymi anormalnymi dźwiękami znikającymi po wyłączeniu sprzęgła to jakby łożyskowanie wałka sprzęgłowego. Ale on przecież nie zrobiłby otarć. Chyba że zdarzyło się nałożenie usterek z nowej skrzyni.

: wt mar 11, 2008 22:36
autor: mariusz2408
Jutro postaram sie postapic zgodnie z twoimi instrukcjami i to poogladac ale mam jeszcze jedno pytanie. A mianowicie jakiej firmy byly dawane dociski w golfach w tych latach (94rok). Ja mam firmy valeo i moze ten docisk jest jakos nie doposowany pozadnie?

: wt mar 11, 2008 22:45
autor: Buli fan VW
Valeo ale także LuK na przykład. Wszystko zależy od zakładu i dostawy. Markami się nie przejmuj. Części zamienne muszą do siebie pasować w przeciwnym razie nie opuściłyby fabryki;P
A tak w sumie to mogłeś zmienić docisk, po latach sprężyny płytkowe tracą charakterystykę.
Koniecznie daj znać o wynikach kontroli. Pozdrawiam!

: wt mar 11, 2008 22:49
autor: mariusz2408
Jak bede cos wiedzial to zaraz dam znac;). Dzieki za pomoc. Zajrzyj jutro na ten temat to moze juz bede cos wiedzial to tu napisze;)

[ Dodano: 11 Mar 2008 21:51 ]
Aha jeszcze jedno. Z tym dociskiem to mi bardziej chodzilo czy jest mozliwosc ze ktos wsadzil docisk ale np z innego modelu?