Zmiana skrzyni z 4 na 5 biegowa w 1.6D a sprzeglo i docisk!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Zmiana skrzyni z 4 na 5 biegowa w 1.6D a sprzeglo i docisk!

Post autor: arielo87 » wt mar 11, 2008 21:23

Witam. Otoz zmieniam skrzynie z 4 biegowej na 5 (jakies FF ma nabite). Obie sa typowo od 1.6D. Czy nie bedzie problemu ze sprzeglem? Tarcza i docisk beda wspolpracowaly z nowa skrzynia?


O:o===vw===o:O

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 11, 2008 21:36

Myślę że o ile wielowpust wałka sprzęgłowego ma taki sam profil i długość to nie powinno być problemu. Zobacz tylko średnicę czopa łożyska wałka sprzegłowego w środku koła zamachowego. Docisk nie współpracuje ze skrzynią o ile nie zahacza o obudowę sprzęgła. PozdraVWiam


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » wt mar 11, 2008 23:41

Buli fan VW pisze:Zobacz tylko średnicę czopa łożyska wałka sprzegłowego w środku koła zamachowego
Generalnie to skoro wieloklin jest taki sam, nie powinno byc problemow tak? A co dokladnie mam sprawdzic w zwiazku ze srednica czopa lozyska? Jak wsadze palca we wpust wieloklina to czuje cos w rodzaju takiej miseczki. O to sie rozchodzi?


O:o===vw===o:O

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » śr mar 12, 2008 00:11

W celu dokładnego prowadzenia zespołu silnik-sprzęgło-skrzynka biegów wałek sprzęgłowy (ten z wielowpustem) ułożyskowany jest w kołnierzu wału korbowego. Jest tam małe łożysko igiełkowe. Chodzi o to czy ta część wałka sprzęgłowego (czop właśnie), która wchodzi w otwór w środku koła zamachowego ma taka samą średnicę jak w starej skrzynce.
Osobiście wątpię żeby tarcza dociskowa mogła zahaczać o obudowę sprzęgła. Tak więc zgranie wielowpustu pod tarczę i czopa pod łożysko wystarczy.
PozdraVWiam


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw mar 13, 2008 00:35

Dziex :okej: :pub:


O:o===vw===o:O

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości