Strona 1 z 1

obroty silnika

: wt mar 11, 2008 11:09
autor: Norberto
Witam,
Posiadam VW 1.6 rocznik 1997. Od jakiegoś czasu zauważyłem pewne problemy a mianowicie:
- czasami samochód mi gaśnie (przy postaju na sygnalizacji świetlnej) - ponowne zapalenie jest dosyć utrudnione - nie może jakoś załapać...
- nabiera sam obrotów (różnie i w czasie jazdy odczuć nieraz można jak ciągnie bardziej albo w czasie ruszania lub postoju do 5/6 tyś/min). Muszę wtedy przygazować jeszcze bardziej by obroty spadły lub samochód zgasić...
- i chyba kolejna sprawa z tymi objawami to duszenie się... wszystko to związane jest chyba z dawkowaniem paliwa (nie jestem pewny bo amator ze mnie).

Nie wiem czy moze to być problemem ale czujnik temperatury mi wskazuje jak mu siępodoba - raz na zero raz 90 stopni albo sobie w czasie jazdy skacze... Nieraz właśnie w czasie tych wachań wskazówki zauważyłem, że samochód albo przymula albo większego powera dostaje...

Ktoś mi kiedyś powiedział, że to przepustanica może (nie wiem czy opłaca się czyszczenie i ponowne komputerowe zaadaptowanie-czy jakoś tak to się zwie)...

Bardzo proszę o jakieś wskazówki... a moze jakiś adres serwisu dobrego we Wrocławiu (bo od niedawna tu mieszkam i nie znam okolic)....

zeby nie zakładać nowego tematu... Czy spalanie w trybie miejskim 10-11 l na 100 km to nie za dużo... bo coś mi się wydaje, że przez te obroty więcej mi ciągnie:/

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś info.
Norbert.

: wt mar 11, 2008 11:16
autor: Qto
Jeżeli wskazówka temperatury lata jak chce to przyczyną może być czujnik temperatury, wtedy jak wskazówka spada do zera to silnik dostaje więcej zupy...
najlepiej jedź na VAGa, on wszystko powie ;)

: wt mar 11, 2008 11:52
autor: Norberto
Qto pisze:najlepiej jedź na VAGa, on wszystko powie ;)
tzn? :) pisałem, że jestem laik...

Właśnie dzwoniłem do serwisu i uzyskałem info, że wymiana czujnika z wcześniejszą analizą komputerową to kosz ok 200 zł woow - to nie za dużo (sam czujnik podobno ok 110 zł).

: wt mar 11, 2008 18:52
autor: Kamil
nie wydaje mi sie zeby było to spowodowane czujnikiem temeperatury bo u mnie tez był walniety i tak jeździłem z dobre pół roku i nic sie złego nie działo a jeżeli chodzi o spalanie to całkiem normalne kiedyś nawet zrobiłem taki test zanim założyłem LPG i przy spokojnej jeździe po mieście niecałe 9 a przy takiej dośc ostrej doszło do 13 wiec nie masz sie co przejmowac bo to całkiem normalne dla tego motoru.. :bigok:

: wt mar 11, 2008 19:29
autor: Norberto
hmm to czym to może być w takim razie spowodowane?

: wt mar 11, 2008 19:53
autor: Qto
Norberto pisze:Qto napisał/a:
najlepiej jedź na VAGa, on wszystko powie


tzn? pisałem, że jestem laik...
Norberto pisze:analizą komputerową
- VAG jest to właśnie analiza komputerowa

: wt mar 11, 2008 22:01
autor: Kamil
jedź to jakiejś stacji diagnostycznej gdzie spraedza Ci Vagiem i wszystko bedziesz wiedział innego wyjscia nie ma takie sprawdzenie kosztuje w granicy 40zł wiec za nieduża kase dowiesz sie wszystkiego :chytry: