Strona 1 z 1

silnik 1.6 AAE (lub AEE) obroty po wymianie akumulatora

: pn mar 10, 2008 20:03
autor: Gregore
po wymianie akumulatora i uruchomieniu silnika obroty biegu jałowego falują między 400 a 800
ktoś mi powiedział, że trzeba poczekać az się ustawi silniczek krokowy, że ma się nagrzać do 90 stopni i powinno się ustabilizować, doszło do 90, wentylator się nie włączył, wyżej temp. nie podchodziła, a obroty wcale się nie ustabilizowały, w czasie jazdy zachowuje się normalnie, tylko po zrzuceniu na jałowy znów falują, co to może być??

Re: silnik 1.6 AAE (lub AEE) obroty po wymianie akumulatora

: pn mar 10, 2008 20:05
autor: herflik95
Gregore pisze:po wymianie akumulatora i uruchomieniu silnika obroty biegu jałowego falują między 400 a 800
ktoś mi powiedział, że trzeba poczekać az się ustawi silniczek krokowy, że ma się nagrzać do 90 stopni i powinno się ustabilizować, doszło do 90, wentylator się nie włączył, wyżej temp. nie podchodziła, a obroty wcale się nie ustabilizowały, w czasie jazdy zachowuje się normalnie, tylko po zrzuceniu na jałowy znów falują, co to może być??
Sprawdz jak ładuje alternator

: wt mar 11, 2008 10:05
autor: T.O.B.I.
silniczek krokowy moze sie zawieszac, proponuje odpiac aku na 10 min i podlaczyc ponownie jak objawy sie powtorza to albo jechac na komputer albo samemu sprawdzic silniczek krokowy

: wt mar 11, 2008 19:43
autor: Gregore
silniczek krokowy zaskoczył ale wymyłem przepustnice, bo tego smalcu było tyle, że nie miała prawa wogóle pracować

: wt mar 11, 2008 19:56
autor: wolfzan
T.O.B.I. pisze:sproponuje odpiac aku na 10 min i podlaczyc ponownie
W tym silniku to nic nie da.
T.O.B.I. pisze:jak objawy sie powtorza to albo jechac na komputer albo samemu sprawdzic silniczek krokowy
Najlepiej od razu to zrobić.

: wt mar 11, 2008 20:39
autor: Gregore
silnik krokowy wrócił do normy, ustawił się a swoją drogą wykonałem operację z przepustnicą - jest ideolo

: pn mar 24, 2008 12:53
autor: sarejn
Ja mam ten sam typ silnika (AEE) i ostatnio jak go odpalałem to obroty waliły mi na 2000 (przy biegu jałowym) i później powoli schodziły i to samo miałem podczas jazdy gdy tylko wrzuciłem na luz. Podejrzewałem, że trzeba jechać do naprawy z silnikiem krokowy, ale międzyczasie postanowiłem po okresie zimowym podładować aku. Po podładowaniu obroty przestały szaleć i teraz mam pytanie: Czy muszę jednak jechać do naprawy z silnikiem krokowym czy to po prostu była wina aku.

: pn mar 24, 2008 17:55
autor: wolfzan
sarejn, Jeżeli wszystko wróciło do normy, to nie kombinuj za bardzo, bo możesz przekombinować. Jeżeli objawy się powtórzą, to wtedy zacznij działać, takie jest moje zdanie.

: pn mar 24, 2008 22:03
autor: sarejn
ok, dzieki za rade. Pozdro