Strona 1 z 1

Kopci przy odpalaniu rano

: ndz mar 09, 2008 17:34
autor: PedrO_Lubin
witam. chodzi oto ze moj mk3 przez jakis czas strasznie bral olej ok 1l na 1000km. bylem pewny ze to pierscienie i szykowalem kase na remont silnika. po jakims czasie rano przy odpaleniu auta golf odpalil i po chwili zgasl i juz wiecej nie zapalil.pojechalem do mechanika stwierdzil ze pompka paliwa siadla wiec ja wymienil ,ale przy okazji okazalo sie ze caly monowtrysk jest do wymiany bo niepodaje praktycznie paliwa(przez to siadla pompka) po wymianie monowtrysku okazalo sie ze moja zabcia przestala zrec olej.pojechalem do mechanika i pytam oco chodzi. powiedzial mi ze jak silnik nie dostawal paliwa to twozylo sie jakies podcisnienie i wyciagalo olej z silnika. teraz jak mono dziala normalnie to oleju nie powinien zrec.zrobilem ponad 1000 km i faktycznie nie zre ale dalej jak odpala sie na zimnym to kopci tak jak kiedys. oco chodzi?? :kac:

: ndz mar 09, 2008 17:59
autor: dziejo
PedrO_Lubin pisze:to kopci tak jak kiedys.
to ze kopci nie znaczy ze to akurat olej !!

: ndz mar 09, 2008 19:06
autor: Kisiel
PedrO_Lubin pisze:to kopci tak jak kiedys
plynu chlodniczego nie ubywa Ci???

: ndz mar 09, 2008 19:27
autor: norek111
moze to kopcenie to zwykla para wodna

: ndz mar 09, 2008 19:35
autor: Maro_GT
PedrO_Lubin, tu masz mój temat który tam kiedyś założyłem. Może w czymś tobie pomoże :bigok:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138750

: pn mar 10, 2008 10:55
autor: PedrO_Lubin
dzieki chlopaki za odpowiedzi. plynu wlasnie nie ubywa. moze musi sie przepalic ten caly syf:P

: pn mar 10, 2008 11:54
autor: haps
to ze kopci przy odpalaniu, tzn pewnie puszcza dymek, to znajac zycie gumki zaworowe sa juz twarde i troszke oleju spali przy odpalaniu, ale sa to znikome ilosci rzedu 0.5 do 1litra MAX na 10 000km i nie ma sie co przejmowac, u mnie sie tak dzieje, jak postoi 2dni albo wiecej...

jak mialem katalizator to nie bylo tego dymku tylko ten charakterystyczny smrod, po wycieciu nie ma dopalenia spalin i dlatego wylatuje wszystko...

: pn mar 10, 2008 17:09
autor: witek_vento1.8
czyli uszczelniacze zaworów do wymiany i przez nie zasysał olej. Uszczelniacze są
bardzo tanie - gorzej z ceną wymiany. najlepiej je wymieniać przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą

: pn mar 31, 2008 22:51
autor: wesdam
mi wlasnie tez kopci przy odpalaniu a uszczelniacze zaworow wymienialem niedawno jak i wszystkie uszczelki pod glowica kolektorem itd. Jest to nie tylko rano ale rowniez np jak go odpalam po 8 godzinach w pracy. Co to moze byc? Zakopci na bialo czuc spalinami i pozniej juz jest ok.