Strona 1 z 2
Nie odpala
: sob mar 08, 2008 20:19
autor: presario
Hej, przyjechałem z pracki i za godzinke juz nie moglem odpalic autka

((. Kreci ale nie czuc benzyny, wiec rozebralem pompe paliwa, podlaczylem pod akumulator i kreci sie czyli niby pompa ok, zalozylem ja z powrotem, autko odpalilo, wylaczylem sprobowalem kolejny raz..odpalilo ale juz z bolami, za trzecim razem juz nie poszlo, Kto ma jakies pomysly ? Co mam sprawdzic ? kopulka, palec i przewody WN wymienione, filtr paliwa tez, swiece, pasek rozrzadu sprawdzony. Nie wiem co mam znowusz sprawdzac.
1) Moze mi ktos napisze za co sie zlapac, co sprawdzic ?
2) czy jakby byla uszkodzona cewka to pompa by sie nie wlaczala ?
3) czy w przewodzie na zdjeciu powinno byc paliwo ? ( bo nie ma )

: sob mar 08, 2008 20:30
autor: stonefree
presario pisze:2) czy jakby byla uszkodzona cewka to pompa by sie nie wlaczala ?
Nie. Za to odpowiada czujnik halla
presario pisze:3) czy w przewodzie na zdjeciu powinno byc paliwo ? ( bo nie ma )
Nie, to przewód z pochłaniacza par paliwa do dolotu silnika.
[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 19:32 ]
Abo do baku

: sob mar 08, 2008 20:37
autor: Triceq
Standard przy tego typu problemach to sprawdzić czy jest iskra z cewki... czyli zabrać ze sobą kogoś do samochodu i przytrzymać koniec kabla od cewki który idzie do kopułki przy bloku silnika dosyć blisko i sprawdzić czy jest iskra kręcąc rozrusznikiem.
Jak jest to sprawdzić czy jest na poszczególnych cylindrach.
Sprawdzić czy świece są zalewane czy nie, wtedy wiadomo czy dochodzi paliwo.. tak na prosty sposób.
Wtedy będzie można wykluczyć zapłon i co nieco, że paliwo dochodzi.
Jak coś to poszuka się dalej.
: sob mar 08, 2008 20:40
autor: stonefree
Triceq pisze:przytrzymać koniec kabla od cewki który idzie do kopułki przy bloku silnika dosyć blisko i sprawdzić czy jest iskra kręcąc rozrusznikiem
W ten sposób koleg możesz spieprzyć cewkę lub moduł zapłonu - cewka ma dużą indukcyjność i napięcie bez obciążenia świecą może się kilkakrotnie zwiększyć!
: sob mar 08, 2008 20:44
autor: Triceq
Kolega zamiast opieprzać to poda własny sposób, ja piszę jak robiłem i robię, cewka ma się bardzo dobrze, tzn pracuje jak należy, poza tym nie ma chodzić tak non stop.
[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 19:56 ]
Sprawdź jeszcze czy czerwone kontrolki pod licznikiem podczas kręcenia rozrusznikiem się świecą, powinny. Miałem akurat tak, że się nie paliły, a doszukiwałem się w czujniku Halla gdy nie odpalał

: sob mar 08, 2008 20:58
autor: stonefree
Triceq, Nie opieprzam Cię, bo forum jest żeby dawać rady a nie opieprzać. Do sprawdzania cewki sa specjalne testery. Uszkodzoną cewke mozna też wykryć omomierzem po jej odłączeniu. Ale zawsze bezpieczniej zapiąć przewód i świecę.
: sob mar 08, 2008 21:01
autor: presario
gdzie jest czujnik halla ? i jak go sprawdzic ? jak to bedzie nie to ..to wymieniam pompe
: sob mar 08, 2008 21:05
autor: Triceq
Nie no spoko

wiadomo od czego jest forum i ten dział... tu trzeba koledze pomóc "domowym" sposobem bo jest późno, jutro niedziela i ciężko o testery.
To proponuje wsadzić świece w przewód i zobaczyć czy między elektrodami skacze iskra, najlepiej od kogoś wykręcić, a jak się nie ma od kogo to cóż... chyba własną.
[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 20:09 ]
Ehhh czujnik halla... jest pod kopułką rozdzielacza, a właściwie w aparacie zapłonowym.
Najpierw napisz czy masz iskrę na świecach... jeśli nie to dalej napiszemy jak sprawdzić czujnik, ale do tego potrzebny jest miernik V.
[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 20:18 ]
Temat o sprawdzaniu czujnika:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1751741#1751741
: sob mar 08, 2008 23:45
autor: presario
mam miernik, zaraz ide sprawdzic czy jest iskra...a czy ..ta wtyczka co idzie do pompy paliwa i co sie podlacza ja ( 4 piny w srodku) czy jak probuje zapalic powinno pojawiac sie tam napiecie ( wiem ze glupie pytanie bo powinno) ale na ktorych pinach ? moze wogole nie dochodzi napiecie i dlatego tak sie dzieje...ktos wie do ktorych pinow mam przylozyc miernik
: ndz mar 09, 2008 00:06
autor: Paweł Marek
presario pisze:mam miernik,
do iskry niepotrzeby ci miernik, wyjmij środkowy kabel z kopułki, przyłóż do silnika i spoko kręć rozrusznikiem. żadne przepięcia zagrażające cewce nie powstaną jeśli kable przyłożysz bliziutko. Za to mogą powstać w wmierniku jak zaczniesz tak mierzyć.
Kable zasilające pompę to te grubsze, zewnętrzne bodajże(żółto czerwony i brązowy), po włączeniu zapłonu mają mieć napięcie ok sekundy dwóch, jeśli nie odpali silnik to napięcie to zniknie
: ndz mar 09, 2008 00:58
autor: presario
Wlasnie sprawdzilem..wlozylem stara swiecie, raz mialem iskre raz nie mialem

ale cos dziwnego popatrzcie na fotke kable WN mam chyba zle podlaczone ( bylem na sprawdzaniu kompresji w czwartek ..a w piatek wieczorem padlo auto ) 1 swieca patrzac na fotce od lewej podlaczona jest do ( przyjmijmy ze kopulka to kwadrat a wejscia sa w rogach kwadratu ) czyli 1 swieca podlaczona do prawy gorny, 2 podlaczona do lewego gornego, 3 podlaczona do prawego dolnego a 4 podlaczona do lewego dolnego ...zamieszalem
juz rysuje
prosze nie smiac sie z mojej " weny "
acha i dwa razy mnie zdrowo walnelo z pierwszego przewodu ( trzymalem za gume i przez tekture :/ )
: ndz mar 09, 2008 09:39
autor: Paweł Marek
w kopułce 1 i 2 masz zamienione miejscami. Drugim razem jak zmieniasz kable to ścigaj po jednym
: ndz mar 09, 2008 10:48
autor: presario
przezlozylem kable i dalej nie odpala

jak wczoraj sprawdzalem iskre wkladajac po kolei swiece w przewody, to raz ja mialem a drugim razem juz nie, no i z pierwszego przewodu strasznie mnie kopalo

juz nei wiem czy to pompa czy moze cewka

...iskra byla malutka, albo wcale

czy to cewka ? a moze przewody Wn ?
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 12:59 ]
gdzie jest czujnik Halla ? prosilbym o fotke

bo komppletnie nie mam pojecia gdzie on sie znajduje, opis jak go sprawdzic mam...tylko nei wiem gdzie go szukac ...fotka bardzoo wskazana...
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 13:29 ]
wlasnie sprawdzilem napiecie na wtyczce przy pompie paliwa jest 12v..przy przekreceniu kluczyka pojawia sie na chwilke napiecie a pompy nie slychac

((
Obstawilibyscie pompe paliwa ???? bo wedlug mnie jak pojawia sie napiecie chocby na chwilke to powinna pompa chociaz 0.5 sek zawyc..a ja uchem przy niej i nic....
: ndz mar 09, 2008 14:35
autor: Triceq
Nom u mnie jest tak, że po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje słychać jak pompa pracuje tak ok 1sek. Coś jednak wskazuje ma pompę. Sprawdź czy pompuje paliwo do monowtrysku podczas rozruchu, nastaw sobie coś pod wężyk i niech ktoś pokręci rozrusznikiem.