Strona 1 z 1
Przerywa przy 2000-3000rpm
: pt mar 07, 2008 19:10
autor: Pinhead
Witam
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i zasugeruje co mogło by go powodować. Odpada od kopa, moc w normie ale od pewnego czasu zaczoł szarpać w przedziale obrotów od 2000 do 3000. Jadąc z jednostajną prędkością przy około 2500rpm czuć że silnik się dławi, obroty lekko falują, czasami mocniej szarpnie jak bym ułamek sekundy całkiem puścił pedał gazu. Jadąc w tym przdziale obrotów po wciśnięciu gazu do końca wpierw szarpnie a potem przyspiesza. Powyżej 3000 wszystko działa idealnie. Wymieniłem kable WN, sprawdziłem kody błyskowe i wychodzi 4444 czyli brak błędów. Zrobiłem reset ECU ale i to nie pomogło. Płynu chłodniczego nie przepala, nie dymi, spalanie w normie. Jakieś pomysły ?
: pt mar 07, 2008 19:14
autor: Brzoza Krk
Ile nastukane ma sprzęgło?
: pt mar 07, 2008 19:16
autor: plazma
może regulacja zapłonu jak przy dodawaniu gazu szarpie
: pt mar 07, 2008 19:22
autor: Pinhead
Brzoza Krk, Nie wiem ile ale na pewno dużo
Przebieg auta to około 270tyś km. Spotkałeś się z takim problemem aby sprzęgło powodowało szarpanie tylko w wąskim przedziale obrotów i nie ślizgało ?
plazma, Ale czy wtedy chodził by normalnie na wyższych obrotach i miał stabilne wolne obroty ? Możliwe to ?
: pt mar 07, 2008 19:29
autor: Brzoza Krk
A czy to szarpanie czuć na każdym biegu przy tych obrotach? I czy na luzie przy tych obrotach jest ok?
: pt mar 07, 2008 19:39
autor: Pinhead
Czy na luzie to czuć to nie sprawdzałem, sprawdze i napisze jutro.
Im wyższy bieg tym szarpanie słabiej odczuwalne.
: pt mar 07, 2008 19:43
autor: plazma
może sprawdź świece jaki kolor mają? wiesz u mnie czasami jest podobny efekt też tak jakby szarpał jeszcze nie doszłem do tego co to może być ale zauważyłem że jak przestawiłem odrobinkę zapłon to jakby już nie było tego efektu. piszesz że obroty lekko falują.
: pt mar 07, 2008 20:15
autor: ppoll27
skoro masz 4444 to wygląda na coś co nie jest w zasięgu macek kompa, sprawdź pompę paliwa albo układ zapłonowy ... czy jak mocno wdusisz gaz przy tych 2000 to szarpie ? czy przyspiesza płynnie ?
: pt mar 07, 2008 20:28
autor: plazma
ppoll27, pisał że szarpie
: pt mar 07, 2008 20:36
autor: ppoll27
plazma pisze:ppoll27, pisał że szarpie
że szarpie przy równych obrotach ... jeśli szarpanie jest odczuwalne przy przyspieszeniu to tym bardziej obstawiam pompę paliwa - kiedy zmieniałeś filtr paliwa ?
: pt mar 07, 2008 20:40
autor: Pinhead
Filtr paliwa zmieniany jakieś 35-40tyś km temu. Pompa chodzi głośno ale na wysokich obrotach nie ma spadków mocy. Szarpanie czuć podczas jazdy z jednostajną prędkością i podczas przyspieszania ale tylko do 3000rpm.
: pt mar 07, 2008 23:56
autor: ppoll27
dokładnie taki sam efekt miał brat w Audi 80 1,8 PM - silnik brat RP z G2 - pomogła wymiana filtra - pompa już od 20 tyś chodzi dość głośno, mechanik twierdzi że ta wymiana filtra ją jeszcze trzyma przy życiu
dodam że autko właśnie z takim szarpaniem między 2 a 3 000 obr/min bez problemów szło 180 km/h - i na każdym biegu wyciągało się na czerwone pole czyli moc miało ...
: sob mar 08, 2008 11:38
autor: Pinhead
Wymieniłem filtr i pomogło
Dzięki wielkie
Nie spodziewałem się że przytkany filtr paliwa może dać taki efekt
[ Dodano: Pią Kwi 11, 2008 11:46 am ]
Dzisiaj już wiem na 100% co było głównym problemem. Co prawda wymiana filtra paliwa, świec i kabli WN zlikwidowała po części nierówną praca silnika ale jak się potem okazało czasami znowu wracał problem z szarpaniem do 3000rpm. Winna była sonda lambda. Działała prawidłowo tylko powyżej 3000rpm. Poniżej albo nie działała wcale albo podawała sygnał mieszanki bogatej. Podobno to normalne przy najtańszych zamiennikach za 70zł (np. z allegro). Wymieniłem sonde na taką za 140zł i teraz silniczek chodzi idealne w całym zakresie obrotów.