Strona 1 z 1

Sciąga w prawo po wymianie przegubów.

: pt mar 07, 2008 15:42
autor: robertto84
Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Otóż strzelił mi prawy przegub. Kupiłem dwa nowe ale wymieniłem tylko prawy, z powodu braku czasu nie wymieniałem lewego. Po przejechaniu około 300 km wymieniłem także lewy.
Po wymianie chwilowo było ok. Później jeżeli jechałem popularnym "luzem" lub przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu wszystko było ok ale już jeżeli mocniej depnę na gaz czuć na kierownicy ściąganie w prawo. Najgorzej jest jeżeli wcisnę gaz "do dechy". Wtedy trzeba mocno kierownicę trzymać ponieważ ciągnie samochód w prawo. Na początku podejrzewałem złe ciśnienie powietrza w kołach ale po wyrównaniu problem pozostaje taki sam.

Proszę o pomoc.

: pt mar 07, 2008 18:13
autor: robertrog
Jeżeli odkręcałeś sworznie z tych trzech śrub,to musisz sprawdzić zbieżność,być może nie trafiłeś w stare ustawienia.

: pt mar 07, 2008 18:30
autor: robertto84
Przy sworzniach nic nie odkręcałem.

Zbieżność ustawiałem jakieś trzy miesiące temu po wymianie końcówek układu kierowniczego.

: pt mar 07, 2008 18:37
autor: robertrog
Sprawdzałeś czy tuleje gumowo metalowe w wahaczach są całe?

: pt mar 07, 2008 18:42
autor: misiek
robertto84 nie ma potrzeby wymiany obu, jeżeli odkrecałeś śruby mocujące goleń do zwrotnicy i nie poznaczyłeś połozenia ich, to trzeba geometrię zrobić

: pt mar 07, 2008 19:16
autor: robertto84
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale "śruby mocujące goleń do zwrotnicy" to te co są przykręcone do amortyzatora tak?

Jeżeli tak to nie odkręcałem.

Napisze jak ja wymieniłem ten przegub:

Z pomocą kolegi wymieniliśmy go we dwóch. Odkręcałem dwie śruby: pierwsza to od przegubu czyli ta z czoła koła a druga to od sworznia. Całą zwrotnicę ściągnąłem ze sworznia i później wymieniłem przegub. Po wymianie nałożyłem w to samo miejsce na sworzeń i dokręciłem wszystko.

[ Dodano: 07 Mar 2008 18:18 ]
Wymieniałem oba bo nie byłem pewny tego drugiego z resztą wymiana łatwo poszła bo był już pęknięty i lada chwila by strzelił tak że obydwa jednocześnie nadawały się do wymiany.

: pt mar 07, 2008 20:10
autor: witek_vento1.8
Sprawdż jeszcze raz lewą stronę - mocowanie sworznia jeżeli jest dobrze skręcony
to będzie gdzieś luz raczej z lewej. A nie zamieniłeś kół stronami?.

: pt mar 07, 2008 20:15
autor: robertto84
witek_vento1.8 pisze:Sprawdż jeszcze raz lewą stronę - mocowanie sworznia jeżeli jest dobrze skręcony
to będzie gdzieś luz raczej z lewej. A nie zamieniłeś kół stronami?.
Nie zamieniałem. Jutro założę letnie gumy to sie zobaczy, sprawdzę też wszystkie śruby które odkręcałem i napisze tutaj co i jak.

[ Dodano: 08 Mar 2008 10:56 ]
Panowie dzięki wszystkim za pomoc. Problem rozwiązał się sam.

Przy zmianie kół z zimowych 15' na letnie alufelgi 14' 195x50 sprawdziłem wszystkie śruby i było ok dokręcone. Przejechałem się kawałek i po problemie.

Jeszcze raz wielkie dzięki za udzieloną pomoc.

: sob mar 08, 2008 19:22
autor: misiek
robertto84 pisze:Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale "śruby mocujące goleń do zwrotnicy" to te co są przykręcone do amortyzatora tak?
tak - dokładnie te - dwie w lini pionowej
robertto84 pisze:Problem rozwiązał się sam.
i b. dobrze - zamykam temat