Strona 1 z 1

Silnik 1.4 AKQ 75KM czy da rade cos dodac konikow??

: pt mar 07, 2008 01:39
autor: Tomix08
Witam. Mam takie pytanko: silnik 1.4 AKQ 75KM czym rozni sie w budowie od silnika o tej samej pojemnosci (nie pamietam teraz kodu) o mocy okolo 100KM czy da rade przerobic ten pierwszy na ten drugi??

: pt mar 07, 2008 11:11
autor: ppoll27
Raczje nie bardzo ... zobacz tu :
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/jgs_po ... d=119&sid=
wymiary i skok tłoka niby te same ale ten nowszy który ma 90 KM jest już na FSI czyli bezpośrednim wtrysku, ma pewnie zdecydowanie inny układ głowicy (może i rozrządu..) no i na pewno nowszy system ECU ...
z tego 75 KM zrobili jeszcze ostanio wersję 80 KM - możesz poszukać jaka tam jest różnica (tzn czym to osiągneli) ale szczerze wątpię żeby to miało specjalny wpływ na osiągi 1,4 16V - czyli: maks 171 km/h 0-100 13,5 sek. 8,4 l/100 w miescie 5,3 przy 90

: pt mar 07, 2008 14:06
autor: valerio
Możesz jeszcze dodać dosłownie kilka kucyków do 82 przez zmianę softu czyli cziptuning lub poszukać stajni w Warszawie, widziałem na wykresach, nawet z nimi rozmawiałem, że daja radę podkręcić na 100KM

: pt mar 07, 2008 14:13
autor: greg
da radę - zmienić silnik na 1,8 czy 2,0 - podejrzewam że w kosztach wyjdzie podobnie

: sob mar 08, 2008 01:20
autor: milek72
Tutaj sobie poczytaj o tuningu VW :)

: sob mar 08, 2008 10:39
autor: lukjar7
koledzy można go przerobić na 100 koni ale wtedy moment sie pogorsza i jest dostepny od wyzszych obrotów i trzeba wyzej krecić i wiecej kopci.

: sob mar 08, 2008 16:23
autor: MAREK 74
ppoll27 od kiedy w czwórkach były FSI ?? bo może coś przespałem

są 1.4 16V stu konne w VW i temu by trza sie przyjżeć

: sob mar 08, 2008 21:29
autor: ppoll27
a czemu się ograniczać do czwórki ? w IV wszystkie 1,4 mają 75 KM, w V "coś" zmienili (kto wie - może własnie ECU...) i zrobili 82 KM ... ale rzeczywiscie 1,4 16V VAG może być jeszcze 100 KM - silniki POLO, LUPO itp
polecam http://vwforum.pl/silniki.xls

: wt mar 11, 2008 15:02
autor: hayperekpo
może chodzi o silniczek 1.4 8V 101KM zakładany min. w Fabii? :grin: Mało co go łączy z 1.4 16V golfa. A te 80KM w MK5 to wynik lepiej dobranego układu dolotowego i wydechowego, zoptymalizowanych map ECU, ogólnie: po prostu doszlifowany i dopracowany stary 1.4
Jak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika, od razu poczujesz różnicę.Możesz sobie zafundować chiptunning, ale to droga zabawa, a efekty marne, maksymalnie 5KM więcej (podkreślam maksymalnie!!) Taniej wyjdzie swap zrobić na 1.6, dłubania niezbyt wiele a jazda zupełnie inna.

: wt mar 11, 2008 20:02
autor: roboform550
MAREK 74 pisze:ppoll27 od kiedy w czwórkach były FSI ??
były 1.6 110 KM

: wt mar 11, 2008 21:11
autor: Mortek
hayperekpo pisze: Jak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika, od razu poczujesz różnicę.
Mozesz napisac cos wiecej na ten temat, jak to zrobic itp??
Pozdrawiam

: śr mar 12, 2008 07:55
autor: andrzej 16
Mortek pisze:
hayperekpo pisze: Jak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika, od razu poczujesz różnicę.
Mozesz napisac cos wiecej na ten temat, jak to zrobic itp??
Pozdrawiam
Kontynujmy temat; ciekawe sam bym tak zrobił ale gdzie?

: śr mar 12, 2008 12:18
autor: greg
hayperekpo pisze:ak chcesz dodać mu mocy, to przede wszystkim zapodaj mu zimniejsze powietrze z poza komory silnika,
wersja z klimą tak ma a koni tyle samo :bigok: