Strona 1 z 1

Skrzynia problem z łącznikiem...

: czw mar 06, 2008 06:28
autor: czarna małpa
Witam.Mam MK II z '87.Motor 1,6.Padła mi skrzynia.kupiłem inną,starszą o trzy lata,czyli z '84 roku.Wszystko jest niby ok,ale...łącznik skrzyni i lewarka zmiany biegów niepasował.Biegi wchodzą,problem jest z 2 biegiem,troche cieżko wchodzi.Po zmianie tej skrzyni ten właśnie łącznik niepasowal do tej nowo zamontowanej skrzynki,musiałem go powyginać.Widziałem kiedys na allegro podobne łączniki,ale niemam zielonego pojęcia który kupić.Przerabiał ktos juz to kiedys?????

: czw mar 06, 2008 06:56
autor: Sztomel
Może nie pasuje gdyż nie dokonałeś jego regulacji przy wymianie skrzyni. Najlepiej wykonać to w ten sposób:
przy rozłączonym łaczniku i skrzyni biegów w pozycji luzu skorzystać z pomocy drugiej osoby, która powinna przytrzymać dźwignię zmiany biegów w położeniu luzu pomiędzy trzecim a czwartym biegiem (tj. w połowie pomiędzy ruchem w przód i w tył oraz na prawo i lewo). Pomocnik musi trzymać dźwignię . Połączyć wałek wzdłużny z łacznikiem, utrzymując dźwignię zmiany biegów w tym samym położeniu, a następnie dokręcić śrubę zacisku.
Jeszcze jedna kwestia czy przedtem miałeś skrzynię 020 i wymieniłeś na 084 czy też odwrotnie czy skrzynia stara była taka sama jaką teraz włożyłeś.

cdn...

: czw mar 06, 2008 09:07
autor: czarna małpa
Łacznik-miałen na mysli ten kawałek pręta co ma na koncu takie plastyki białe,niema na nim żadnych śrub...

[ Dodano: 06 Mar 2008 08:10 ]
Co do skrzyni to jest inna,generalnie podeszła,wszystko pasi oprócz tego właśnie cięgna.I jest inny czujnik biegu wstecznego,w pierwszej miałem taki wkręcany(od góry) na dwa piny,teraz mam taki czarny,przykrecony tak jakby z boku,i jest na 5 pinów.

: czw mar 06, 2008 09:30
autor: zodiak
Nie zmieniałeś czasem skrzyni z 5-biegowej na 4-biegową? 4-biegowa i 5-biegowa mają różne łączniki te plastykowe (bez pręta, tylko dwa "zastrzaski"). Może to odgrywać rolę.

cdn...

: czw mar 06, 2008 09:39
autor: czarna małpa
Stara skrzynia tez była 4-biegowa.

: pn mar 10, 2008 10:22
autor: Królowa Saba
Sprawdź numer na cięgle,i do tego dobierz łącznik

: wt mar 11, 2008 17:38
autor: sas_gti
jesli skrzynia stara byłą 4b i nowa jest 4b a na starej wszyskie biegi wchodziły prawidłowo to nie jest konieczna wymiana cięgien (bo sa te same) chyba ze sa zuzyte a problem tkwi tylko i wyłącznie w regulacji, ktorą przeprowadza sie tak jak napisał kolegaSztomel,

cdn...

: wt mar 11, 2008 17:51
autor: czarna małpa
Ja nadal niewiem gdzie szukac tych oznaczeń...ch..ra.Moja pierwsza skrzynia miała czujnik wstecznego taki okrągły,na dwa piny,ta teraźniejsza ma inny,taki czarny prostokatny,na pięc pinów.

: wt mar 11, 2008 18:03
autor: sas_gti
ale nie musisz go szukać. MIales skrzynke 4b i masz teraz.
A jesli koniecnzie chcesz to nr cięgna przy panewce. Najlepiej je wypiąc i zczytać nr na zewnątrz. Tylko nie połam zatrzasków.

cdn...

: wt mar 11, 2008 18:11
autor: czarna małpa
Stary,to ja do Ciebie chybaa pisalem na allegro,teraz sie kaapnołem.Ja i tak bede musial kupic ten dluzszy łącznik,te plastyczki sa troche spekane.A pozatym mysle ze skrzynia jest jednak inna.przy starej skrzyni łącznik był bardziej prosty,po zalozeniu tej musilem go wygiąc cos na krztałt lire S.