Strona 1 z 2

Problem z obrotomierzem

: śr mar 05, 2008 07:41
autor: fuzzy9
Witam. Mam pytanie czy przy zmianie zegarów bez obrotomierza na zegary z obrotomierzem owy obrotomierz powinien bez żadnej ingerencji działać. Jeśli trzeba jakiś przewód poprowadzić to proszę o instrukcje. Zegary są z 2 wykami. z góry dziękuje i pozdrawiam.

: śr mar 05, 2008 07:43
autor: yank
bedzie działał bez żadnej ingerencji.

: śr mar 05, 2008 14:53
autor: mgolcu
Witam! :)
Zakładaj bez problemu i nie martw się :)
Bedzie działało! :) Tylko kup rowniez licznik na 2 wtyki.
Pozdrawiam! :)

: pn kwie 07, 2008 23:17
autor: robertto84
A możecie napisać który kabel od wtyki to do obrotomierza?

I gdzie w II GT powinien być podłączony obrotomierz - do alternatora?

: pn kwie 07, 2008 23:38
autor: Gangst3R
do cewki zapłoowej

: pn kwie 07, 2008 23:57
autor: MiSzOn

: wt kwie 08, 2008 12:24
autor: robertto84
A więc tak:
Wyczytałem, że w dieslach obrotomierz był podłączony do alternatora na wyjściu W. Otóż ja mam benzyniaka Golf II GT SPECIAL 1,8 i mam takie wyjście na alternatorze W puste.

Druga opcja do cewki zapłonowej. U mnie to wygląda tak:
Jest jedno miejsce wolne na podłączenie i nie wiem od czego (zaznaczone na zdjęciu) oraz są dwa kabelki złączone razem i nigdzie nie podpięte (także zaznaczone na zdjęciu) z tym, że to wejście z kabli nie pasuje do wyjścia z cewki. Więc od czego mogą być te kable? I czy w tej wersji mógł być podłączony obrotomierz do alternatora?

Obrazek

: wt kwie 08, 2008 21:44
autor: Lipek81
Z tego co się orientuję, to żadnych kabli nie trzeba prowadzić - we wtyczce już wszystko jest. Podłaczasz i jeździsz. Fabryka sama o to zadbała, aby we wtyczce od licznika był sygnał z altka w przypadku diesli, lub z cewki, w przypadku benzyny.
A ta zaznaczona przez Ciebie złączka nawet nie pasuje do tego złacza w cewce (bo w dwóch stron masz męskie). Poza tym w tle widać, że ta złączka była rzeźbiona, są tam jakieś połączenia zawinięte w izolację. Sprawdź, czy ta zlączka jest tam oryginalnie.

: śr kwie 09, 2008 00:38
autor: Gangst3R
Ten wystający kabel to złącze do odczytywania kodów błyskowych.
http://www.vwgolf.pl/?page_id=123

[ Dodano: 09 Kwi 2008 00:40 ]
P.S. u mnie w miejscu gdzie zaznaczyłeś na zdjęciu jest wpięty kabel, jutro srawdze gdzie mniej więcej idzie.

: śr kwie 09, 2008 07:31
autor: MZiobro
Przepraszam ze podpinam sie do tematu ale nie ma sensu zakladac oddzielnego tematu :otepienie: jesli ktos wie chcialbym sie dowiedziec ktore to sa dokladnie kable w kostce odpowiedzialne za prace obrotomierza...moj cos dziwnie chodzi...chodzi mi o to ze jak jest zimno ( auto stoi cala noc na dworze) to obrot. chodzi a jak sie tylko nagrzeje to przestaje dzialac....

: śr kwie 09, 2008 18:28
autor: Lipek81
MZiobro pisze:ktore to sa dokladnie kable w kostce odpowiedzialne za prace obrotomierza
- sygnał do obrotka masz na zielonym kabelku.

: śr kwie 09, 2008 21:52
autor: MZiobro
Lipek81 pisze:
MZiobro pisze:ktore to sa dokladnie kable w kostce odpowiedzialne za prace obrotomierza
- sygnał do obrotka masz na zielonym kabelku.
no to juz wiem a co dalej?? jeszcze potrzebne sa 2 kable we wtyczce- ktore to??

: śr kwie 09, 2008 22:11
autor: Lipek81
Tylko jeden kabelek daje info o obrotach. Jest jeszcze zasilanie +12V do zegarka (czerwony) i zaislanie +12V po stacyjce (czarny). Do tego jeszcze masa (brązowy). Ale jak wszystkie pozostałe wskaźniki chodzą ok, to z tymi kabelkami powinno być wszystko w porządku.

: śr kwie 09, 2008 22:18
autor: MZiobro
Lipek81 pisze:Tylko jeden kabelek daje info o obrotach. Jest jeszcze zasilanie +12V do zegarka (czerwony) i zaislanie +12V po stacyjce (czarny). Do tego jeszcze masa (brązowy). Ale jak wszystkie pozostałe wskaźniki chodzą ok, to z tymi kabelkami powinno być wszystko w porządku.
no własnie wszystko chodzi,swieci itp procz dzialania obrotka-i dziwna sprawa jak jest zimno ( po nocy) to jakis czas dziala....ma ktos pomysl co jest??? :kac: