Problem z obrotomierzem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fuzzy9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 20:39
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Problem z obrotomierzem

Post autor: fuzzy9 » śr mar 05, 2008 07:41

Witam. Mam pytanie czy przy zmianie zegarów bez obrotomierza na zegary z obrotomierzem owy obrotomierz powinien bez żadnej ingerencji działać. Jeśli trzeba jakiś przewód poprowadzić to proszę o instrukcje. Zegary są z 2 wykami. z góry dziękuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

Post autor: yank » śr mar 05, 2008 07:43

bedzie działał bez żadnej ingerencji.



Awatar użytkownika
mgolcu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt lut 29, 2008 23:14
Lokalizacja: KIELCE
Kontakt:

Post autor: mgolcu » śr mar 05, 2008 14:53

Witam! :)
Zakładaj bez problemu i nie martw się :)
Bedzie działało! :) Tylko kup rowniez licznik na 2 wtyki.
Pozdrawiam! :)



Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: robertto84 » pn kwie 07, 2008 23:17

A możecie napisać który kabel od wtyki to do obrotomierza?

I gdzie w II GT powinien być podłączony obrotomierz - do alternatora?



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pn kwie 07, 2008 23:38

do cewki zapłoowej


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » pn kwie 07, 2008 23:57




Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: robertto84 » wt kwie 08, 2008 12:24

A więc tak:
Wyczytałem, że w dieslach obrotomierz był podłączony do alternatora na wyjściu W. Otóż ja mam benzyniaka Golf II GT SPECIAL 1,8 i mam takie wyjście na alternatorze W puste.

Druga opcja do cewki zapłonowej. U mnie to wygląda tak:
Jest jedno miejsce wolne na podłączenie i nie wiem od czego (zaznaczone na zdjęciu) oraz są dwa kabelki złączone razem i nigdzie nie podpięte (także zaznaczone na zdjęciu) z tym, że to wejście z kabli nie pasuje do wyjścia z cewki. Więc od czego mogą być te kable? I czy w tej wersji mógł być podłączony obrotomierz do alternatora?

Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt kwie 08, 2008 21:44

Z tego co się orientuję, to żadnych kabli nie trzeba prowadzić - we wtyczce już wszystko jest. Podłaczasz i jeździsz. Fabryka sama o to zadbała, aby we wtyczce od licznika był sygnał z altka w przypadku diesli, lub z cewki, w przypadku benzyny.
A ta zaznaczona przez Ciebie złączka nawet nie pasuje do tego złacza w cewce (bo w dwóch stron masz męskie). Poza tym w tle widać, że ta złączka była rzeźbiona, są tam jakieś połączenia zawinięte w izolację. Sprawdź, czy ta zlączka jest tam oryginalnie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » śr kwie 09, 2008 00:38

Ten wystający kabel to złącze do odczytywania kodów błyskowych.
http://www.vwgolf.pl/?page_id=123

[ Dodano: 09 Kwi 2008 00:40 ]
P.S. u mnie w miejscu gdzie zaznaczyłeś na zdjęciu jest wpięty kabel, jutro srawdze gdzie mniej więcej idzie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr kwie 09, 2008 07:31

Przepraszam ze podpinam sie do tematu ale nie ma sensu zakladac oddzielnego tematu :otepienie: jesli ktos wie chcialbym sie dowiedziec ktore to sa dokladnie kable w kostce odpowiedzialne za prace obrotomierza...moj cos dziwnie chodzi...chodzi mi o to ze jak jest zimno ( auto stoi cala noc na dworze) to obrot. chodzi a jak sie tylko nagrzeje to przestaje dzialac....



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 09, 2008 18:28

MZiobro pisze:ktore to sa dokladnie kable w kostce odpowiedzialne za prace obrotomierza
- sygnał do obrotka masz na zielonym kabelku.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr kwie 09, 2008 21:52

Lipek81 pisze:
MZiobro pisze:ktore to sa dokladnie kable w kostce odpowiedzialne za prace obrotomierza
- sygnał do obrotka masz na zielonym kabelku.
no to juz wiem a co dalej?? jeszcze potrzebne sa 2 kable we wtyczce- ktore to??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 09, 2008 22:11

Tylko jeden kabelek daje info o obrotach. Jest jeszcze zasilanie +12V do zegarka (czerwony) i zaislanie +12V po stacyjce (czarny). Do tego jeszcze masa (brązowy). Ale jak wszystkie pozostałe wskaźniki chodzą ok, to z tymi kabelkami powinno być wszystko w porządku.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr kwie 09, 2008 22:18

Lipek81 pisze:Tylko jeden kabelek daje info o obrotach. Jest jeszcze zasilanie +12V do zegarka (czerwony) i zaislanie +12V po stacyjce (czarny). Do tego jeszcze masa (brązowy). Ale jak wszystkie pozostałe wskaźniki chodzą ok, to z tymi kabelkami powinno być wszystko w porządku.
no własnie wszystko chodzi,swieci itp procz dzialania obrotka-i dziwna sprawa jak jest zimno ( po nocy) to jakis czas dziala....ma ktos pomysl co jest??? :kac:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 357 gości