Strona 1 z 1

Pompa wspomagania

: wt mar 04, 2008 22:38
autor: marceliii
A więc najpierw zaczęły dochodzić dziwne metaliczne dźwięki z okolicy pompy , ale wspomaganie działało ok .
W weekend jak wracałem z trasy zaczęło tak rzęzić , że strach było autem jechać , aż w kabinie dość mocno szumiało , nawet praca silnika tego nie zakłócała .
Cały czas myślałem że pada mi pompa wody , bo wspomaganie chodziło ok .
Dziś ściągam pasek , a tu ręką prawie że nie idzie ruszyć koła pasowego na pompie wspomagania , jest tylko taki lekki luz przód - tył ze 2 cm , a potem się coś blokuje i tylko raz na jakiś czas udało mi się przekręcić te koło pasowe o kolejne 2 - 3 cm .
Rozumiem że pompa do wymiany , ale co mogło pójść tak nagle , dodam że na kole pasowym nadal nie czuć żadnych luzów .
:(
Przy okazji niech ktoś poda jaki to płyn był ten którym należy pompę zalać , i czy jest jakaś różnica w ciśnieniu jakie dają pompy w MKII i MKIII .
:)

: wt mar 04, 2008 22:48
autor: Buli fan VW
Te pompy to pompy skrzydełkowe. W piaście pompy znajduje się szereg płytek zwanych skrzydełkami odpowiadających za przetłaczanie oleju. Pewnie te płyteczki posypały się mówiąc bez ogródek. A płyn do układów wspomagania taki sam jak do skrzyń automatycznych - ATF
PozdraVWiam!

: śr mar 05, 2008 21:13
autor: marceliii
No właśnie gdzieś już tu parę razy czytałem na forum że w żadnym przypadku ATF , tylko i wyłącznie jakiś zielony febi , ale już nie pamiętam oznaczenia , więc pytam .
:)

: śr mar 05, 2008 21:28
autor: Buli fan VW
Przecież Boxolu tam nie nalejesz ani Hydrolu. Wszystkie tabele polecające jakie widziałem do samochodów grupy V.A.G zalecają do układów wspomagania olej taki jak do skrzyń automatycznych. ATF to nazwa wspólna dla wszystkich tego typu olejów niezaleznie od producenta. Różnią się klasyfikacją jakościową jak wszystkie oleje.
W moim Golfie jest oryginalny płyn ATF słomkowy. Dolewam według tabel producenta. Nie wiem skąd ten sprzeciw wobec ATF. Zresztą układy wspomagania ze swej hydraulicznej strony nie zmieniają się z biegiem lat. Ale rozumiem Twoje obawy bo przyznaję, że słyszałem już o różnych wynalazkach z Hipolem na czele:) PozdraVWiam!

: śr mar 05, 2008 21:29
autor: Paweł Marek
marceliii, w twojej pompie padło tylko łozysko, możesz oddac do warsztatu lub sam je zmienić razem z simeringiem, koszt groszowy. Porady są na forum. Płyn zielony Febi.

Re: Pompa wspomagania

: śr mar 05, 2008 21:37
autor: Buli fan VW
ale wspomaganie działało ok .
W weekend jak wracałem z trasy zaczęło tak rzęzić , że strach było autem jechać , aż w kabinie dość mocno szumiało , nawet praca silnika tego nie zakłócała .
Cały czas myślałem że pada mi pompa wody , bo wspomaganie chodziło ok .

Dzięki Paweł Marek za zwrócenie uwagi, nie zwróciłem uwagi na ten ważny niuans. Popieram- to łożysko. PozdraVWiam!

: czw mar 06, 2008 00:07
autor: marceliii
Ok , to jeszcze kilka pytań .
Po pierwsze jaki gwint jest na śrubach którymi się przykręca koło pasowe do pompy ?
Jak bym chciał teraz jeździć na zielonym febi , to jak usunąć z układu ten czerwony atf ?
Czy to na pewno tylko łożysko , wspomaganie działało , ale i tak przy skręcaniu pompa już dawno dziwnie rzęziła , a i tak nie do końca miała tą moc którą powinna mieć , poza tym co jak to poszło te tylne łożyska , go i tak nie wymienię .
:(
Poza tym jak kupiłem tą pompę to zapomniałem się i zapaliłem silnik a dopiero potem zalałem układ atf-em , więc to też pewnie troszkę pokiereszowało te blaszki ?
Dziwi mnie to ze praktycznie w ogóle nie idzie pokręcić tą pompą w rękach .
:(