Na co uważać przy zakupie golfa 3 Diesel?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Na co uważać przy zakupie golfa 3 Diesel?
Czesc! Zamierzam kupic golfa 3 diesla i ma w zwiazku z tym kikla pytan:
1. na co zwrocic szczegolna uwage? Kazde auto ma jakies slabe punkty jesli ktos je zna to bardzo prosze o pomoc.
2. Z tego co wiem do golfy 3 mialy kila turbodiesli (1.6TD 75PS, 1.9TD 75PS i 1.9TD 90PS) Ktory z nich jest najlepszy?
3. Ile te diesle przejezdzaja?
4. Ten 1.6 TD jest chyba jeszcze z golfa 2? Nie jest moze przestarzaly w stosunku do tych 1.9? Mam wlasnie na oku golfa 1.6TD i nie wiem czy nie lepeij poczekac na 1.9TD
Z gory dzieki za pomoc
1. na co zwrocic szczegolna uwage? Kazde auto ma jakies slabe punkty jesli ktos je zna to bardzo prosze o pomoc.
2. Z tego co wiem do golfy 3 mialy kila turbodiesli (1.6TD 75PS, 1.9TD 75PS i 1.9TD 90PS) Ktory z nich jest najlepszy?
3. Ile te diesle przejezdzaja?
4. Ten 1.6 TD jest chyba jeszcze z golfa 2? Nie jest moze przestarzaly w stosunku do tych 1.9? Mam wlasnie na oku golfa 1.6TD i nie wiem czy nie lepeij poczekac na 1.9TD
Z gory dzieki za pomoc
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Zgadza sie. 1.6D nie bylo w MKIII, chyba ze ktos go tam wsadzil. 1.9D jest slaby ale za to nie powinien byc zajezdzony, poza tym faktycznie jest w nim mniej rzeczy do psucia. 1.9TD (75KM) to to samo tylko z turbinka, w sumie w porownaniu z TDI to przestarzale silniki. TDI to juz zupelnie inna bajka, ja akurat teraz jezdze TDI (90KM) - polecam ten model jesli Ci zalezy na mocy, ma tez to do siebie ze ma komputer, wiec przed kupnem mozna go podlaczyc i sprawdzic co i jak w aucie. Byly tez 1.9TDI 110KM, ale dopiero od 96' i jest ich bardzo malo, szukalem takiego ale znalezienie ladnego egzemplarza za mniej niz 23.000-24.000 graniczy z cudem.
Były: Golf III 1.9 GT TDI Special (zielony metalik), Golf II 1.6D (żółty) i Fiat 126p 0.65e ;)(czerwony)
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]
Dzieki za pomoc. Faktycznie, gadalem z tym kolesiem od golfa 3 1.6 TD i powiedzial ze byl przekladany.
Czy moze jeszcze mi ktos napisac jakie sa slabe punkty tych golfikow? Znaczy gdzie szukac pierwszych ognisk rdzy, na jakie czesci mechaniczne zwrocic uwage?
Czy ktos wie ile przejezdzaja poszczegolne diesle w golfach 3???
Czy moze jeszcze mi ktos napisac jakie sa slabe punkty tych golfikow? Znaczy gdzie szukac pierwszych ognisk rdzy, na jakie czesci mechaniczne zwrocic uwage?
Czy ktos wie ile przejezdzaja poszczegolne diesle w golfach 3???
- Krembul
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
- Lokalizacja: Radom/Rzeszów
- Kontakt:
Wiekszość 1.9 TDI sprowadzonych z niemiec jest zarznietych. Niemcy jezdza na autostradach z maksymalnymi predkosciami co sprawia, że silniki te potrafia sie rozsypac po 200tys km. 1.9 TDi sa strasznie wysilone i dlatego tak sie sypia przy takiej jezdzie. Moj znajomy mechanik pracowal w warsztacie w niemczech i mowi, że nawet te nowe silniki TDI na pompo-wtryskiwaczach sie sypia po 200tys. Najczesciej przestaja palic na 1 cylinder albo nie wiadomo zupelnie co sie z nimi dzieje. Po prostu nie dzialaja. 1.9 D to najlepsze wyjscie jesli chcesz samochodem przejezdzic 600tys bez remontu i awarii ale 90KM i niskie spalanie w TDI to bardzo kuszaca propozycja.
Krembul z całym szacunkiem ale to co piszesz to są bzdury kompletne, oprócz tego ze kupienie w tej chwili tdi MK3 w dobrym stanie jest cokolwiek trudne.
To co robisz to próba tworzenia 'urban legends'
Nawet gdyby jeździli z maksymalnymi prędkościami non stop to tdi to dzielnie zniesie - to nie benzyna jadac 160km/h mam na obrotomierzu 3000obr. to niewiele, poztym tdi ma limiter i silnika się w ten sposób nie ukręci.
Tak na marginesie mówiąc ze względu na kwestie ekologiczne, podatkowe i marketingowe, każdy z modeli silników tdi ma wykastrowaną fabrycznie moc o jakies 30%, z reguły elektronicznie poprzez modyfikacje map wtrysku. Właśnie dzieki temu te silniki tak chetnie poddaja sie chiptuningowi.
Nie ma takiej mozliwości że silnik 'po prostu nie działa' mylisz wiarę z techniką
Co do przebiegów jakie osiągaja samochody to w sumie jest to zabawne - co z tego że taki 1.9D zrobi bez remontu 600tys km????
Załózmy że kupisz takie auto z 93 roku z przebiegiem 300tys - to jest 12 letnie auto, zakładając że robi się srednio 25tys rocznie to do spodziwanego remontu pozostaje nam nastepne 12 lat i teraz warto by się zastanowić czy naprawdę bedziemy jeździć tym autem przez kolejne 12 lat. Nawet jesli silnik wytrzyma te 24 lata to i tak przez ten czas wymienimy całą reszte.
Odpowiadając na pytanie autora wątku - z wszystkich diesli w MK3 najlepszy jest AFN 110PS, potem w kolejności leca 90konne tdi, sdi nastepnie td i na końcu zwykły diesel.
Jesli ktoś na powaznie zastanawia sie nad kupnem 10 letniego auta i zamierz nim jeździć nastepne 10 lat, to musi wziąc równiez pod uwage to, że najprawdopodobniej w 2006r. zostanie wprowdzony podatek ekologiczny płacony corocznie - wielkośc tego podatku zależeć bedzie od normy emisji spalin jaka dane auto spełnia - jesli decydujemy się na diesla to jedynym wyborem bedzie silnik z bezpośrednim wtryskiem - czyli tdi, sdi - od pozostałych opłaty beda tak wysokie że koszty utrzymania takiego auta bedą za chwile wyzsze niz jego wartość - głownie dlatego Niemcy tak chetnie wyzbywają się starych pojazdów. Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.
To co robisz to próba tworzenia 'urban legends'
Jezdzenie po autostradach w niemczech z maksymalnymi predkościami to juz jest legendarne, tak samo jak to że na niemieckich autobanach nie ma ograniczeń predkości.Niemcy jezdza na autostradach z maksymalnymi predkosciami co sprawia, że silniki te potrafia sie rozsypac po 200tys km.
Nawet gdyby jeździli z maksymalnymi prędkościami non stop to tdi to dzielnie zniesie - to nie benzyna jadac 160km/h mam na obrotomierzu 3000obr. to niewiele, poztym tdi ma limiter i silnika się w ten sposób nie ukręci.
1.9 tdi szczególnie w golfach MK3 są najmniej wysilone z wszystkich silników jakie były do nich pakowane. Z 90ps silnika samym softem robi się 115ps i jak się ocenia skraca to żywotnośc takiego silnika o jakies 5%w stosunku do serii, zakładając że na tym silniku robi sie śmiało 300-400tys bez zaglądania do niego to nie ma o czym mówić. Silniki tdi - bloki silników, technologia wykonania słuzą VW do opracowywania najmocniejszych wersji benzynowych - dlatego że te silniki sa znane ze swojej wytrzymałości.1.9 TDi sa strasznie wysilone i dlatego tak sie sypia przy takiej jezdzie.
Tak na marginesie mówiąc ze względu na kwestie ekologiczne, podatkowe i marketingowe, każdy z modeli silników tdi ma wykastrowaną fabrycznie moc o jakies 30%, z reguły elektronicznie poprzez modyfikacje map wtrysku. Właśnie dzieki temu te silniki tak chetnie poddaja sie chiptuningowi.
Radze ci szybko zmienić mechanika, bo gosc widocznie zatrzymał sie w epoce fiata 126p. Jakbym usłyszał od mechanika że silnik 'po prostu nie działa' i niewiadomo dlaczego to ze smiechu chyba bym sie nakrył kopytami. Co do niepalenia na 1 cylinder - to zwróc uwage że rozmawiamy tdi - nie o benzynowym silniku, jak tdi nie pali na którys cylinder to z reguły jest to wina artysty mechanika,który miedzy naprawą jednego a drugiego kaszlaka wymienił rozrzad w tdi.Moj znajomy mechanik pracowal w warsztacie w niemczech i mowi, że nawet te nowe silniki TDI na pompo-wtryskiwaczach sie sypia po 200tys. Najczesciej przestaja palic na 1 cylinder albo nie wiadomo zupelnie co sie z nimi dzieje. Po prostu nie dzialaja.
Nie ma takiej mozliwości że silnik 'po prostu nie działa' mylisz wiarę z techniką
powiem tak - kazdy kupuje to na co go stac i co mu pasuje 1.9D to muł straszny, jak się ktos boi turbiny powinien zdecydować się na SDI, to tez muł tyle ze na wtrysku.1.9 D to najlepsze wyjscie jesli chcesz samochodem przejezdzic 600tys bez remontu i awarii ale 90KM i niskie spalanie w TDI to bardzo kuszaca propozycja.
Co do przebiegów jakie osiągaja samochody to w sumie jest to zabawne - co z tego że taki 1.9D zrobi bez remontu 600tys km????
Załózmy że kupisz takie auto z 93 roku z przebiegiem 300tys - to jest 12 letnie auto, zakładając że robi się srednio 25tys rocznie to do spodziwanego remontu pozostaje nam nastepne 12 lat i teraz warto by się zastanowić czy naprawdę bedziemy jeździć tym autem przez kolejne 12 lat. Nawet jesli silnik wytrzyma te 24 lata to i tak przez ten czas wymienimy całą reszte.
Odpowiadając na pytanie autora wątku - z wszystkich diesli w MK3 najlepszy jest AFN 110PS, potem w kolejności leca 90konne tdi, sdi nastepnie td i na końcu zwykły diesel.
Jesli ktoś na powaznie zastanawia sie nad kupnem 10 letniego auta i zamierz nim jeździć nastepne 10 lat, to musi wziąc równiez pod uwage to, że najprawdopodobniej w 2006r. zostanie wprowdzony podatek ekologiczny płacony corocznie - wielkośc tego podatku zależeć bedzie od normy emisji spalin jaka dane auto spełnia - jesli decydujemy się na diesla to jedynym wyborem bedzie silnik z bezpośrednim wtryskiem - czyli tdi, sdi - od pozostałych opłaty beda tak wysokie że koszty utrzymania takiego auta bedą za chwile wyzsze niz jego wartość - głownie dlatego Niemcy tak chetnie wyzbywają się starych pojazdów. Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax mozesz podac namiary na ten projekt ustawy? według moich wiadomosci pomysl, zeby placic co rok upadl.Corvax pisze: Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.
"Pozostaliśmy przy jednorazowej opłacie. Podatek będzie zależał od pojemności skokowej silnika i współczynnika zależnego od normy ekologicznej" - powiedział Neneman.
Projekt z dnia 09.03.2005 r.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Ja powiem tak:
Osobiście miałem wcześniej 1,9TDI (90KM) z 94roku zrobiłem nim prawie 400tkm i sprawował się nadal idealnie po takim przebiegu, sprzedałem z powodów osobistych, wiem też że nadal jeździ !! teraz mam drugiego TDI z 95r wersja GT z 200tkm - sprowadzony 6 miesięcy temu z niemiec - w zimie jezdziłem na akumulatorku 45Ah - kręcił idealnie przy -20 nawet, to mówi dużo o stanie silnika Diesla. Śmiga pięknie !! Podstawa to lać dobry olej co nie więcej jak 10tkm, nie katować na zimnym, i przed wylączeniem silnika dać odzipnąć turbawce.Krembul pisze:Wiekszość 1.9 TDI sprowadzonych z niemiec jest zarznietych. Niemcy jezdza na autostradach z maksymalnymi predkosciami co sprawia, że silniki te potrafia sie rozsypac po 200tys km. 1.9 TDi sa strasznie wysilone i dlatego tak sie sypia przy takiej jezdzie. Moj znajomy mechanik pracowal w warsztacie w niemczech i mowi, że nawet te nowe silniki TDI na pompo-wtryskiwaczach sie sypia po 200tys. Najczesciej przestaja palic na 1 cylinder albo nie wiadomo zupelnie co sie z nimi dzieje. Po prostu nie dzialaja. 1.9 D to najlepsze wyjscie jesli chcesz samochodem przejezdzic 600tys bez remontu i awarii ale 90KM i niskie spalanie w TDI to bardzo kuszaca propozycja.
Polecam ten silniczek (mi pali 5-5,5/100km), a jeśli chodzi o turbo w 1Z to jest nie do zajechania ,tylko wiesz to jest tak jak ktoś kiedyś powiedział " TDI jest jak MediaMarkt - nie dla ......iotów"
POZDR..
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Dokładnie tak jak mówi przedmówca, ja ma 1.9 TD i jak dbasz o motor to odwdzięczy ci się piękną pracą. Mam ponad 220 tys i przestrzegam podstawowoych reguł i nic się nie dzieje. Większość wymian robię przed podanymi przebiegami i tylko na markowe części i wszystko jest. O.K. Co do blach to zwróć uwagę na następujące miejsca:
- klapa tylnia,
- progi po wewnętrznej stronie (po otworzeniu drzwi na dole progu przy zawiasie)
- uszczelka drzwi przednich przy lusterku
Jak widzisz że auto ma mały przebieg to oglądnij kierownicę, drążek zmiany biegów, ręczny i zobacz jak wygląda fotel kierowcy. Na tylniej belce w bagażniku powinna być naklejka z podanymi informacjami o samochodzie, jeśli jej nie ma możesz domyślać się że był mocno walony z tyłu i malowany.
To wszystko co teraz mi się przypomina.
- klapa tylnia,
- progi po wewnętrznej stronie (po otworzeniu drzwi na dole progu przy zawiasie)
- uszczelka drzwi przednich przy lusterku
Jak widzisz że auto ma mały przebieg to oglądnij kierownicę, drążek zmiany biegów, ręczny i zobacz jak wygląda fotel kierowcy. Na tylniej belce w bagażniku powinna być naklejka z podanymi informacjami o samochodzie, jeśli jej nie ma możesz domyślać się że był mocno walony z tyłu i malowany.
To wszystko co teraz mi się przypomina.
Projekt ten był działem firmy Samar i PricewaterhouseCoopers - społecznym projektem podatku - jednak ta forma jest jedyna rozsądną propozycją, a dodatkowo UE dąży właśnie do znormalizowania podatku samochodowego we wszystkich krajach własnie w tym kierunku. Predzej czy później zostanie wprowadzony.sekol pisze:Corvax mozesz podac namiary na ten projekt ustawy? według moich wiadomosci pomysl, zeby placic co rok upadl.Corvax pisze: Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.
"Pozostaliśmy przy jednorazowej opłacie. Podatek będzie zależał od pojemności skokowej silnika i współczynnika zależnego od normy ekologicznej" - powiedział Neneman.
Projekt z dnia 09.03.2005 r.
troche info:
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wyd ... o_a_9.html
http://bankier.pl/wiadomosci/article.ht ... ority=1-20
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 302 gości