Na co uważać przy zakupie golfa 3 Diesel?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Na co uważać przy zakupie golfa 3 Diesel?

Post autor: Piotro » sob paź 30, 2004 02:25

Czesc! Zamierzam kupic golfa 3 diesla i ma w zwiazku z tym kikla pytan:
1. na co zwrocic szczegolna uwage? Kazde auto ma jakies slabe punkty jesli ktos je zna to bardzo prosze o pomoc.
2. Z tego co wiem do golfy 3 mialy kila turbodiesli (1.6TD 75PS, 1.9TD 75PS i 1.9TD 90PS) Ktory z nich jest najlepszy?
3. Ile te diesle przejezdzaja?
4. Ten 1.6 TD jest chyba jeszcze z golfa 2? Nie jest moze przestarzaly w stosunku do tych 1.9? Mam wlasnie na oku golfa 1.6TD i nie wiem czy nie lepeij poczekac na 1.9TD

Z gory dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn lis 01, 2004 16:57

golfy III nie miały diesla 1.6
To jest bzdura.
Były natomiast 1.9 D - 64 km, 1.9 TD - 75, 90 km i 1.9 TDi - chyba 110 - nie jestem pewien


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn lis 01, 2004 16:59

Jeśli nie interesuje cię moc to najlepszy będzie oczywiście zwykły diesel. Skoro nie ma turbo to ono się w nim nie psuje - mój znajomy ma na dieslu 500.000 km bez kapitalki.


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

jazzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 26, 2004 13:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jazzik » pn lis 01, 2004 19:28

Zgadza sie. 1.6D nie bylo w MKIII, chyba ze ktos go tam wsadzil. 1.9D jest slaby ale za to nie powinien byc zajezdzony, poza tym faktycznie jest w nim mniej rzeczy do psucia. 1.9TD (75KM) to to samo tylko z turbinka, w sumie w porownaniu z TDI to przestarzale silniki. TDI to juz zupelnie inna bajka, ja akurat teraz jezdze TDI (90KM) - polecam ten model jesli Ci zalezy na mocy, ma tez to do siebie ze ma komputer, wiec przed kupnem mozna go podlaczyc i sprawdzic co i jak w aucie. Byly tez 1.9TDI 110KM, ale dopiero od 96' i jest ich bardzo malo, szukalem takiego ale znalezienie ladnego egzemplarza za mniej niz 23.000-24.000 graniczy z cudem.


Były: Golf III 1.9 GT TDI Special (zielony metalik), Golf II 1.6D (żółty) i Fiat 126p 0.65e ;)(czerwony)
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » pn lis 01, 2004 19:32

popatrz na książke serwisową i przeglądy jak były robione, czy systematyczne, uwierz, to już duzo swiadczy o autku.......


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » pn lis 01, 2004 22:15

Dzieki za pomoc. Faktycznie, gadalem z tym kolesiem od golfa 3 1.6 TD i powiedzial ze byl przekladany.
Czy moze jeszcze mi ktos napisac jakie sa slabe punkty tych golfikow? Znaczy gdzie szukac pierwszych ognisk rdzy, na jakie czesci mechaniczne zwrocic uwage?
Czy ktos wie ile przejezdzaja poszczegolne diesle w golfach 3???



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » śr cze 15, 2005 01:42

Wiekszość 1.9 TDI sprowadzonych z niemiec jest zarznietych. Niemcy jezdza na autostradach z maksymalnymi predkosciami co sprawia, że silniki te potrafia sie rozsypac po 200tys km. 1.9 TDi sa strasznie wysilone i dlatego tak sie sypia przy takiej jezdzie. Moj znajomy mechanik pracowal w warsztacie w niemczech i mowi, że nawet te nowe silniki TDI na pompo-wtryskiwaczach sie sypia po 200tys. Najczesciej przestaja palic na 1 cylinder albo nie wiadomo zupelnie co sie z nimi dzieje. Po prostu nie dzialaja. 1.9 D to najlepsze wyjscie jesli chcesz samochodem przejezdzic 600tys bez remontu i awarii ale 90KM i niskie spalanie w TDI to bardzo kuszaca propozycja.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr cze 15, 2005 02:56

Krembul z całym szacunkiem ale to co piszesz to są bzdury kompletne, oprócz tego ze kupienie w tej chwili tdi MK3 w dobrym stanie jest cokolwiek trudne.

To co robisz to próba tworzenia 'urban legends'
Niemcy jezdza na autostradach z maksymalnymi predkosciami co sprawia, że silniki te potrafia sie rozsypac po 200tys km.
Jezdzenie po autostradach w niemczech z maksymalnymi predkościami to juz jest legendarne, tak samo jak to że na niemieckich autobanach nie ma ograniczeń predkości.

Nawet gdyby jeździli z maksymalnymi prędkościami non stop to tdi to dzielnie zniesie - to nie benzyna jadac 160km/h mam na obrotomierzu 3000obr. to niewiele, poztym tdi ma limiter i silnika się w ten sposób nie ukręci.
1.9 TDi sa strasznie wysilone i dlatego tak sie sypia przy takiej jezdzie.
1.9 tdi szczególnie w golfach MK3 są najmniej wysilone z wszystkich silników jakie były do nich pakowane. Z 90ps silnika samym softem robi się 115ps i jak się ocenia skraca to żywotnośc takiego silnika o jakies 5%w stosunku do serii, zakładając że na tym silniku robi sie śmiało 300-400tys bez zaglądania do niego to nie ma o czym mówić. Silniki tdi - bloki silników, technologia wykonania słuzą VW do opracowywania najmocniejszych wersji benzynowych - dlatego że te silniki sa znane ze swojej wytrzymałości.

Tak na marginesie mówiąc ze względu na kwestie ekologiczne, podatkowe i marketingowe, każdy z modeli silników tdi ma wykastrowaną fabrycznie moc o jakies 30%, z reguły elektronicznie poprzez modyfikacje map wtrysku. Właśnie dzieki temu te silniki tak chetnie poddaja sie chiptuningowi.
Moj znajomy mechanik pracowal w warsztacie w niemczech i mowi, że nawet te nowe silniki TDI na pompo-wtryskiwaczach sie sypia po 200tys. Najczesciej przestaja palic na 1 cylinder albo nie wiadomo zupelnie co sie z nimi dzieje. Po prostu nie dzialaja.
Radze ci szybko zmienić mechanika, bo gosc widocznie zatrzymał sie w epoce fiata 126p. Jakbym usłyszał od mechanika że silnik 'po prostu nie działa' i niewiadomo dlaczego to ze smiechu chyba bym sie nakrył kopytami. Co do niepalenia na 1 cylinder - to zwróc uwage że rozmawiamy tdi - nie o benzynowym silniku, jak tdi nie pali na którys cylinder to z reguły jest to wina artysty mechanika,który miedzy naprawą jednego a drugiego kaszlaka wymienił rozrzad w tdi.

Nie ma takiej mozliwości że silnik 'po prostu nie działa' mylisz wiarę z techniką :)
1.9 D to najlepsze wyjscie jesli chcesz samochodem przejezdzic 600tys bez remontu i awarii ale 90KM i niskie spalanie w TDI to bardzo kuszaca propozycja.
powiem tak - kazdy kupuje to na co go stac i co mu pasuje 1.9D to muł straszny, jak się ktos boi turbiny powinien zdecydować się na SDI, to tez muł tyle ze na wtrysku.

Co do przebiegów jakie osiągaja samochody to w sumie jest to zabawne - co z tego że taki 1.9D zrobi bez remontu 600tys km????

Załózmy że kupisz takie auto z 93 roku z przebiegiem 300tys - to jest 12 letnie auto, zakładając że robi się srednio 25tys rocznie to do spodziwanego remontu pozostaje nam nastepne 12 lat i teraz warto by się zastanowić czy naprawdę bedziemy jeździć tym autem przez kolejne 12 lat. Nawet jesli silnik wytrzyma te 24 lata to i tak przez ten czas wymienimy całą reszte.

Odpowiadając na pytanie autora wątku - z wszystkich diesli w MK3 najlepszy jest AFN 110PS, potem w kolejności leca 90konne tdi, sdi nastepnie td i na końcu zwykły diesel.

Jesli ktoś na powaznie zastanawia sie nad kupnem 10 letniego auta i zamierz nim jeździć nastepne 10 lat, to musi wziąc równiez pod uwage to, że najprawdopodobniej w 2006r. zostanie wprowdzony podatek ekologiczny płacony corocznie - wielkośc tego podatku zależeć bedzie od normy emisji spalin jaka dane auto spełnia - jesli decydujemy się na diesla to jedynym wyborem bedzie silnik z bezpośrednim wtryskiem - czyli tdi, sdi - od pozostałych opłaty beda tak wysokie że koszty utrzymania takiego auta bedą za chwile wyzsze niz jego wartość - głownie dlatego Niemcy tak chetnie wyzbywają się starych pojazdów. Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » śr cze 15, 2005 10:46

A GTD jaką miał pojemność ?? :grin:



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » śr cze 15, 2005 10:51

Wszystkie mialy jedną pojemność-- 1,9l



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » śr cze 15, 2005 12:38

Corvax pisze: Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.
Corvax mozesz podac namiary na ten projekt ustawy? według moich wiadomosci pomysl, zeby placic co rok upadl.

"Pozostaliśmy przy jednorazowej opłacie. Podatek będzie zależał od pojemności skokowej silnika i współczynnika zależnego od normy ekologicznej" - powiedział Neneman.
Projekt z dnia 09.03.2005 r.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Ja powiem tak:

Post autor: Razal » śr cze 15, 2005 14:32

Krembul pisze:Wiekszość 1.9 TDI sprowadzonych z niemiec jest zarznietych. Niemcy jezdza na autostradach z maksymalnymi predkosciami co sprawia, że silniki te potrafia sie rozsypac po 200tys km. 1.9 TDi sa strasznie wysilone i dlatego tak sie sypia przy takiej jezdzie. Moj znajomy mechanik pracowal w warsztacie w niemczech i mowi, że nawet te nowe silniki TDI na pompo-wtryskiwaczach sie sypia po 200tys. Najczesciej przestaja palic na 1 cylinder albo nie wiadomo zupelnie co sie z nimi dzieje. Po prostu nie dzialaja. 1.9 D to najlepsze wyjscie jesli chcesz samochodem przejezdzic 600tys bez remontu i awarii ale 90KM i niskie spalanie w TDI to bardzo kuszaca propozycja.
Osobiście miałem wcześniej 1,9TDI (90KM) z 94roku zrobiłem nim prawie 400tkm i sprawował się nadal idealnie po takim przebiegu, sprzedałem z powodów osobistych, wiem też że nadal jeździ !! teraz mam drugiego TDI z 95r wersja GT z 200tkm - sprowadzony 6 miesięcy temu z niemiec - w zimie jezdziłem na akumulatorku 45Ah :) - kręcił idealnie przy -20 nawet, to mówi dużo o stanie silnika Diesla. Śmiga pięknie !! Podstawa to lać dobry olej co nie więcej jak 10tkm, nie katować na zimnym, i przed wylączeniem silnika dać odzipnąć turbawce.

Polecam ten silniczek (mi pali 5-5,5/100km), a jeśli chodzi o turbo w 1Z to jest nie do zajechania ,tylko wiesz to jest tak jak ktoś kiedyś powiedział " TDI jest jak MediaMarkt - nie dla ......iotów"

POZDR..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr cze 15, 2005 14:50

Dokładnie tak jak mówi przedmówca, ja ma 1.9 TD i jak dbasz o motor to odwdzięczy ci się piękną pracą. Mam ponad 220 tys i przestrzegam podstawowoych reguł i nic się nie dzieje. Większość wymian robię przed podanymi przebiegami i tylko na markowe części i wszystko jest. O.K. Co do blach to zwróć uwagę na następujące miejsca:
- klapa tylnia,
- progi po wewnętrznej stronie (po otworzeniu drzwi na dole progu przy zawiasie)
- uszczelka drzwi przednich przy lusterku

Jak widzisz że auto ma mały przebieg to oglądnij kierownicę, drążek zmiany biegów, ręczny i zobacz jak wygląda fotel kierowcy. Na tylniej belce w bagażniku powinna być naklejka z podanymi informacjami o samochodzie, jeśli jej nie ma możesz domyślać się że był mocno walony z tyłu i malowany.
To wszystko co teraz mi się przypomina.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr cze 15, 2005 15:34

sekol pisze:
Corvax pisze: Jako ciekawostkę dodam, że według projektu ustawy opłaty od mojego tdi wyniosa w okolicach 400pln/rocznie.
Corvax mozesz podac namiary na ten projekt ustawy? według moich wiadomosci pomysl, zeby placic co rok upadl.

"Pozostaliśmy przy jednorazowej opłacie. Podatek będzie zależał od pojemności skokowej silnika i współczynnika zależnego od normy ekologicznej" - powiedział Neneman.
Projekt z dnia 09.03.2005 r.
Projekt ten był działem firmy Samar i PricewaterhouseCoopers - społecznym projektem podatku - jednak ta forma jest jedyna rozsądną propozycją, a dodatkowo UE dąży właśnie do znormalizowania podatku samochodowego we wszystkich krajach własnie w tym kierunku. Predzej czy później zostanie wprowadzony.

troche info:
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wyd ... o_a_9.html

http://bankier.pl/wiadomosci/article.ht ... ority=1-20


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości