Strona 1 z 2

Mrugająca kontrolka ciśnienia oleju.

: wt mar 04, 2008 19:36
autor: tobbog
Po przejechaniu ok 100 km. zaczyna migac kontrolka oleju.Wymienilem olej tedex 10W40 filtr Knecht Ciśnienie na rozgrzanym 2 na obrotach 6 jest dobre Co do czujnika oleju to założyłem już 2 i żaden nie jest dobry bo po włączeniu zaplonu nie zapala sie kontrolka oleju tak jak na starym,myśle że te czujniki sa nie do takiego silnika Mój silnik to 1.6 D.Czy jest tam jeszcze jakis czujnik oleju bo ja nie widzę Stary czujnik nie ma zadnego oznakowania różni się tylko rozmiarem na klucz.Jeśli ktoś może pomóc to bardzo prosze Pracuje jako kierowca w PKS i mam 40 letnia praktyke Mechanicy z PKS podejrzewaja czujnik. Tylko jaki.Proszę o fachowe porady.

: wt mar 04, 2008 19:39
autor: Marcin_87
a który czujnik zmieniałes bo mi sie wydaje ze górny masz do wymiany

: wt mar 04, 2008 19:46
autor: tobbog
W głowicy boku innego nie widzę przy filtrze nie ma.

: wt mar 04, 2008 19:56
autor: Buli fan VW
Nie wiem z którego roku jest ta dwójeczka ale z czujnikami do cisnienia VW jest bardzo ważne by nie wymienić ich inny typ. W Volkswagenach Transporterach z silnikami wysokoprężnymi od rocznika bodaj 86 wprowadzono elektroniczny system monitorowania ciśnienia oleju. Pamiętam, że nie wolno zamieniać typów czujników bo wprowadzą ten moduł w błąd. Zastanawia tylko dlaczego objawia się to po 100 km.
Być może chodzi o to że czujnik reaguje na ciepło choć to niemożliwe chyba że w jego miejsce wkręcony został czujnik temperatury cieczy chłodzącej! PozdraVWiam!

[ Dodano: 04 Mar 2008 19:20 ]
Tobbog zaczynam bardzo poważnie myśleć że wkręciłeś w kadłub silnika czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Biorąc pod uwagę inny sygnał jaki nadaje taki czujnik (opór elektryczny) układ elektroniczny sterujący kontrolką (a podejrzewam że taki masz w Golfiku) otrzymuje błędny sygnał.
Natomiast jeśli chodzi o umiejscowienie to jak w większości silników jest on jeden i wkręcony jest z boku kadłuba. Natomiast czujniki temperatury są dwa. Jeden wkręcony w głowicę i steruje wskaźnikiem oraz przekaźnikiem świec żarowych drugi w chłodnicy odpowiedzialny jest za pracę wentylatora. PozdraVWiam!

: wt mar 04, 2008 20:35
autor: bongo
tobbog pisze:Proszę o fachowe porady.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1758280
W tym temacie masz skan z ksiązki :chytry:
Następnym razem poszukaj :bajer:

czujnik

: wt mar 04, 2008 20:43
autor: tobbog
Bongo Jeśli nie masz pojęcia to nie zabieraj glosu.Tak książke mam.Zanim coś napiszesz to sie dobrze zastanów nie jeste laikiem.

[ Dodano: 04 Mar 2008 19:48 ]
golfik jest z 86r.Czujnik w sklepie daja mi inny tz. nie taki jaki jest wkręcony.Ten co mam jest na klucz 22 a sklepowe na 24.

[ Dodano: 04 Mar 2008 19:53 ]
Buli Fan- czujniki temperatury to co innego o tym wiem i są OK Chodzi mi tylko o ten jeden czujnik który jest w boku głowicy jaki powinien być i czy sa jakies jego oznaczenia bo mój żadnych oznaczen nie ma.

: wt mar 04, 2008 21:32
autor: Buli fan VW
Tobbog biorąc to wszystko pod uwagę wiemy że:
Masz silnik z układem dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, a zatem z układem elektronicznym korzystającym z czujnika temperatury i czujnika z którego odczytuje on obroty silnika.
Usterka może tkwić w czujniku temperatury lub tego czujnika obrotów. Zastanawia mnie tylko te 100 km!
A jeszcze pytanie w sprawie tego migania czy odzywa się brzęczyk? PozdraVWiam!

czujnik

: wt mar 04, 2008 21:42
autor: tobbog
brzęczyka nie słychać.

[ Dodano: 04 Mar 2008 20:51 ]
Jutro sprawdze jeszcze termostat Dzisiaj zagrzałem go przed spr.ciśienia oleju do 3/4 temp.na wskażniku myślę że byl 90 C Żeby szybciej złapal temp. zamknołem ogrzewanie i dałem mu popalić 160 km/h. oczywiscie na małym odcinku. temp. mi nie spadla a powinna dlatego spr. termostat.

[ Dodano: 04 Mar 2008 20:54 ]
Co to jest czujnik obrotów? i gdzie on jest zamontowany ?

: wt mar 04, 2008 21:57
autor: Buli fan VW
No to kolejna wątpliwość. Jeżeli nie było go nigdy słychać lub nie słychać go po zdjęciu przewodów z czujnika to znaczy że usterka może tkwić w układzie elektronicznym dynamicznej kontroli ciśnienia lub nie masz w swoim samochodzie takiego układu a to świadczyłoby o przeszłosci takiego wozu. PozdraVWiam

[ Dodano: 04 Mar 2008 21:02 ]
Myślę że termostat nie ma znaczenia dla sprawy. A sygnał obrotów silnika może pochodzić albo z alternatora albo z czujnika na obudowie sprzęgła lub okolicach koła pasowego.

czujnik

: wt mar 04, 2008 22:17
autor: tobbog
Co to znaczy o przeszlości tz.że takie samoch. z 86r są przeszłością nie zgadzam sie z tym Jeżdżę AUTOSANEM z 1996r zrobiłem na nim 1700 000 mial wymienione 2 razy bebechy bez szlifowania walu i jeszcze jest OK.Tu jest jakas usterka z którą nie mogę sobie poradzić,ale jeszcze zadzwonie do Zasady może mi coś doradza.Auto jest wypielęgnowane i nie ma żadnych wycieków Jeżdżę na paliwie OK. i nie mam zamiaru go zmieniać Córka jeżdżi 3 TDI i gorzej pracuje ten silnik jak mój dziadek. Przy mrozach odpal bez najmniejzsych problemów Cichutko pracuje.jakby nie disel. Wszystko mam zrobione tylko ten problem.Myśle że go rozwiązę.Pozdrawiam i dzięki za fachową pomoc.

[ Dodano: 04 Mar 2008 21:21 ]
Jaki czujnik na obudowie sprzegla? czy koła pasowego.?

[ Dodano: 04 Mar 2008 21:23 ]
Czy są tam jakieś czujniki?

: wt mar 04, 2008 22:28
autor: Buli fan VW
Nie, nie źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to że być może ktoś wymienił ten moduł na inny który teraz zawodzi.
A jeśli chodzi o takie autka to mam do nich wielki sentyment i bardzo chętnie przyjąłbym pod swoje skrzydła taki smaczek jak Twojego Golfika lub Scirocco:D Podoba mi się w nich to, że wymagają tylko jednego dla niezawodnej pracy - serca właściciela. Że poprzez troskę można zapewnić im niemal nieśmiertelność. A dzisiejsze wozy - no cóż czasem nawet zbyt niskie napięcie akumulatora może ostatecznie wyeliminować je z jazdy.
I dlatego możemy tu sobie pogdybać nad zagadnieniami nie wykraczającymi zbytnio poza ramy elektrotechniki i mechaniki samochodowej nie zawracając sobie głowy elektroniką. PozdraVWiam!

: wt mar 04, 2008 22:35
autor: bongo
tobbog pisze:Bongo Jeśli nie masz pojęcia to nie zabieraj glosu.Tak książke mam.Zanim coś napiszesz to sie dobrze zastanów nie jeste laikiem.
Nie wątpię,po przeczytaniu tego co piszecie,to widzę że jesteś wielki fachowiec od Autosanów i innych Jelczów :bajer:
A co do książki,jeśli masz takową,to powinieneś z niej wyczytać,że starsze roczniki nie miały dynamicznej kontroli oleju,która to nie jest w silniku tylko w zegarach,w prędkościomierzu dokładnie i nie mogło być sygnału brzęczka bo go po prostu nie było.Mogła mrugać tylko kontrolka oleju,ale to też jest opisane w książce.Pozdrawiam i powodzenia.

czujnik

: wt mar 04, 2008 23:23
autor: tobbog
Bardzo dziękuję za podpowiedzi ale musze ten problem rozwiązać sam. Myślę że go rozwiąże, jak to bywa w praktyce pewnie jest mały feler w elektryce.ale mam dobrego elektryka i napewno to rozwiąże POZDRAWIAM iżycze wszystkim WV żeby ich pojazdy byly takie jak mój dziadek.Jak rozwie to się podziele wiadomościśą Pozdrawiam wszystkich co chcieli mi pomóc.

: śr mar 05, 2008 01:19
autor: guti
tobbog, kumpel mial tak ostatnio w III , wiem ze to cos innego , ale moze pomoze, chodzi o to ze u niego tez mrugała kontrolka oleju, stan oleju ok , czujniki ok, okazało sie ze cos z licznikiem jest nie tak, czasem mrugało czasem nie, przy pkazji jeszcze obrotomierz jeszcze przestawał dzialac, brzeczek nie brzeczał , chociaz nie wiem jaki dzwiek jest w III,
według mnie to do licznika nie dociera sygnal ze silnik pracuje :) i kontrolka sobie mruga jak na zaplonie :) no ale to moze byc moje skromne zdanie.