na benzynie nie pali na wszystkie gary...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt mar 04, 2008 18:51

kolego ten problem z benzyna to problem zwiazany z nieprawidlowa emulacja sondy przy jezdzie na gazie. Skoro masz Igen to prawdopodobnie nie masz zadnej emulacji i z tad sa klopoty. Rozwiazania sa dwa, albo zalozysz emulator sondy i to jest lepsze rozwiazanie, albo reset na ECU.
Moje auto z silnikiem RP pali ok 10l gazu w miescie i 8.5 w trasie
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 18:54 przez eidos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » wt mar 04, 2008 21:52

mój ojciec kiedys miał RP z I generacją i nie miał problemów na benzynie ani na gazie, ja obecnie mam lpg też w rp ale generacja z emulacją . W moim RP tez coś podobnego sie dzieje co u kolegi wyżej choć mam emulator sondy.Mysle ze emulacja sondy nie ma tu nic wspólnego z ta usterką. Wydaje mi się ze u mnie to pompka paliwa przy odpalaniu daje czadu "dławi go "dokładnie tak jak by odpalał nie na wszystkie gary a po kilku sekundach wszystko ok. U kolegi moze być np. sonda lambda , choć nie wykluczone ze tez pompka a i tez nie wykluczam u siebie sondy ;)

U mnie pali na miescie od ok. 11-13 l
trasa - 7,5-9 l



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt mar 04, 2008 22:51

piotrekrkk pisze:mój ojciec kiedys miał RP z I generacją i nie miał problemów na benzynie ani na gazie, ja obecnie mam lpg też w rp ale generacja z emulacją . W moim RP tez coś podobnego sie dzieje co u kolegi wyżej choć mam emulator sondy.Mysle ze emulacja sondy nie ma tu nic wspólnego z ta usterką. Wydaje mi się ze u mnie to pompka paliwa przy odpalaniu daje czadu "dławi go "dokładnie tak jak by odpalał nie na wszystkie gary a po kilku sekundach wszystko ok. U kolegi moze być np. sonda lambda , choć nie wykluczone ze tez pompka a i tez nie wykluczam u siebie sondy ;)

U mnie pali na miescie od ok. 11-13 l
trasa - 7,5-9 l

Zrób prosty test. Zresetuj ECU najlepiej na zimnym silniku. Odpal na bp i bez przelanczania na gaz i dodawania gazu zostaw silnik uruchomiony do wlaczenia wentylatora. Pojezdzij chociaz dwa dni tylko na bp!! a zobaczysz, ze nie bedziesz mial zadnych problemow.
Oczywiscie jesli problemy beda dalej to faktycznie trzeba szukac innej usterki np. pompa lub filtr paliwa, wtryskiwacz itp.

Jak chcesz zeby ECU nie lapal bledow na gazie to jedz do gaziazy i powiedz im zeby ustawili emulacje na otwarta! Emulacje sondy mozna ustawiac na przebieg i tu podaje sie jakies wartosci, zwarta do masy i otwarta. Sterownik ECU w RPkach jest bardzo trudno oszukac emulacja o podanych wartosciach przebiegu.
Oni tez powiedza Tobie czy sonda dziala i w jakim jest stanie.


W I gen mozna odlączyc sonde lub zewrzec ja do masy wtedu ECU przejdzie w tryb awaryjny i na bp tez bedzie chodzil bez wiekszych klopotow tyle ze bedzie troche wiecej bp palil i bedzie na niej ciut slabszy... ale na dobrze wyregulowanym gazie nie powinno byc zadnych klopotów.
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 22:56 przez eidos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » wt mar 04, 2008 22:56

ok zrobie tak , zobaczymy ...
pozdrawiam



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 00:36

kyniuwlkp pisze:Odpiąłem klemy na jakies 3 godzinki wsiadam i jak reka odjął:)
Ale co jest jeszcze nie tak?



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 00:44

zaduze spalanie gazu jest spowodowane zla regulacją, prawdopodobnie masz za bogata mieszanke, jedz do dobrego gazownika i niech ustawia jak trzeba.
Co do zapalnia na benzynie to juz pislaem ECU łapie bledy.
Nawet teraz po resecie ECU niedlugo problem zacznie sie powtarzac



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 01:01

do gazu zaplon mozna minimalnie wyprzedzic, ale spalania to raczej nie zmniejszy, najwyzej silnik zrobi sie troche zwawszy...
dobra iskra to podstawa, zwłaszcza w gazie wiec o swiece i kable trzeba dbac ale na spalnie to tez raczej nie wplynie.
Sprawdz czy nie masz jakis kabinacji w dolocie, np. zablokowana klapke w puszce filtra w pozycji tylko na cieple powietrze, lub czy nie ma jakichs dziwnych zwezek.
Regulacji gazu dokonuje sie nie tylko sruba na wezu ale rowniez srubami jesli sa dwie na parowniku.
Problem w tym ze masz instalacje Igen i wlasciwy sklad mieszanki, czyli odpowiedniej regulacji gazu mozna osiagnac z analizatorem spalin ale nie sadze zeby gaziaz tak regulowal u Ciebie

Co do obrotów to wszystko zalezy od skrzyni biegów, a właściwie od jej przełożeń.
W RPkach montowali różne skrzynie o różnych przełożeniach
http://vw2.info/vwforum/gear.html tu masz fajny skrypt do obliczeń predkości, ja dodam ze w RPku miałem skrzynie ATH a teraz mam AUG bo tamta sie posypała
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 01:06 przez eidos, łącznie zmieniany 2 razy.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 01:08

srubki na parowniku reguluja bieg jałowy i czułość, poczytaj o tym na dziale LPG



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 426 gości