Strona 1 z 1

Srzynia biegów . Wyskakują biegi

: wt mar 04, 2008 07:25
autor: keciu
Tak jak w temacie od pewnego czasy zaczęły mi wyskakiwać bieg 2 i 4 (wydaje mi sie ze mało wchodzą) .Co może być przyczyną -bo mi to wygląda na luz lewarka lub na taka małą gruszce która jest przed wodzikiem zmiany przed skrzynią .proszę mi pomóc co mam wymienić w pierwszej kolejności oby to nie była skrzynia .Pozdrawiam was :pub:

: wt mar 04, 2008 17:17
autor: Buli fan VW
Wyskakiwanie biegów zazwyczaj oznacza zużycie synchronizatorów i tulei przesuwnych w skrzynce biegów. Jednak w tym przypadku rzeczą charakterystyczną jest występowanie tej usterki dla biegów włączanych do tyłu II i IV. Może to zatem wskazywać na usterkę mechanizmu sterowania. Nie wiem jak w Twoim samochodzie odbywa się sterowanie skrzynką biegów. Rozwiązania są dwa: sterowanie cięgłami elastycznymi i tradycyjne z użyciem drążków. W obu przypadkach zanim zabierzesz się za zasadnicze prace przy układzie sterowania przeprowadź regulację biegów. Pozdrawiam!

: wt mar 04, 2008 17:37
autor: Kisiel
keciu, a nie uderza Ci czasem drazek zmiany biegow o ramke mocowania mieszka przy wrzucaniu 2 i 4???????

: śr mar 05, 2008 20:02
autor: keciu
Kisiel pisze:keciu, a nie uderza Ci czasem drazek zmiany biegow o ramke mocowania mieszka przy wrzucaniu 2 i 4???????
stuka mi na wolnych obrotach , stuk chyba jest taki jakby coś (drgania)waliło o ramę lub o zawieszenie , ale robi to tylko w nie których pozycjach samochodów takich jak pod górkę z górki . Tak że może to być tak jak piszesz - więc co mogę zrobić aby się pozbyć pozbycia sie stukania metalicznego (drgania) i żeby mi nie wyskakiwały te dwa biegi Dzięki za pomoc ..
Buli fan VW pisze:Wyskakiwanie biegów zazwyczaj oznacza zużycie synchronizatorów i tulei przesuwnych w skrzynce biegów. Jednak w tym przypadku rzeczą charakterystyczną jest występowanie tej usterki dla biegów włączanych do tyłu II i IV. Może to zatem wskazywać na usterkę mechanizmu sterowania. Nie wiem jak w Twoim samochodzie odbywa się sterowanie skrzynką biegów. Rozwiązania są dwa: sterowanie cięgłami elastycznymi i tradycyjne z użyciem drążków. W obu przypadkach zanim zabierzesz się za zasadnicze prace przy układzie sterowania przeprowadź regulację biegów. Pozdrawiam!


Możesz mi powiedzieć jak mam sie zabrać do tej regulacji biegów - czy bez mechanika sie nie obejdzie .
To co widziałem (oczywiście tylko z góry od silnika ) to zmiana biegów łączy sie za pomocą takiej przegubu (kuli z bolcem) i jest straszliwy luz na tym zreszta na lewarku zmiany biegów także .
z tego co mi wiadomo jest to przeróbka z 4 biegowej skrzyni -zamiana była na 5-biegową skrzynie
--pozdrawiam i dziękuję za pomoc która jest mi bardzo potrzebna...

: śr mar 05, 2008 20:49
autor: Buli fan VW
Z tego co napisałeś może to nie w mechanizmie sterowania skrzynką biegów tkwi problem. Moim zdaniem zdaniem powinieneś sprawdzić zawieszenie silnika bo może być tak że drgania zespołu napędowego mogły wyrobić przeguby układu sterowania. A jeżeli zawieszenie silnika jest w porządku to i tak zanim zabierzesz się za regulację zabierz się za te drążki i przeguby - bardzo poprawi to precyzję zmiany biegów.
Jeśli chodzi o regulację to nie jest potrzebny mechanik. Potrzebny jest za to taki specjalny sprawdzian w formie specjalnej płytki zamontowywanej na czas regulacji na dźwignię zmiany biegów po zdjęciu mieszka. Jest to niestety narzędzie z grupy narzędzi specjalnych V.A.G... Ale tak jak mówiłem najpierw kontrola. PozdraVWiam!

[ Dodano: 05 Mar 2008 19:58 ]
Zamiana z 4-gang na 5-gang? Wszystko zależy od tego czy producent ma inne części w zależności od typu skrzyni. Jeżeli nie to nie ma znaczenia ale jeżeli tak to prawdopodobnie ktoś musiał "dostosować" istniejący układ do obsługi dodatkowego ruchu dźwigni w prawo i do przodu. Także ocieranie się dźwigni o obudowę mogłoby wskazywać na nieudolną przeróbkę. Wtedy istotnie nadwyrężone przeguby mogły się poddać. PozdraVWiam!

: pt mar 07, 2008 19:15
autor: keciu
Buli fan VW pisze:Zamiana z 4-gang na 5-gang? Wszystko zależy od tego czy producent ma inne części w zależności od typu skrzyni. Jeżeli nie to nie ma znaczenia ale jeżeli tak to prawdopodobnie ktoś musiał "dostosować" istniejący układ do obsługi dodatkowego ruchu dźwigni w prawo i do przodu. Także ocieranie się dźwigni o obudowę mogłoby wskazywać na nieudolną przeróbkę. Wtedy istotnie nadwyrężone przeguby mogły się poddać. PozdraVWiam!
Czyli jak mam zlikwidować tak płytkie wchodzenie biegu i luzu na lewarku (bo jest według mnie za duży) .Te dwa biegi wyskakują choć wcześniej tego nie robiło ..pozdrowienia i dziękuje bardzo za interesowaniem sie moim problemem.

: sob mar 08, 2008 22:26
autor: Buli fan VW
Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Golfie III ale w IV są jakby dwa punkty zmiany ruchu dźwigni zmiany biegów. Pierwszy przy wyjściu z tunelu a drugi już na skrzynce. Ruch dźwigni w przód i w tył oznacza obrót dźwigni na obudowie skrzynki biegów (zgodnie z poprzecznym położeniem wałków).
Skoro nie wchodzą biegi II i IV musisz zobaczyć w którą stronę odpowiedni drążek obraca dźwignię wybieraka na obudowie. No i już zawężasz sobie pole poszukiwań. Sprawdzasz połączenia przegubowe, czy coś ich nie krępuje w tym ruchu. Podejrzewam, że obrót dźwigni wybieraka będzie dla tych biegów zgodny z ruchem wskazówek zegara patrząc w kierunku ruchu samochodu.
Zazwyczaj jakieś połączenie przegubowe zużywa się i to powoduje luzy w położeniu przód-tył. Podobnie z ruchem dźwigni zmiany biegów na boki - na skrzynce biegów oznacza to wysuwanie i chowanie wałka wybieraka.
Zwróć uwagę na jedną rzecz - ten mechanizm reaguje na ruch zespołu napędowego więc poduszki zawieszenia silnika tez warto sprawdzić.
No a wracając do tych połączeń to likwidując luzy tam zlikwidujesz na dźwigni.
PozdraVWiam

: ndz mar 09, 2008 12:35
autor: Jozef
Po ściągnięciu mieszka na dźwigni zmiany biegów jest taka jakby opaska plastykowa ze śrubką na imbus. Poluzowując tą śrubkę i obracając ta "opaską" powodujemy obracanie się przegubu osadzonego na mimośrodzie i tym samym zmienia się odległość dźwigni pionowej od krawędzi obudowy lewarka. Może taka regulacja coś pomoże doraźnie, wcześniej trzeba zapamiętać położenie elementów przed regulacją, by wrócić do tych samych ustawień gdy coś się zrobi gorzej niż było.