Strona 1 z 1

Spadek obrotów po zdjęciu korka wlewu oleju.

: pn mar 03, 2008 15:25
autor: misza1983
Witam,
posiadam silnik 2e, ostatnio naprawiałem odmę (gumowe rurki w niektorych miejscach były popekane, poklejone tasma i dlatego postanowilem je wymienic...
dzis chcialem sprawdzic stan płynu chłodniczego, dolac plynu do spryskiwaczy i przypadkowo na wlaczonym silniku zdjalem korek od wlewu oleju- i tu troche sie zalamalem :
silnik zacząl nierowno pracowac, spadaly obroty, prawie chciał zgaść, musiałem spowrotem zalozyc korek zeby do tego nie doprowadzic, slychać takie jakby "charczenie" w silniku wydobywające sie przez wlew potem odkryłem że jak przyłoże rękę to do otwartego wlewu to powietrze mi ja zasysa.... troche się martwie bo auto ma już przejechane 300 tys i mozna spodziewac sie najgorszego.....czy to normalne, a jak nie to czego to moze byc wina
zauwazyłem jeszcze ze silnik troche poci sie w okolicach uszczelki pokrywy zaworów...
ostatnio wymienilem olej ( silnik troche mi go brał, nie mierzyłem ile na 100km, ale było to moim zdaniem dość dużo ) wczesniej jezdzilem na LOTOSIE mineralnym 15w40 a teraz macher mi wlał LUBRO 20w50, powiedziła że gęstszy i że bedzie ok do takiego przebiegu...
nie przeczytalem zbyt dobrych opini o tym oleju... co sadzicie o tym oleju, moze wymienic na jakis inny??

: pn mar 03, 2008 15:55
autor: fisz18
glowica poszla ci sie jeba**** moim zdaniem olej jest ok nie ma nic do tego :) jezdzij nic sie nie stanie tylko patrz na cisinienie oleju ze by ci sie nie zatarl :) to stare silniki duzo przezyly maja prawo sie złuzyc mechanicznie:)

: pn mar 03, 2008 16:59
autor: jhosef
misza1983 pisze:glowica poszla ci sie jeba**** moim zdaniem olej jest ok nie ma nic do tego :) jezdzij nic sie nie stanie tylko patrz na cisinienie oleju ze by ci sie nie zatarl :) to stare silniki duzo przezyly maja prawo sie złuzyc mechanicznie:)
Gratuluje diagnozy. Gdy zdejmiesz korek wlewu oleju silnik zasysa lewe powietrze przez odmę i wahania obrotów są normalne.
misza1983 pisze:zauwazyłem jeszcze ze silnik troche poci sie w okolicach uszczelki pokrywy zaworów...
Normalnei bardzo częste. Wymień uszczelkę na jakąś dobrą, jednoczęściową.
misza1983 pisze:teraz macher mi wlał LUBRO 20w50, powiedziła że gęstszy i że bedzie ok do takiego przebiegu...
Ja bym jak najszybciej zmienił olej na jakiś normalny, 15w40 będzie optymalny w starszym silniku. 20w50 jest bardzo bęsty w zimie. każdy silnik bierze trochę oleju. Gorzej jak go przybywa.

: pn mar 03, 2008 17:12
autor: Paweł Marek
potwierdzam co napisał jhosef, bo mam 2E, objaw jest normalny w tym silniku.
Lubro 20W50 to do zajechanych aut. A silnik Vento 2,0 będzie zajechany przy jakichś 600 tys. myślę ( o swoim tak myślę :) ) i nalezy mu się nadal półsyntetyk

: pn mar 03, 2008 20:06
autor: misza1983
[youtube]potwierdzam co napisał jhosef, bo mam 2E, objaw jest normalny w tym silniku. [/youtube]
czyli to ze po zdjeciu korka silnik traci obroty to dobry objaw??, slychac charakterystyczne "chrzakanie" , po przylozeniu reki silnik do otwartego wlotu paliwa silnik stara sie ja wessac do srodka...
pozdro

: pn mar 03, 2008 20:51
autor: kwadrat
Nie jestem szpecem, ale wydaje mi sie ze przebieg 300tys. na VW nie robi wrażenia. Nie wiem czy zmiana oleju w tym przypadku ma sens, ale ja bym zalewał czym prędzej półsyntetyk, albo przynajmniej jakis normalny minerał 15/40 jakiejs w miare dobrej firmy, bo ten Lubro to :panna: sie do starych Polonezów leje