Witam,
posiadam silnik 2e, ostatnio naprawiałem odmę (gumowe rurki w niektorych miejscach były popekane, poklejone tasma i dlatego postanowilem je wymienic...
dzis chcialem sprawdzic stan płynu chłodniczego, dolac plynu do spryskiwaczy i przypadkowo na wlaczonym silniku zdjalem korek od wlewu oleju- i tu troche sie zalamalem :
silnik zacząl nierowno pracowac, spadaly obroty, prawie chciał zgaść, musiałem spowrotem zalozyc korek zeby do tego nie doprowadzic, slychać takie jakby "charczenie" w silniku wydobywające sie przez wlew potem odkryłem że jak przyłoże rękę to do otwartego wlewu to powietrze mi ja zasysa.... troche się martwie bo auto ma już przejechane 300 tys i mozna spodziewac sie najgorszego.....czy to normalne, a jak nie to czego to moze byc wina
zauwazyłem jeszcze ze silnik troche poci sie w okolicach uszczelki pokrywy zaworów...
ostatnio wymienilem olej ( silnik troche mi go brał, nie mierzyłem ile na 100km, ale było to moim zdaniem dość dużo ) wczesniej jezdzilem na LOTOSIE mineralnym 15w40 a teraz macher mi wlał LUBRO 20w50, powiedziła że gęstszy i że bedzie ok do takiego przebiegu...
nie przeczytalem zbyt dobrych opini o tym oleju... co sadzicie o tym oleju, moze wymienic na jakis inny??
Spadek obrotów po zdjęciu korka wlewu oleju.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Gratuluje diagnozy. Gdy zdejmiesz korek wlewu oleju silnik zasysa lewe powietrze przez odmę i wahania obrotów są normalne.misza1983 pisze:glowica poszla ci sie jeba**** moim zdaniem olej jest ok nie ma nic do tego jezdzij nic sie nie stanie tylko patrz na cisinienie oleju ze by ci sie nie zatarl to stare silniki duzo przezyly maja prawo sie złuzyc mechanicznie:)
Normalnei bardzo częste. Wymień uszczelkę na jakąś dobrą, jednoczęściową.misza1983 pisze:zauwazyłem jeszcze ze silnik troche poci sie w okolicach uszczelki pokrywy zaworów...
Ja bym jak najszybciej zmienił olej na jakiś normalny, 15w40 będzie optymalny w starszym silniku. 20w50 jest bardzo bęsty w zimie. każdy silnik bierze trochę oleju. Gorzej jak go przybywa.misza1983 pisze:teraz macher mi wlał LUBRO 20w50, powiedziła że gęstszy i że bedzie ok do takiego przebiegu...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
potwierdzam co napisał jhosef, bo mam 2E, objaw jest normalny w tym silniku.
Lubro 20W50 to do zajechanych aut. A silnik Vento 2,0 będzie zajechany przy jakichś 600 tys. myślę ( o swoim tak myślę ) i nalezy mu się nadal półsyntetyk
Lubro 20W50 to do zajechanych aut. A silnik Vento 2,0 będzie zajechany przy jakichś 600 tys. myślę ( o swoim tak myślę ) i nalezy mu się nadal półsyntetyk
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 17:14 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
[youtube]potwierdzam co napisał jhosef, bo mam 2E, objaw jest normalny w tym silniku. [/youtube]
czyli to ze po zdjeciu korka silnik traci obroty to dobry objaw??, slychac charakterystyczne "chrzakanie" , po przylozeniu reki silnik do otwartego wlotu paliwa silnik stara sie ja wessac do srodka...
pozdro
czyli to ze po zdjeciu korka silnik traci obroty to dobry objaw??, slychac charakterystyczne "chrzakanie" , po przylozeniu reki silnik do otwartego wlotu paliwa silnik stara sie ja wessac do srodka...
pozdro
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1488
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Nie jestem szpecem, ale wydaje mi sie ze przebieg 300tys. na VW nie robi wrażenia. Nie wiem czy zmiana oleju w tym przypadku ma sens, ale ja bym zalewał czym prędzej półsyntetyk, albo przynajmniej jakis normalny minerał 15/40 jakiejs w miare dobrej firmy, bo ten Lubro to sie do starych Polonezów leje
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości