Spadek obrotów po zdjęciu korka wlewu oleju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misza1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 13:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Spadek obrotów po zdjęciu korka wlewu oleju.

Post autor: misza1983 » pn mar 03, 2008 15:25

Witam,
posiadam silnik 2e, ostatnio naprawiałem odmę (gumowe rurki w niektorych miejscach były popekane, poklejone tasma i dlatego postanowilem je wymienic...
dzis chcialem sprawdzic stan płynu chłodniczego, dolac plynu do spryskiwaczy i przypadkowo na wlaczonym silniku zdjalem korek od wlewu oleju- i tu troche sie zalamalem :
silnik zacząl nierowno pracowac, spadaly obroty, prawie chciał zgaść, musiałem spowrotem zalozyc korek zeby do tego nie doprowadzic, slychać takie jakby "charczenie" w silniku wydobywające sie przez wlew potem odkryłem że jak przyłoże rękę to do otwartego wlewu to powietrze mi ja zasysa.... troche się martwie bo auto ma już przejechane 300 tys i mozna spodziewac sie najgorszego.....czy to normalne, a jak nie to czego to moze byc wina
zauwazyłem jeszcze ze silnik troche poci sie w okolicach uszczelki pokrywy zaworów...
ostatnio wymienilem olej ( silnik troche mi go brał, nie mierzyłem ile na 100km, ale było to moim zdaniem dość dużo ) wczesniej jezdzilem na LOTOSIE mineralnym 15w40 a teraz macher mi wlał LUBRO 20w50, powiedziła że gęstszy i że bedzie ok do takiego przebiegu...
nie przeczytalem zbyt dobrych opini o tym oleju... co sadzicie o tym oleju, moze wymienic na jakis inny??



fisz18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 25, 2008 13:44
Lokalizacja: wloclawek

Post autor: fisz18 » pn mar 03, 2008 15:55

glowica poszla ci sie jeba**** moim zdaniem olej jest ok nie ma nic do tego :) jezdzij nic sie nie stanie tylko patrz na cisinienie oleju ze by ci sie nie zatarl :) to stare silniki duzo przezyly maja prawo sie złuzyc mechanicznie:)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn mar 03, 2008 16:59

misza1983 pisze:glowica poszla ci sie jeba**** moim zdaniem olej jest ok nie ma nic do tego :) jezdzij nic sie nie stanie tylko patrz na cisinienie oleju ze by ci sie nie zatarl :) to stare silniki duzo przezyly maja prawo sie złuzyc mechanicznie:)
Gratuluje diagnozy. Gdy zdejmiesz korek wlewu oleju silnik zasysa lewe powietrze przez odmę i wahania obrotów są normalne.
misza1983 pisze:zauwazyłem jeszcze ze silnik troche poci sie w okolicach uszczelki pokrywy zaworów...
Normalnei bardzo częste. Wymień uszczelkę na jakąś dobrą, jednoczęściową.
misza1983 pisze:teraz macher mi wlał LUBRO 20w50, powiedziła że gęstszy i że bedzie ok do takiego przebiegu...
Ja bym jak najszybciej zmienił olej na jakiś normalny, 15w40 będzie optymalny w starszym silniku. 20w50 jest bardzo bęsty w zimie. każdy silnik bierze trochę oleju. Gorzej jak go przybywa.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 03, 2008 17:12

potwierdzam co napisał jhosef, bo mam 2E, objaw jest normalny w tym silniku.
Lubro 20W50 to do zajechanych aut. A silnik Vento 2,0 będzie zajechany przy jakichś 600 tys. myślę ( o swoim tak myślę :) ) i nalezy mu się nadal półsyntetyk
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 17:14 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



misza1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 13:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: misza1983 » pn mar 03, 2008 20:06

[youtube]potwierdzam co napisał jhosef, bo mam 2E, objaw jest normalny w tym silniku. [/youtube]
czyli to ze po zdjeciu korka silnik traci obroty to dobry objaw??, slychac charakterystyczne "chrzakanie" , po przylozeniu reki silnik do otwartego wlotu paliwa silnik stara sie ja wessac do srodka...
pozdro



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn mar 03, 2008 20:51

Nie jestem szpecem, ale wydaje mi sie ze przebieg 300tys. na VW nie robi wrażenia. Nie wiem czy zmiana oleju w tym przypadku ma sens, ale ja bym zalewał czym prędzej półsyntetyk, albo przynajmniej jakis normalny minerał 15/40 jakiejs w miare dobrej firmy, bo ten Lubro to :panna: sie do starych Polonezów leje


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości