Strona 1 z 1

Brak światła wstecznego

: pn mar 03, 2008 11:29
autor: aguamak
koledzy...tak robię jak zwykle na wiosne drobne naprawy w swoim aucie i zauważyłem, że nie zapalająmi się światła od wstecznego, wcześniej się paliły, potem raz paliły raz nie, a teraz w ogóle sięnie świecą...wiem że to drobnostka, ale ja lubięjak wszystko gra :-)...gdzie mogę szukać przyczyny?

: pn mar 03, 2008 11:31
autor: Marcin_87
jezeli prąd do zarówek nie dochodzi to sprawdz czujnik w skrzyni

: pn mar 03, 2008 11:32
autor: Lukasz_mk2
sądzę że jeżeli obie żarówki nie świecą to napewno to nie będzie ich wina więc na 99% czujnik przy skrzyni do wymiany

: pn mar 03, 2008 11:48
autor: aguamak
żarówki na 100% nie...a ten czujnik to droga sprawa i kłopotliwa wymiana? zmieniał to ktoś?

: pn mar 03, 2008 13:45
autor: Viteq
ja jak kupiłem swojego mk3 to miałem połamaną wtyczkę przy tym czujniku... kupiłem go przy okazji kupowania filtrów różnych itd więc nie pamiętam ile on sam kosztował ale chyba nie więcej niż 20 zł (nie to co do mojej poprzednej mazdy 100 i to na zamówienie sprowadzany) to jest taka plastikowa kopułka która ma w środku przycisk, który jest wciskany przy wrzucaniu wstecznego... wymiana jest banalna... ja to zrobiłem bez żadnego pojęcia o mechanice... zlokalizowałem stary odkręciłem dwie śrubki i przykręciłem w jego miejsce nowy...

Lukasz_mk2 pisze:sądzę że jeżeli obie żarówki nie świecą to napewno to nie będzie ich wina więc na 99% czujnik przy skrzyni do wymiany
żarówki lubią się palić parami... ja tak kilka razy miałem w różnych samochodach.

: pn mar 03, 2008 13:51
autor: fisz18
czujnik sie zuzyl jest za krutki i nie styka :) klucz 19 odkrecasz bez problemu tylko nie pomyl kabli nie zalusz odwrotnie a nie wiem czy jest ruznica jakas :) i bedzie luks to nie jest az drogie ic zobacz do slepu lub na zlom gdzies za grosze kupisz napewno

: pn mar 03, 2008 14:02
autor: EnJoy
jak koledzy pisza, zapewne czujnik nawalil. Tylko przy wymianie nie zapomnij najpierw spuscic oleju ze skrzyni biegow, bo inaczej po odkreceniu tego czujnika bedziesz mial olejową powódź :P no chyba ze w MK III pracuje on na sucho, bo przyznam ze w VW jeszcze nie wymienialem tego czujnika. Ale kiedy wymienialem go w Lagunie kumpla, byla koniecznosc spuszczenia wczesniej oleju ze skrzyni

: pn mar 03, 2008 14:08
autor: fisz18
nie spuszczaj oleju chodzi na sucho na guze przy wodziku jest bedziesz widzec jak mase podniesiesz do gury odrazu powiec jaki masz model tego golra 1 2 3 4 5 hehe

: pn mar 03, 2008 14:12
autor: Viteq
nie wiem czy o tym samym mówimy... u mnie czujnik pracuje na sucho ze skrzyni biegów wychodzi po prostu taka łopatka do wnętrza tego czujnika która przy wciskaniu opada i się obraca naciskając na taką kulkę w czujniku która powoduje dalej jakiś styk czy coś o światełka świecą.... żadnych płynów tam nie ma.


wiem wiem.... cudownie mechaniczny, profesjonalny opis sytuacji :P

: pn mar 03, 2008 14:15
autor: EnJoy
Viteq pisze:nie wiem czy o tym samym mówimy... u mnie czujnik pracuje na sucho ze skrzyni biegów wychodzi po prostu taka łopatka do wnętrza tego czujnika która przy wciskaniu opada i się obraca naciskając na taką kulkę w czujniku która powoduje dalej jakiś styk czy coś o światełka świecą.... żadnych płynów tam nie ma.
no chyba ze tak, mój błąd :bigok: Ps. tak to jest jak sie czlowiek opiera na technice Renault :crazy: :helm: