Brak światła wstecznego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aguamak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:03
Lokalizacja: Lębork

Brak światła wstecznego

Post autor: aguamak » pn mar 03, 2008 11:29

koledzy...tak robię jak zwykle na wiosne drobne naprawy w swoim aucie i zauważyłem, że nie zapalająmi się światła od wstecznego, wcześniej się paliły, potem raz paliły raz nie, a teraz w ogóle sięnie świecą...wiem że to drobnostka, ale ja lubięjak wszystko gra :-)...gdzie mogę szukać przyczyny?
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 14:04 przez aguamak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » pn mar 03, 2008 11:31

jezeli prąd do zarówek nie dochodzi to sprawdz czujnik w skrzyni



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn mar 03, 2008 11:32

sądzę że jeżeli obie żarówki nie świecą to napewno to nie będzie ich wina więc na 99% czujnik przy skrzyni do wymiany


Obrazek

Awatar użytkownika
aguamak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: aguamak » pn mar 03, 2008 11:48

żarówki na 100% nie...a ten czujnik to droga sprawa i kłopotliwa wymiana? zmieniał to ktoś?



Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » pn mar 03, 2008 13:45

ja jak kupiłem swojego mk3 to miałem połamaną wtyczkę przy tym czujniku... kupiłem go przy okazji kupowania filtrów różnych itd więc nie pamiętam ile on sam kosztował ale chyba nie więcej niż 20 zł (nie to co do mojej poprzednej mazdy 100 i to na zamówienie sprowadzany) to jest taka plastikowa kopułka która ma w środku przycisk, który jest wciskany przy wrzucaniu wstecznego... wymiana jest banalna... ja to zrobiłem bez żadnego pojęcia o mechanice... zlokalizowałem stary odkręciłem dwie śrubki i przykręciłem w jego miejsce nowy...

Lukasz_mk2 pisze:sądzę że jeżeli obie żarówki nie świecą to napewno to nie będzie ich wina więc na 99% czujnik przy skrzyni do wymiany
żarówki lubią się palić parami... ja tak kilka razy miałem w różnych samochodach.
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 13:46 przez Viteq, łącznie zmieniany 1 raz.



fisz18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 25, 2008 13:44
Lokalizacja: wloclawek

Post autor: fisz18 » pn mar 03, 2008 13:51

czujnik sie zuzyl jest za krutki i nie styka :) klucz 19 odkrecasz bez problemu tylko nie pomyl kabli nie zalusz odwrotnie a nie wiem czy jest ruznica jakas :) i bedzie luks to nie jest az drogie ic zobacz do slepu lub na zlom gdzies za grosze kupisz napewno



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn mar 03, 2008 14:02

jak koledzy pisza, zapewne czujnik nawalil. Tylko przy wymianie nie zapomnij najpierw spuscic oleju ze skrzyni biegow, bo inaczej po odkreceniu tego czujnika bedziesz mial olejową powódź :P no chyba ze w MK III pracuje on na sucho, bo przyznam ze w VW jeszcze nie wymienialem tego czujnika. Ale kiedy wymienialem go w Lagunie kumpla, byla koniecznosc spuszczenia wczesniej oleju ze skrzyni



fisz18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 25, 2008 13:44
Lokalizacja: wloclawek

Post autor: fisz18 » pn mar 03, 2008 14:08

nie spuszczaj oleju chodzi na sucho na guze przy wodziku jest bedziesz widzec jak mase podniesiesz do gury odrazu powiec jaki masz model tego golra 1 2 3 4 5 hehe



Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » pn mar 03, 2008 14:12

nie wiem czy o tym samym mówimy... u mnie czujnik pracuje na sucho ze skrzyni biegów wychodzi po prostu taka łopatka do wnętrza tego czujnika która przy wciskaniu opada i się obraca naciskając na taką kulkę w czujniku która powoduje dalej jakiś styk czy coś o światełka świecą.... żadnych płynów tam nie ma.


wiem wiem.... cudownie mechaniczny, profesjonalny opis sytuacji :P
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 14:13 przez Viteq, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn mar 03, 2008 14:15

Viteq pisze:nie wiem czy o tym samym mówimy... u mnie czujnik pracuje na sucho ze skrzyni biegów wychodzi po prostu taka łopatka do wnętrza tego czujnika która przy wciskaniu opada i się obraca naciskając na taką kulkę w czujniku która powoduje dalej jakiś styk czy coś o światełka świecą.... żadnych płynów tam nie ma.
no chyba ze tak, mój błąd :bigok: Ps. tak to jest jak sie czlowiek opiera na technice Renault :crazy: :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości