Strona 1 z 2

Zawieszenie od GTI do CL

: czw lut 28, 2008 10:11
autor: 2004oskar
Witam.

Mam pytanko czy jest opcja zamontowania orginalnego zawieszenia od GTI lub VR6 do wersji CL tam jest chyba mocniejsze i krótsze amorki ?

: czw lut 28, 2008 10:23
autor: cegla66
z gti jakajbardziej, z vr6 nie pasuje.

: czw lut 28, 2008 10:30
autor: 2004oskar
czy z GTI pojdzie troche niżej , pewnie też będzie troche twardsze w moim mam silnik 1,6

http://moto.allegro.pl/item315408279_vw ... rtowe.html czy coś takiego będzie ok ?

: czw lut 28, 2008 12:53
autor: MaciejW
cegla66 pisze: gti jakajbardziej, z vr6 nie pasuje.
a czemu by mialo niepasowac ?

: czw lut 28, 2008 12:57
autor: 2004oskar
Kiedyś włożyłem do VW Golf II 1.6 zawieszenie od G60 chodził jak burza na zakrętach zero przechyłu trzymał sie drogi jak przyklejony..

: czw lut 28, 2008 13:30
autor: cegla66
m.in. dlatego ze sa inne mocowania amora, inne łoże amora, zawieszenie z VR6 jest ze tak powiem bardziej obszerne,grubsze itd

: czw lut 28, 2008 15:17
autor: MarcoVW
2004oskar w odpowiedzi na twe pytanie odpowiem :

Wejdzie zawieszenie z kazdego mk3 czy to Gti czy VR6.

Gti , VR6 wcale nie ma krotszych amorków (krótsze tzn. ze tłok jest krótszy) takie to tylko są sportowe innych firm FK,Koni itp

Jedyne jakie byly roznice to srednica (grubosc) tłoka w amorkach GTi i VR6 gdzie tlok jest grubszy ze wzgledu na wiekszy nacisk.
Oraz roznice w sprezynach Gti /Vr6 ktore dawaly ze auto ciutek nizej siedzialo niz golfiki GL czy CL o jakies nie duze wartosci -10mm lub ciutek wiecej.

Wsadzajac amorki Gti/Vr6 o grobszej sr. tłoka nic sie nie stanie w GL/CL itp, a wiec mozesz spokojnie przelozyc same amorki lub same sprezyny badz calego McPersona.

: czw lut 28, 2008 15:21
autor: 2004oskar
To luzik pewnie będą troszke wytrzymalsze bo CL jest troche lżejszy od GTI/VR6

: czw lut 28, 2008 15:25
autor: MarcoVW
Dodam jeszcze ze mocowania sa te same , jedyne co to tylko grubosc tłoka o ktorej pisalem wczesniej.

dla ciekawostki spojrz na amorki Bilstein B6 , to jest dopiero grubosc tłoka kilkakrotnie wieksza niz seryjnego Gti/Vr6

Obrazek

: czw lut 28, 2008 15:26
autor: 2004oskar
No kawał amorka nie do zdarcia :blush:

: czw lut 28, 2008 19:00
autor: Kisiel
2004oskar, Ty masz TDI wiec do diesli ida inne springi i te z GTI/VR6 moga nie pasowac
roznica jest jeszcze tego typu ze 94 roku byla zmiana gornego mocowania sprezyny z przodu (talerzyk) i zawieszenie musi byc albo sprzed 94 roku jesli Twoj golf jest sprzed 94 i odwrotnie, ewentualnie moze byc zawiecha z innych lat (tzn. sprzed 94r. a u Ciebie po 94r.) ale wtedy trzeba zmieniac te talerzyki i gorne lozsyka amortyzatora

: czw lut 28, 2008 19:12
autor: MarcoVW
temat gornego zwoju sprezyny walkowany kilkakrotnie , tak do 08.94 jest poduszka z wkomponowanym lozyskiem (taka jak w mk2) czyli szeroki oststni zwoj sprezyny , po 08.94 jest sprezyna z mniejszym oststnim zwojem na nia idzie mniejszy talerzyk osobno i lozysko i do tego ta mniejsz osobna poduszka.

Kisiel pisze:2004oskar, Ty masz TDI wiec do diesli ida inne springi i te z GTI/VR6 moga nie pasowac...
nie idą żadne inne :bajer:

sprezyny diesel czy benzyna , sa takie same w struktzurze budowy , jedyne co to na diesloskich auto moze stać ciutek wyzej z przodu

: czw lut 28, 2008 19:25
autor: Kisiel
MarcoVW pisze:sprezyny diesel czy benzyna , sa takie same w struktzurze budowy , jedyne co to na diesloskich auto moze stać ciutek wyzej z przodu
no wlasnie diesel ciezszy i dlatego nizej siadzie, springi roznia sie nie tylko dlugoscia, ale tez twardoscia wiec zeby diesel usiadl tak jak benzyna (np chcemy -40) to trzeba twardsze sprezyny, czyt. dedykowane do diesla
w sumie VR6 lekki nie jest wiec mozliwe ze bedzie tak jak w dieslu

: czw lut 28, 2008 22:23
autor: 2004oskar
Tylko obecnie mam benzynke 1,6 z roku 1993 nie diselka :bajer: dlatego ten model jest troszke lżejszy niż GTI/VR6 od których chce zawieszenie..