Strona 1 z 1

skrzynia biegow

: śr lut 27, 2008 22:41
autor: ...OSA...
wzucilem niedawno skrzynie piatke, pojezdzilem troche i wszystko super chodzilo. dzisiaj moze z 3 razy wzucilem wsteczny, potem przejechalem jakies 20 km i stanolem i nie moglem wzucic wstecznego. Nic mi nie strzelilo anie nie zazgrzytalo. co mogo sie zesrac w tej skrzynce?

: czw lut 28, 2008 00:43
autor: Maćkooo
Siema :D
Wsteczny... przy skrzyni raczej wszystko bedzie okk. Sprawdziłbym czy galka nie odkakuje do góry przy wrzucaniu wstecznego. Jesli tak to jest tam pod skóra takie zabezpieczenie , trzeba to wymienic.
Pamietaj 1 bieg i wsteczny mają to samo polozenie tylko różnica jest we wcisnieciu gałki w dół. Zdejmij skóre i zobacz co tam sie narobilo. :D

: czw lut 28, 2008 01:19
autor: Grzebaluch
Witam. Ja tez kiedys mialem taki problem postawilem samochod i pozniej nie moglem wycofac. Balem sie ze cos stalo sie ze skrzynia lecz wszysdko z nia bylo w porzadku tylko jakims sposobem sie zakleszczyla. Wcisnolem mocno(pojecie wzgledne) wsteczny i jest ok.

: czw lut 28, 2008 17:24
autor: ...OSA...
łacznik drazka, galka tez i zabezpieczenie, jest wszystko okej bo odkrecilem wybierak i probowalem wzucic to samym tym bolcem ze skrzyni i tez sie nie dalo bylem u mechanika i dzisiaj bedziemy rozbierac skrzynie. a co do wzucania na sile to prawie wygiolem drazek i nic to nie dalo.

: czw lut 28, 2008 21:30
autor: sas_gti
Maćkooo pisze:Pamietaj 1 bieg i wsteczny mają to samo polozenie tylko różnica jest we wcisnieciu gałki w dół
oj nie nie, delikatnie mówiąc - jestesw błędzie
wcisniecie dźwigni lewarka w dół powoduje ze drążek zmiany biegów nie napotyka na blokadę wstecznego w postaci takiego białego plastyku i wtedy mozna wrzucic wsteczny ktory jest o "jedną pozycję" bliżej nogi niż 1szy bieg
Maćkooo pisze:Sprawdziłbym czy galka nie odkakuje do góry przy wrzucaniu wstecznego. Jesli tak to jest tam pod skóra takie zabezpieczenie , trzeba to wymienic.
i jesli tu mowisz o tym "zabezpieczeniu" w postaci białej plastykowej płytki to znów sie mylisz. Nie wymiania sie tego plastyku nazwanego przez Cieie "zabezpieczeniem" tylko wymienia się mocowanie lewarka na dole (jabluszko i koszyczek) bo to przez nie lewarek opada a blokada wsteka wtedy nie działa bo jest za wysoko (względnie lewarek za nisko).


A wracajac do problemow kolegi to jesli wrzuciles skrzynię 5tkę to musisz zmienic tez ciegna na takie od 5tki. Czy zrobiłeś to?

: czw lut 28, 2008 21:45
autor: ...OSA...
sas_gti pisze:A wracajac do problemow kolegi to jesli wrzuciles skrzynię 5tkę to musisz zmienic tez ciegna na takie od 5tki. Czy zrobiłeś to?
nie zrobilem bo wszytko dobrze chodzilo. ale juz temat nie wazny.
dostalem dorznienta skrzynie i mechanizm roznicowy wyglada jak po spotkaniu sie z mlotkiem ;/ nie ma na nim dobrego zebu. i kilka innych kol biegowych tez ucierpialo. opilki metalu byly wielkosci gozikow na moim radiu.

: pt lut 29, 2008 00:19
autor: Maćkooo
sas_gti pisze:Nie wymiania sie tego plastyku nazwanego przez Cieie "zabezpieczeniem" tylko wymienia się mocowanie lewarka na dole
To akurat znam z forum , koledzy pisali że to się wymienia. Choc sam nie próbowałem to sadze ze bedzie z tym problem, gdyz widziałem tam nity. Aczkolwiek mysle jak wyzej napisałem że jesttaka opcja.
sas_gti pisze:Nie wymiania sie tego plastyku nazwanego przez Cieie "zabezpieczeniem" tylko wymienia się mocowanie lewarka na dole (jabluszko i koszyczek
Akurat miałem okazje sam wymieniac to jabłuszko. W moim golfie po przejechaniu 200tys km było jesczze zdrowe, wiec watpie żeby akurat u kolegi ono było winne.
A ps roboty jest przy tym full i jeszzce troche. Wiec lepeij byc pewnbym na 100 %.

: pt lut 29, 2008 01:07
autor: sas_gti
Maćkooo pisze:wiec watpie żeby akurat u kolegi ono było winne(jabłuszko)
oczywiscie ja tez tak nie uważam no ale sugerowales ze problemy sa w blokadzie wstecznego ktora przeciez jak sam zauwazyels jest na nity wiec o ile sie nie oderwała od nitów , albo nie przesunęła albo nie wytarła na wylot to nie ma prawa nic się przez nią dziać, poza tym objawy wskazują nie na to
Maćkooo pisze:Aczkolwiek mysle jak wyzej napisałem że jesttaka opcja(zeby wymienic blokadę).
Jest taka opcja tylko po jaką cholerę ją wymieniać?
ona jest na miejscu i działa wiec co tu z nią robić i po co? Ona działa przez samą swoją obecnosć w tym miejscu i nie musi być nawet w specjalnie dobrym stanie!
powiem Ci ze wymiana tej blokady to jest rozwiazywanie problemu od dupy strony za przeproszeniem i mówiąc wprost(o ile jest na mijescu a tak zakłądamy). Bo naprawa mialaby jak przypuszczam polegac na obnizeniu tej blokady tak aby znowu blokowała. A ja rozumuję tak:
-jesli blokada wsetcznego nie działa to -> jedynym powodem tego jest opadnięcie lewarka-> skoro lewarek opadł to należy go podnieść a nie obniżac blokadę. proste


Piszesz o mozliwosci wymiany blokady, a takze o tym ze wsteczny jest w tym samym miejscu co jedynka a tak nie jest i zaczynam powoli myśleś ze nie wiesz jak ten mechanizm działa i tylko dlatego wchodzę z Tobą w polemikę żeby ludzie źle nie zrozumieli pewnych kwesti i nie zaczeli masowo wymieniac tej blokady gdy im wsteczny zacznie wchodzic zamiast jedynki. Ja dosc dobrze znam mechanizm zmiany beigów bo przeprojektowywałem seryjny mechanizm tak aby mógł działac z kabiny o czym mozna sobie poczytac gdzies na forum i poogladac zdjecia, mechanizm działa i jeździ w aucie a temat znam na wylot. Jestem pewien na 120% tego co piszę. Jakiekolwiek działania przy blokadzie , jej wymiany , przesuwanie są bezcelowe!!!

: pt lut 29, 2008 16:48
autor: Maćkooo
sas_gti pisze:a takze o tym ze wsteczny jest w tym samym miejscu co jedynka
Haa dobre gdzie ja tak napisałem, co ty opowiadasz. Przecież każdy golfomaniak wie że wsteczny jest pod 1 biegiem przeceiz wiadomo o co mi chodziło. Wysuwasz swoje domysły, niepotrzebnie.
sas_gti pisze:zaczynam powoli myśleś ze nie wiesz jak ten mechanizm działa
Tutaj nie chodzi jak on działa tylko dlaczego niedziała. Fakt akurat skrzyni nigdy nie odkręcałem , ale sam mechanizm znam na pamięć.

Jednak moim zdaniem brak mozliwości wbicia wstecznego biegu wynika być może z przestawienia regulacji na "rurce" idacej z kabiny konkretnie tego zacisku na koncówce. Wystarczy delkatnie przestawic jego położenie a wstecznego nie wbijesz , (nie jest synchronizowany). Koledzxe poradze obejrzec wszelkie luzy przy skrzyni (zacisk , ew. położenie cięgien- czy nie są pourywane itp. ).