Śruba mocująca koło pasowe wałka rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dagi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 13, 2006 18:20
Lokalizacja: Stęszew

Śruba mocująca koło pasowe wałka rozrządu

Post autor: dagi » wt lut 26, 2008 19:09

Witam wszystkich.Mam problem.Nie wiem jak odkręcić śrubę mocującą koło pasowe wałka rozrządu.Pompa wody przecieka i muszę je ściągnąć, ażeby ją wymienić.Ostatnio próbowałem i skończyło się fiaskiem.Czy tam jest lewy gwint? Jak mam zablokować wałek,żeby się nie okręcał, ponieważ nie chciałbym przestawić na znakach. Bardzo proszę o poradę :prayer: mój silniczek to 1,6 kat AEE benzyna 1997r.


dagi

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt lut 26, 2008 19:24

tam nie trzeba odkrecac koła pasowego tylko luzujesz na rolce napinającej.jesli rolki niedawno wymieniane to je zostawiasz a zmieniasz sam pasek na nowy...raz naciągnietego paska nie zakładamy i nie naciagamy po raz drugi
jesli zostalo 3-5tys do wymiany zmieniaj komplet rolki pasek no i uszczelniacze na wałkach nawet jesli sa dobre to przy okazji wymieniaj bo jak pocieknie to znowy rozrzad do wymiani i powstaje bledne kolo



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » śr lut 27, 2008 01:33

Dj.Fahoo pisze:tam nie trzeba odkrecac koła pasowego tylko luzujesz na rolce napinającej.
dokladnie, rolka napinajaca jest na mimosrodzie i odkrecajac ja luzujesz naciag paska i mozesz wtedy zdjac pasek


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

dagi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 13, 2006 18:20
Lokalizacja: Stęszew

Post autor: dagi » śr lut 27, 2008 23:12

A drugą część osłony (z tworzywa) rozrządu to jak ściągnę? Przy moim silniku druga część osłony rozrządu jest przykręcona tymi samymi śrubami co pompa wody.I najpierw jest osłona a pod nią "uszy" obudowy pompy wody. A żeby ją zdemontować trzeba ściągnąć koło pasowe wałka rozrządu,później obudowę i dopiero jest dojście do pompy wody i jej demontażu.


dagi

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2008 23:15

nie czasem koło pasowe walu korbowego?

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 10:22 pm ]
Myślę że pomyliłeś nazewnictwo. Koło pasowe wału jest na czterech śróbach na imbusy, ta nakrętka w środku mocuje koło zębate paska rozrządu do wału i jej nie ruszaj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dagi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 13, 2006 18:20
Lokalizacja: Stęszew

Post autor: dagi » śr lut 27, 2008 23:38

To koło zębate u góry od wałka rozrządu. Rzeczywiście pomyliłem się, sorry. To jak mam wykręcić tą pompę skoro mocowania są za osłoną?

[ Dodano: 27 Lut 2008 22:41 ]
Cały czas mi chodzi o to górne z tą śrubą na środku.


dagi

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 28, 2008 10:20

A ja dalej nic nie kapuje. Masz wyjąć pompę tak? Odkręć więc koło pasowe (nie koło rozrządu) wału (nie wałka rozrządu) i masz dostęp do dolnej osłony paska i do pompy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw lut 28, 2008 11:55

dagi może to pomoże w tłumaczeniu. :D


Obrazek
Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

dagi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 13, 2006 18:20
Lokalizacja: Stęszew

Post autor: dagi » czw lut 28, 2008 13:01

No w końcu zajarzyłem. \:D/ Poprostu źle patrzyłem na to wszystko.Rysunek bardzo pomógł dzięki kolego.Wielkie dzięki dla wszystkich :metal: :metal: :metal: pozdro
Wymieniłem i wszystko gra :pub:
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 18:14 przez dagi, łącznie zmieniany 1 raz.


dagi

Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: robertto84 » pt kwie 17, 2009 11:19

Paweł Marek pisze:Myślę że pomyliłeś nazewnictwo. Koło pasowe wału jest na czterech śróbach na imbusy, ta nakrętka w środku mocuje koło zębate paska rozrządu do wału i jej nie ruszaj
Witam. Mam problem ze ściągnięciem koła pasowego. Odkręciłem 4 imbusy a koło dalej nie chce zejść, teoretycznie z tego co tu piszesz to tą nakrętkę w środku nie powinno się odkręcać ale jak mam ściągnąć to koło nie odkręcając jej? Da się tak?


Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 248 gości