czym mozna zmniejszyc spalenie w 1.4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

czym mozna zmniejszyc spalenie w 1.4

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 15:03

co mogę zrobić by zmniejszyc spalanie mojego golfa3 1.4 wariant bo pszekracza 10.5l Obrazek



Awatar użytkownika
tomfix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 22:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tomfix » wt lut 26, 2008 15:11

podpinam sie pod pytanie bo tez mam MK III 1,4 i uważam że za dużo pali. :helm:


ZAPRASZAM osoby z Podkarpacia do GRUPY PODKARPACKIEJ ---> http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=59

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 15:14

tomfix pisze:podpinam sie pod pytanie bo tez mam MK III 1,4 i uważam że za dużo pali. :helm:
jakie masz spalanie???
problem jest tego typu ze silnik jest sterowany komputerem i niema bardzo przy czym grzebać



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 26, 2008 15:15

a w jakich warunkach uzyskujesz to 10,5 ?
wg doppelwobber dla g3 Varianta 1,4 powinno byc 5,3 / 7,1 / 8,2 - 90/120/miasto
mysle ze jest to do uzyskania pod warunkiem ze:
-nie butujesz ;) (dla twojego silnika to pow 3,5-4 tys obr/min) ani też nie dusisz go przy niskich obrotach (poniżej 2 tys obr/min)
-masz dobre cisnienie w oponach
-nie jeździsz z zamontowanym bagażnikiem/trumną
-masz sprawne sprzeglo (nie slizga)
-masz sprawne hamulce (nie zapieczone)
-masz sprawnie dzialajacy silnik (układ zapołonowy, świeże filtry, poprawna mieszanka)
czy takie spalanie było zawsze czy pojawiło się nagle ?
czy jest jakiś inny problem z pracą silnika/zapalaniem/przyspieszaniem/pracą w zimnych temperaturach ?
:bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
tomfix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 22:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tomfix » wt lut 26, 2008 15:16

dokładnie nie wiem ile pali ale wnioskuję że za dużo bo co chwile muszę tankować. Może przez to że jeżdżę tylko po mieście. Średnio wystarcza mi 50 zł na niecały tydzień a robię dziennie może z 10 km


ZAPRASZAM osoby z Podkarpacia do GRUPY PODKARPACKIEJ ---> http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=59

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt lut 26, 2008 15:18

ppoll27 pisze:a w jakich warunkach uzyskujesz to 10,5 ?
wg doppelwobber dla g3 Varianta 1,4 powinno byc 5,3 / 7,1 / 8,2 - 90/120/miasto
mysle ze jest to do uzyskania pod warunkiem ze:
-nie butujesz ;) (dla twojego silnika to pow 3,5-4 tys obr/min) ani też nie dusisz go przy niskich obrotach (poniżej 2 tys obr/min)
-masz dobre cisnienie w oponach
-nie jeździsz z zamontowanym bagażnikiem/trumną
-masz sprawne sprzeglo (nie slizga)
-masz sprawne hamulce (nie zapieczone)
-masz sprawnie dzialajacy silnik (układ zapołonowy, świeże filtry, poprawna mieszanka)
czy takie spalanie było zawsze czy pojawiło się nagle ?
czy jest jakiś inny problem z pracą silnika/zapalaniem/przyspieszaniem/pracą w zimnych temperaturach ?
:bigok:
i sprawna sondę lambda..



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 26, 2008 15:29

tomfix pisze:dokładnie nie wiem ile pali ale wnioskuję że za dużo bo co chwile muszę tankować. Może przez to że jeżdżę tylko po mieście. Średnio wystarcza mi 50 zł na niecały tydzień a robię dziennie może z 10 km
Czyli krótkie trasy ... a po ilu minutach jazdy masz "normalną" temperature pracy silnika ? przyjrzyj się w takim razie termostatowi - dopóki płyn nie zdąży się nagrzać to silnik będzie dostawał od komputera bogatą mieszankę (takie "ssanie") - to może powodować podniesione spalanie - przy sprawnym termostacie samochód nagrzewa się w jakieś 4-7 minut jazdy (zależnie od temp na zewnątrz) - może spróbuj zmierzyć czas kiedy wskazówka temp wychodzi ci z białego pola ... :bigok:


TDPower

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 15:30

ppoll27 pisze:a w jakich warunkach uzyskujesz to 10,5 ?
wg doppelwobber dla g3 Varianta 1,4 powinno byc 5,3 / 7,1 / 8,2 - 90/120/miasto
mysle ze jest to do uzyskania pod warunkiem ze:
-nie butujesz ;) (dla twojego silnika to pow 3,5-4 tys obr/min) ani też nie dusisz go przy niskich obrotach (poniżej 2 tys obr/min)
-masz dobre cisnienie w oponach
-nie jeździsz z zamontowanym bagażnikiem/trumną
-masz sprawne sprzeglo (nie slizga)
-masz sprawne hamulce (nie zapieczone)
-masz sprawnie dzialajacy silnik (układ zapołonowy, świeże filtry, poprawna mieszanka)
czy takie spalanie było zawsze czy pojawiło się nagle ?
czy jest jakiś inny problem z pracą silnika/zapalaniem/przyspieszaniem/pracą w zimnych temperaturach ?
:bigok:
moje spalanie t o 10.5 poruszam sie tylko po miescie na krudkich dystansach sonda landa wymieniona a pali jak palil czasem jest taka sytulacja ze traci moc i niema sie sily wdrapac pod górke



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 26, 2008 15:32

felga12 pisze: moje spalanie t o 10.5 poruszam sie tylko po miescie na krudkich dystansach sonda landa wymieniona a pali jak palil czasem jest taka sytulacja ze traci moc i niema sie sily wdrapac pod górke
a jak się objawia ta utrata mocy ? może to spalanie to wpływ stylu jazdy ? kiedy ostatnio sprawdzałeś ciśnienie w oponach ? :bigok:


TDPower

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt lut 26, 2008 15:33

no to tak jakby cos z sonda .. na bank jest ok?

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:36 ]
masz mozlowosc podpiecia sie pod vag'a? byloby latwiej


Obrazek

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 15:38

ppoll27 pisze:
felga12 pisze: moje spalanie t o 10.5 poruszam sie tylko po miescie na krudkich dystansach sonda landa wymieniona a pali jak palil czasem jest taka sytulacja ze traci moc i niema sie sily wdrapac pod górke
a jak się objawia ta utrata mocy ? może to spalanie to wpływ stylu jazdy ? kiedy ostatnio sprawdzałeś ciśnienie w oponach ? :bigok:
WIESZ CIESZKO TO OPISAC TO WYGLADA TAK JAK SLABA REAKCJA NA PEDAL GAZU TAKI BRAK BYSTROSCI



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 26, 2008 15:41

zawsze tak było czy tylko ostatnio ? sprawdałeś ustawienie zapłonu ?
dobry opis tego układu który steruje tym silnikem masz tu :
http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html
Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 15:45 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.


TDPower

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 15:42

koz3r pisze:no to tak jakby cos z sonda .. na bank jest ok?

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:36 ]
masz mozlowosc podpiecia sie pod vag'a? byloby latwiej
Wlasnie zakupilem przepustnice czujnik temperatury i jeszcze jedna czujke niepamietam jej nazwy wiem ze znajduje sie pod pszepustnica z z lewej strony morze to cos pomorze

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:44 ]
ppoll27 pisze:zawsze tak było czy tylko ostatnio ? sprawdałeś ustawienie zapłonu i działanie regulatorów zapłonu (o ile są w 1,4) ?
nie bo nie mam o elektryce pojecia a nie mieszkam w polsdce



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 26, 2008 15:54

felga12 pisze:
koz3r pisze:no to tak jakby cos z sonda .. na bank jest ok?

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:36 ]
masz mozlowosc podpiecia sie pod vag'a? byloby latwiej
Wlasnie zakupilem przepustnice czujnik temperatury i jeszcze jedna czujke niepamietam jej nazwy wiem ze znajduje sie pod pszepustnica z z lewej strony morze to cos pomorze

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:44 ]
ppoll27 pisze:zawsze tak było czy tylko ostatnio ? sprawdałeś ustawienie zapłonu i działanie regulatorów zapłonu (o ile są w 1,4) ?
nie bo nie mam o elektryce pojecia a nie mieszkam w polsdce
heh no tak ... to sprobuj powymieniac to co kupiles, i daj znac ...


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości